Hogeschool VHL wint scholenconcours met één deelnemend team

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Hogeschool VHL wint scholenconcours met één deelnemend team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:09

http://www.bokt.nl / Persbericht
Ingezonden door Many

Afbeelding

Het studententeam van Hogeschool Van Hall Larenstein (VHL) won dit jaar het Nationale Scholen Concours. Een uitzonderlijke prestatie, want hoewel een school met meerdere teams mag deelnemen, deed Hogeschool VHL slechts met één team mee. Ze werden gecoacht door Dr. Inga Wolframm, hoofddocent Dier- en Veehouderij. ‘Onze studenten laten zien dat het met veel toewijding en een goede planning mogelijk is een theoretische hbo-opleiding te combineren met rijden op niveau’.

Elk jaar strijden studenten van alle hbo- en mbo-paarden(sport)opleidingen van Nederland tijdens het Nationaal Scholen Concours. Elke school mag met meerdere teams, bestaande uit acht studenten, meedoen. Hogeschool VHL vaardigde dit jaar slechts één team af, maar wist daarmee wel de beker in de wacht te slepen. De jury was vooral positief over de dressuurproef van VHL-studente Marit Biesheuvel. Maar ook haar teamgenoten Anouk de Vries, Marlot van Veluw, Nanda Ploegaert, Debby Gudden, Krista Steekers, Merel van Dijk en Meggie van der Kamp scoorden hoog.

Coach Inga Wolframm is trots op haar winnaressen. ‘De paardenopleidingen van Hogeschool VHL richten zich vooral op management binnen de paardensport en -sector. Hoewel veel studenten in hun vrije tijd wel actief zijn binnen de paardensport, wordt in de opleidingen geen dressuur- of springles gegeven. Onze studenten krijgen vakken als trainingsleer, voedingsleer en sportpsychologie. De eerste plaats op het Scholen Concours geeft aan dat studenten hun theoretische kennis om weten te zetten naar de praktijk.’

Naast een beker en een prijzenpakket neemt het winnende team ook een nieuwe opdracht mee naar huis: de organisatie van het volgende Scholen Concours. Die opdracht is de studenten op het lijf geschreven, denkt Wolframm. ‘Strategie, marketing, logistiek, organisatie: alles wat bij de organisatie van zo’n evenement komt kijken, is onderdeel van onze opleidingen.’ En de studenten, die kunnen volgens de coach niet wachten. ‘De naam van de Whatsappgroep waarmee de teamgenoten contact hielden tijdens de voorbereidingen voor het concours werd na de winst meteen veranderd naar Organisatie Concours 2016.’

Ballard_L

Re: Hogeschool VHL wint scholenconcours met één deelnemend team

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:58

gooo VHL :)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:36

Leuk, gefeliciteerd.

Wij deden als stoas ook mee.
We werden 12e en 27e

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:17

Grappig, jammer wel dat de andere opleidingen niet even worden genoemd.

Ik was er ook een keer een hele tijd terug (toen was het in Deurne) als groom van mijn klasgenoten/docenten die gingen starten. En geweldig leuke dag gehad

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:43

Wat leuk, go VHL :D

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:58

waarom wist i hier als VHL'er met de gehele major Paard & Management als minor helemaal niks van? Huh??! XD

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:06

Nicolle89 schreef:
waarom wist i hier als VHL'er met de gehele major Paard & Management als minor helemaal niks van? Huh??! XD

Jij doet VHL Leeuwarden als ik het goed heb.
Volgens mij zijn het bijna alleen maar leerlingen uit het VHL talent squat van Wageningen. Tenminste ik zie een hoop bekende er tussen zitten. Maarja zelfs ik heb er niks over gehoord als VHL Wageningen student.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:08

oh ja indd.. Ik zit in leeuwarden ja!
Stom eigenlijk he? Lijkt me wel leuk om met klasgenoten mee te doen!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:12

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Moonlight17 schreef:
Nicolle89 schreef:

Jij doet VHL Leeuwarden als ik het goed heb.
Volgens mij zijn het bijna alleen maar leerlingen uit het VHL talent squat van Wageningen. Tenminste ik zie een hoop bekende er tussen zitten. Maarja zelfs ik heb er niks over gehoord als VHL Wageningen student.

Als BAB student in Leeuwarden heb ik het eens opgezocht, want het leek mij best leuk om mee te doen. Volgens mij is het inderdaad alleen voor de paard gerelateerde opleidingen in Wageningen..

Steekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:17

Ja klopt, meestal alleen mensen van de Equine talent squat, ik had er zelf ook nooit van gehoord. Maar het team kregen ze niet rond en ik en nog een paar andere waren er toen bij gevraagd. Wordt in iedergeval slecht gepromoot rond VHL.