Jockey AP McCoy keert terug in het zadel voor het goede doel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Jockey AP McCoy keert terug in het zadel voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:31

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Foto: Wikimedia Commons

De jockey AP McCoy is zich aan het voorbereiden om weer in het zadel plaats te nemen. De twintigvoudig kampioen heeft zich opgegeven voor een race voor het goede doel.

De "Lester Legens Classified Stakes" wordt op 9 september gehouden op het parcours van Doncaster. AP werd door Jack Berry van het "Injured Jockeys Fund" overgehaald om mee te doen. De opbrengst van de race gaat naar de stichting van Berry.

"Ik werd door Jack Berry gepest dat ik mee moest doen. Ik heb geen idee tegen wie ik moet gaan rijden, maar het is voor een goed doel en ik doe het voor Jack, en voor niemand anders." aldus AP. "Ik heb nog wel wat gereden dus ik hoop niet dat fitheid een probleem gaat zijn, maar het wordt wel één keer en dan nooit meer!"

De race is is voor ex-professionele jockeys. AP ging in april met pensioen. "Ik heb er altijd van gedroomd om te stoppen op het hoogtepunt." aldus de jockey. Sinds hij gestopt is, is hij nog wel enkele keren gezien als toeschouwer tijdens de Punchestown rennen in Ierland. Hij beschreef het toeschouwer zijn als "erg vreemd".