Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 15:37

bokt.nl / www.eurodressage.com

Dressuurruiter Matthias Rath en zijn paard Totilas hebben dispensatie gekregen en moeten niet deelnemen aan het Duitse kampioenschap in Balve. Deelname aan die wedstrijd is verplicht om geselecteerd te kunnen worden voor het Duitse nationale dressuurteam dat zal deelnemen aan het Europese Kampioenschap in Aken. De dispensatie betekent dat Rath en Totilas dus nog kans maken op een plekje in dat team.

De Duitse ruitersportfederatie had begin dit jaar het Duitse kampioenschap en het CDIO in Hagen als verplichte wedstrijden aangeduid. Alle A-ruiters die in aanmerking wilden komen voor het nationale team, moeten daar dus starten. Maar zoals altijd zijn uitzonderingen mogelijk, zeker voor blessuregevoelige paarden.

Totilas raakte opnieuw geblesseerd op het CDIO Aken in juni 2014. Hij zou in mei zijn rentree maken, maar die is intussen opgeschoven naar juli. "Hij staat nog niet ver genoeg, maar is op de goede weg," zegt teamcoach Monica Theodorescu, nadat ze ging kijken bij Totilas, die getraind word bij Sjef Janssen. "Hij is ons zorgenkindje en de dierenartsen hebben hier ook een stem in."

Theodorescu sluit niet uit dat Totilas deel zal uitmaken van het Duitse team voor het EK in Aken in augustus. Het paard kan immers topscores halen. "Ik vind het belangrijk dat we naar het EK gaan met de beste ruiters en de beste paarden," zegt ze.

Anoniem

Re: Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:40

Vooral omdat het Totilas is dus.

Jammer dat ie weeeeeeeeeeeeeeeeeeer op de voorpagina staat :))

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:40

Wat een lachertje _O-

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:43

_O- Wat een verrassing weer zeg :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:43

Uit het vorige topic:

mylittlejoy schreef:
Mag ik alvast een gokje wagen? Hij komt niet aan de start, wordt alsnog geselecteerd voor het EK team omdat hij thuis zo fijn traint en moet vervolgens ook het EK afzeggen omdat Toot zich heeft aangetikt/verstapt/etc.

Zo. Dat scheelt weer 91 pagina's discussie. :D

Nou mylittlejoy, ik zet mijn geld op jou! :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:45

Zijn er geen wedkantoren waar je kan wedden op wanneer Toot weer aan de start verschijnt? :))

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:45

Mylittlejoy heeft prima glazen bol :D

mylittlejoy schreef:
Mag ik alvast een gokje wagen? Hij komt niet aan de start, wordt alsnog geselecteerd voor het EK team omdat hij thuis zo fijn traint en moet vervolgens ook het EK afzeggen omdat Toot zich heeft aangetikt/verstapt/etc.

Zo. Dat scheelt weer 91 pagina's discussie. :D

mylittlejoy @ [VN] Zullen Bella Rose en Totilas op tijd fit zijn voor het EK?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:47

Kan me niet herinneren dat hij geblesseerd raakte tijdens Aken vorig jaar. Die blessure was toch pas heel kort voor het WK?
Had dit wel zien aankomen. Een Totilas in vorm is nou eenmaal bijna een garantie voor hoge scores (ja, ook met MAR).
Ben benieuwd hoe het deze zomer loopt voor MAR en Totilas.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:47

Ik ben benieuwd hoe de andere duitse a-leden hierover denken.
Ik kan me best voorstellen dat die er een beetje moe van worden.
Helemaal door de toegekende dispensatie.

Nou, augustus dan maar. We zullen het wel zien. Of niet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:51

Destination schreef:
Zijn er geen wedkantoren waar je kan wedden op wanneer Toot weer aan de start verschijnt? :))

Ik denk dat je meer kans maakt op wanneer hij niet aan de start verschijnt.

Jammer dat ze toch keer op keer zo hoog van de toren blazen. Ik zou het stil houden en dan ziet men vanzelf wel wanneer hij verschijnt. Ik kan ze inmiddels niet meer serieus nemen. Zonde want zowel paard als ruiter zijn goed.
Ik zou er meer respect voor op kunnen brengen als ze eerlijk zouden zijn mocht er geen klik tussen beiden zijn.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:54

Iemand voelt zich bekocht :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:04

Kun je ook dispensatie krijgen voor het verspreiden van flauwekul?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:05

"Hij is ons zorgenkindje"

Nou, dat vind ik niet bepaald een reden om dispensatie te geven. Wie weet hebben de andere kaderleden ook een blessuregevoelig paard en doen die er ook alle moeite van de wereld voor om hun paard goed te houden, maar zij moeten wel maar mooi zorgen dat ze door de selectie heen raken.

En MR hoeft dit niet te doen "want ja, Toot scoort sowieso". Alsof die andere combi's maar bijzaak zijn, zo komt dat toch bij mij over. Alsof ze zegt "gaan jullie maar lekker verder trainen, als we Toot hebben is jullie prestatie bijzaak/van minder belang".

