Grote diefstal op stal kaderamazones Rosalie en Eveline Bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Grote diefstal op stal kaderamazones Rosalie en Eveline Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:20

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Foto: Rosalie Bos

Dieven hebben vannacht een grote roof gepleegd in het Limburgse Weert. Op de dressuurstal waar de Young Rider-amazone Rosalie Bos en de pony-amazone Eveline Bos staan, is voor duizenden euro's aan tuig gestolen. Niet alleen de spullen van de zusjes Bos zijn verdwenen, maar ook het tuig van de andere paarden die op de privestal gestald staan.

"Onbegrijpelijk!" meldt Rosalie Bos aan de redactie van Bokt. "De totale waarde wordt geschat op meer dan €100.000,-. Dertig zadels, ongeveer vijftig hoofdstellen, alle singels, teugels, bitten, scheerapparaten, laarzen en caps zijn weggehaald. Zadels van merken zoals Amerigo en Hulsebos. Hoofdstellen van Anky, Passier, enzovoort."

Hoe de dieven hun slag hebben kunnen slaan is niet bekend. "Ze zijn van buiten de zadelkamer naar binnen gegaan. De zadelkamer is goed beveiligd en in de stallen hangen camera's maar deze hebben ze ontweken." aldus Bos. "Vermoedelijk zijn de dieven met een grote bus of een vrachtwagen gekomen."

De grote diefstal komt zeer slecht uit gezien de amazones vanaf woensdag 3 juni moeten starten tijdens CDI Compiègne in Frankrijk. "Nu hopen dat we alles geregeld krijgen voor Compiègne".

Rosalie Bos is met Equestricon’s Bolita (v. Uptown) opgenomen in het A-kader dressuur Junioren. Haar zus Eveline Bos zit in het A-kader bij de pony's met Equestricon’s Valentino (v. Dornik-Double).

Er wordt verzocht om tips over de diefstal te melden bij de politie.

ItsAnniek

Re: Grote diefstal op stal kaderamazones Rosalie en Eveline Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:26

Wat erg! Spijtig dat zulke dingen gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:28

Jeetje, wat vreselijk (En nog veel meer woorden die hier ongetwijfeld niet toegestaan zijn)... Wie doet nou zoiets, vraag je je dan af. Als ze 3 juni moeten starten hebben ze nog twee dagen om wat te regelen... Hoop voor ze dat dat zal lukken. Dit gun je toch niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:29

Wat vervelend!

Meer dan 100.000 euro. Dat is wel heel veel tuig..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:30

vonneke schreef:

Staat in het artikel wat er is gestolen: Dertig zadels, ongeveer vijftig hoofdstellen, alle singels, teugels, bitten, scheerapparaten, laarzen en caps zijn weggehaald. Zadels van merken zoals Amerigo en Hulsebos. Hoofdstellen van Anky, Passier, enzovoort."

Dus idd flink wat. Waarom kunnen mensen nu niet van andermans spullen afblijven. *zucht*

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:31

even serieus.... 30 (!!!) zadels?????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:32

dots83 schreef:
even serieus.... 30 (!!!) zadels?????????????

Ben benieuwd hoeveel paarden de meisjes hebben staan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:33

vonneke schreef:
Wat vervelend!

Nou ja, 30 zadels met een gemiddelde waarde van 2500 euro tikt al flink aan. En ik vermoed dat er duurdere bijzaten. Hoofdstellen kunnen ook erg duur zijn, laarzen ook. En dan scheermachines, singels en caps. Die ton haal je wel denk ik.

Maar 30 zadels is wel erg veel. Hoeveel paarden staan er eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:35

Suzanne F. schreef:
[naam] schreef:
Wat vervelend!

Nou ja, 30 zadels met een gemiddelde waarde van 2500 euro tikt al flink aan. En ik vermoed dat er duurdere bijzaten. Hoofdstellen kunnen ook erg duur zijn, laarzen ook. En dan scheermachines, singels en caps. Die ton haal je wel denk ik.

Maar 30 zadels is wel erg veel. Hoeveel paarden staan er eigenlijk?

