Veulen verwond met scherp voorwerp in Limburg (BE)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Veulen verwond met scherp voorwerp in Limburg (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:11

http://www.hbvl.be

Afbeelding

Er is een nieuw geval van paardenmishandeling in het Belgische Limburg opgedoken. In de nacht van zaterdag op zondag werd in Kermt (Hasselt) een veulen van amper één jaar oud bewerkt met een scherp voorwerp. “Zondagochtend heb ik mijn Fries veulentje bebloed in de wei gevonden”, zegt eigenaar Theo Bex. “Thalke heeft een diepe steekwonde en wil nu al twee dagen niet meer eten.” Het parket van Limburg stuurde gisteren een deskundige ter plaatse om het nieuwe geval van paardenmishandeling te onderzoeken.

Eigenaar Theo Bex van het Hasseltse Kermt kreeg zondagochtend een telefoontje van de buren dat zijn Fries veulen, dat in een wei op zo’n 200 meter van zijn huis loopt, amper nog bewoog. “Toen ik mijn veulen Thalke aantrof, hing het vol bloed”, zegt Theo Bex. “Ik heb onmiddellijk de veearts laten komen en die stelde een diepe steekwonde van zo’n vijf centimeter in haar rechterachterbil vast. De wonde moet aangebracht zijn met een scherp voorwerp.”

Omdat de veearts kwaad opzet vermoedde, werd de politie erbij gehaald. “We hebben gisteren inderdaad een deskundige ter plaatse gestuurd om dit nieuwe geval van paardenmishandeling te onderzoeken”, zegt Dominique Renotte, woordvoerder van het parket van Limburg.

Eigenaar Theo Bex is bijzonder bezorgd over zijn kleine veulen. “Thalke heeft al twee dagen niet meer gegeten en beweegt amper in de wei. Als ik in haar buurt kom, reageert ze heel geschrokken.”

Tieneke

Re: Veulen verwond met scherp voorwerp in Limburg (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:56

Ja, mijn dorp dus... En nu ben ik echt ongerust. Paarden binnen of buiten, maakt het nog uit??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:00

In je slaapkamer............... zal waarschijnlijk de enige veilige plek zijn.
Tsjonge. Hopelijk komt alles weer goed met 't arme kleine ding.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:07

Jeetje.... Arm ding.. :n

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:24

Verschrikkelijk... Begrijp echt niet hoe iemand zoiets zou kunnen doen! Arm ding :(
Heb de link van dit topic meteen gestuurd naar een vriendin van me die in Limburg woont en daar een pension/fokkerij/trainingsstal heeft...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:56

Wat ik nog mis is dat het veulen waarschijnlijk gedrogeerd is geweest. Dat staat namelijk ook zo in exact hetzelfde artikel op het belang van Limburg.

Vind het verschrikkelijk. En ik blijf maar denken dat dit niet 1 persoon is maar meerdere personen die elkaar nadoen omdat het in de media komt.

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:46

Niet tof om te weten dat het zo kort bij is en mijn veulen daar ook in de buurt gaat staan :n

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:49

Jemig dit is echt niet normaal hoe vaak dit de laatste tijd gebeurd. Echt wat bezielt die mensen! Pffff

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:49

Idd, wat meerdere mensen al een tijdje denken hier in Limburg is dat de paarden wel gedrogeerd moeten worden.
Want welk paard (zelfs sommigen die niet naar vreemden toe gaan) laat zich zo mishandelen zonder iets terug te doen ?
Uiteindelijk zou je toch denken dat die **oo*zak zijn botten haast over getrapt moeten zijn door één of ander paard.

Bij dit artikel stond dus ook nog dat de DA in kwestie een vermoeden heeft dat het veulen vooraf gedrogeerd is.
Daarom is er een bloedafname gedaan bij het veulen en ook een waterstaal uit de drinkbak meegenomen voor verder onderzoek.

Ik hoop zo dat ze die persoon of personen vatten.
Wat me ook opvalt ... dat ervoor nog in dezelfde krant stond dat er een bedrag uitgetrokken is als beloning, moest iemand de gouden tip hebben om de paardenbeul te vatten.
De dag erna geeft hij/zij dan weer een "seintje" ????? Te gek voor woorden toch.
Mediageil mens met een verziekte geest noem ik het maar... lelijke woorden mag ik hier niet gebruiken ;-)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:53

Ik heb ook gelezen dat het veulen gedrogeerd zou zijn.. Er gaan ook speculaties rond dat het om een sekte zou gaan.
Ik hoop iig dat ze de dader(s) snel pakken, ik hoop stiekem ook dat het volk hem voor de politie te pakken krijgt, dan zal ie nog wel een koekje van eigen deeg krijgen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:03

Persoonlijk hoop ik dat niet het volk, niet de politie, maar een paard hem als eerste te grazen krijgt.
Moet voor hem/haar een heerlijke ervaring zijn om bv met knieën die de andere kant uit staan en hier en daar een bot dat naar buiten steekt een ganse nacht te creperen in een weide, voordat de eigenaar of de politie erbij komen.
Hmz...normaal ben ik vredelievend, maar wat vind ik dit toch een leuke gedachte. :o

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:31

Gadverdamme, een volwassen paard mishandelen is al onbegrijpelijk, maar hoe in godsnaam wil je een veulen zo toetakelen? Sommige mensen zijn niet te geloven :n

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:33

Weet je waar ik ook een beetje aan moet denken? Al die haatpaginas over paarden op Facebook. Neem toch aan dat niet al die mensen zo ziek zijn in hun hoofd dat ze dit een dier willen en kunnen aandoen. Maar toch..het dwaalde maar steeds in m'n hoofd.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:38

laughterline schreef:
Weet je waar ik ook een beetje aan moet denken? Al die haatpaginas over paarden op Facebook. Neem toch aan dat niet al die mensen zo ziek zijn in hun hoofd dat ze dit een dier willen en kunnen aandoen. Maar toch..het dwaalde maar steeds in m'n hoofd.

precies wat ik ook had, sommigen gaan wel heel ver

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:47

Weer lekker kortbij :\

En ik vraag me af of dit de eerste echte beul weer aan het werk is...
Want er lopen inmiddels in iedere provincie beulen rond :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:32

Daders komen vanzelf stil ooit lopen ze tegen de verkeerde aan en eindigen ze zelf in een advertentie! }:)
Echt ik zou niet voor mezelf instaan als ik er ene betrap!!! -:(-

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:17

In landgraaf limburg is afgelopen week ook een merrie mishandeld en gestoken.

Ik hoop echt dat die persoon ooit het verkeerde paard tegen het lijf loopt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:20

onley schreef:

En helaas ken ik die merrie. Een meisje uit mijn klas was haar vorige baasje. Pas net verkocht.

Triest gewoon...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:27

vreselijk....en vooral ook zo een gewond veulen in de wei laten staan,waar het gebeurd is,vind je het gek dat ze niet wilt eten?

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:05

het is toch verschrikkelijk! hopen dat die schoft(en) gepakt worden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:44

KittyDylan schreef:
onley schreef:

En helaas ken ik die merrie. Een meisje uit mijn klas was haar vorige baasje. Pas net verkocht.

Triest gewoon...

Paard is ge-euthaniseerd? Echt vreselijk ik zag het ook op kabelnieuws. ;(