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:22

Varekaj schreef:
En MR hoeft dit niet te doen "want ja, Toot scoort sowieso". Alsof die andere combi's maar bijzaak zijn, zo komt dat toch bij mij over. Alsof ze zegt "gaan jullie maar lekker verder trainen, als we Toot hebben is jullie prestatie bijzaak/van minder belang".

Exact! Dit is precies hoe het op mij ook overkomt. Ik vind Toot geweldig hoor, maar een paard kan pas scoren wanneer hij daadwerkelijk deelneemt aan de competitie. Tot die tijd is er helemaal niets gepresteerd/gewonnen. Behalve dan door al die andere combinaties die wél aan de start verschijnen, géén carte blanche krijgen, maar toch als spek en bonen worden beschouwd.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:33

Wat een onzin, gewoon laten starten en anders niet in het team.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:39

Ach jongens(en meiden) hier kun je alleen maar de conclusie uit trekken dat hij net op tijd verkocht is!! En laten we ze verder gewoon als een ruiter en een paard gaan behandelen. Ik hoop Toot te zien lopen op de OS en zo niet dan heeft hij iig een best leven als dekhengst.
En dispensatie, waarom niet als dat in het belang van het paard is. De mensen die hier in Nederland in de teams zitten hoeven zich ook niet te plaatsten voor het NK, mogen altijd gewoon finale rijden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-06-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:40

Val bijna van mijn stoel van verbazing! :oo Not...
Doodzonde van zo'n prachtig paard.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:47

Vind het maar onzin dat hij zo voorgetrokken word. Hoeft geen moeite te doen zoals de andere ruiters die wel al deze wedstrijden moeten rijden. Het geeft echt een misselijke smaak hoe dit gaat. Ga van het weekend maar het recept uittesten, die smaak weg eten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:52

Ik vind dit persoonlijk echt oneerlijk naar de andere leden toe die kans maken op een plek in het team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:54

bigone schreef:
De mensen die hier in Nederland in de teams zitten hoeven zich ook niet te plaatsten voor het NK, mogen altijd gewoon finale rijden.

Maar die hebben iig wel alle wedstrijden en kwalificaties gereden om IN dat team te mogen. Dat is nou net het punt, Rath krijgt daar dispensatie voor. Hij wordt zomaar toegelaten omdat ie net dat ene zwarte paard onder zijn kont heeft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:59

Nou, dit vind ik ronduit flauw. Paard heeft 5 jaar nodig voor een comeback maar omdat hij (ooit) zo goed presteerde mag hij gewoon meedoen? Vind ik onrespectvol tegenover de andere ruiters die wél de kwalificaties hebben gereden.

Maar, hé, wie ben ik om er iets van te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-15 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:59

Wat een lachertje! Daarbij super unfair tov mederuiters die wel keihard werken om hun kwaliteiten te laten zien in de VERPLICHTE wedstrijd! Ik vind dat hij minstens een x aantal keer zou moeten starten om te laten zien dat hij wel in vorm is.

Het blijven een stel flappies daar over de grens wat MAR een toot betreft...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:00

Ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo op tegen zijn? Totilas en MAR hebben echt hoge punten gescoord op de wedstrijden die ze reden.
Heel begrijpelijk dat je die in je team wilt hebben bij het EK.

Ik kan me wel voorstellen dat het oneerlijk is tov de rest die wel moeten presteren hier. Aan de andere kant, als ze gewoon de beste zijn...

Ben wel benieuwd of hij tijdens het EK ook daadwerkelijk aan de start verschijnt :D

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:05

De rest heeft ook prima gepresteerd! En iedereen moet zich bewijzen dus zo ook hij! Als hij alleen maar 1 keer z'n trucje kan laten zien dan is hij toch totaal geen meerwaarde ?? Mafkezen

*edit: je verwoordt t overigens perfect; de wedstrijden DIE ze reden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:09

Het is niet omdat ze OOIT de beste waren, dat ze het nog steeds zijn. Thuis trainen is wat heel anders dan op vreemd terrein wedstrijd rijden, dat weet iedereen hier wel. Al is dat op dit niveau waarschijnlijk van iets minder belang dan voor ons, dat wel, maar goed, het geeft geen garantie dat alles gewoon perfect volgens het plannetje gaat verlopen.

Het is vooral enorm unfair naar de rest van het team. Iedereen doet zijn stinkende best om de verplichte wedstrijden te rijden, om zijn paard in conditie te houden en topfit te krijgen. En dan komt er zo'n lapzwans aandraven met een paard dat meer in de kreukels ligt dan wat anders, en die hoeft dat allemaal niet te doorlopen "want ooit was ie goed".

Stel dat Gal nou plots Toot weer onder zijn kont krijgt, daar gaan ze die uitzondering toch ook niet voor maken? Al WETEN ze dat het een topcombi is, die zal toch echt gewoon net zoals iedereen in de verplichte ring moeten verschijnen. Ook al is dat maar een formaliteit, dan draaien ze hun hand er toch niet voor om en rijden die kwalificatie even?