Vast wel, verbaas me eigenlijk meer over de aantallen. De gemiddelde zadelmaker heeft dat aantal maat net op voorraad!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:37

Jemig, dat is echt verschrikkelijk veel! Gewoon alles maar dan ook alles uit de zadelkamer meegenomen. Zal inmiddels wel over de grens verdwenen zijn. Bah wat naar!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:40

#$@$&€(%&*&/*^$€$ wat een hufters
zoveel schade.

zo'n partij zou toch moeten opvallen als dat op de markt komt. Ik hoop dat ze snel gepakt worden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:41

OP verduidelijkt: gaat om een privéstal waar nog ca. 30 andere paarden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:47

Focussed schreef:
OP verduidelijkt: gaat om een privéstal waar nog ca. 30 andere paarden staan.

Dat maakt het een stuk aannemelijker. Niet enkel de zusjes zijn gedupeerd maar nog vele anderen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:35

Dat is heel dichtbij, diep triest, hopelijk pakken ze de daders al ben ik bang dat ze al via Belgie vertrokken zijn met het spul |(

Anne010600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:37

Dit is echt niet normaal! Dat mensen zoiets kunnen doen!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:39

eerst anky en nu dit, ze hebben het wel voorzien op ruiters geloof ik :-(, bah bah. Hopelijk zijn er spullen gechipt of iets om ze te traceren, zou heel mooi zijn als dat in de toekomst mogelijk zou zijn, soort gps track of iets.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:40

Stal is inderdaad een privéstal waar o.a. ook de paarden van het zusje van mijn vriend staan. Hoorde het van hem ook al dat er ingebroken was. Hun spullen zijn ook allemaal meegenomen. Voor 100.000 euro aan tuig kan ik me best voorstellen. Een van de paarden van het zusje van mijn vriend had al een net nieuw perfect op maat gemaakt zadel. Daarnaast is er van hen ook nog een springzadel en het dressuurzadel van haar andere paard meegenomen, en nog een hoop hoofdstellen enzo. Volgens mij staan er wel meer sportpaarden met kwalitatief goed tuig.

Vroeg me ook meteen af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen want het is er inderdaad niet slecht beveiligd voor zover ik weet...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:36

Jeetje!!!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:43

Jeetje ze hebben compleet de zadelkamer mee genomen.

Ik heb ooit eens op een stal gewerkt en waar mijn paard ook stond daar was ook ingebroken en hadden alleen de zadels mee genomen. Binnen 8 weken kwamen de dieven weer terug en namen toen weer een aantal zadels mee.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:58

Inderdaad verschrikkelijk, ook voor de andere ruiters die hun zuur verdiende spulletjes nu kwijt zijn.

Wat ik bij dit soort gevallen wel altijd opmerkelijk vind, is dat je toch niet zomaar met op maat gemaakte spullen de handel in kan duiken? Dat valt toch op? Stel dat een zadelmaker nu een Amerigo zadel voor zijn neus krijgt dat ineens vermaakt moet worden om bij een nieuw paard te passen, vraagt die zadelmaker zich dan niet af of er verbanden zijn met een Amerigo zadel dat hier weggenomen is? Of is dit meer een gevalletje "het is al lang in Polen..."?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:00

Jemig....iedereen zou n paar loslopende honden op zn terrein moeten hebben lopen inmiddels. ...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:02

Eerst op die wedstrijd in Duitsland, nu hier en tussendoor ook nog sieraden bij Anky.. Houdt het nou nooit eens op?

Vraag me trouwens ook aan wie ze die zadels in godsnaam gaan verkopen..

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:05

Getup schreef:
Jemig....iedereen zou n paar loslopende honden op zn terrein moeten hebben lopen inmiddels. ...

...daar wordt helaas ook niet altijd even diervriendelijk mee omgegaan door inbrekers en andere overtreders. Ik denk dat ze in dit geval niet dachten dat het bovenop het camerasysteem en de beveiliging op de zadelkamer nodig was nog meer maatregelen te nemen.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:11

Jeetje zeg! Die hebben zich de tijd wel even genomen!
Sterkte voor de betrokkene
En de reden dat de daders terug komen heeft er vaak mee te maken dat na de diefstal vaak alles NIEUW gekocht gaat worden door de slachtoffers.....kun je zo je slag weer slaan als dief...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:14

Honden hebben ze, of die aangeslagen zijn weet ik niet natuurlijk. Geloof alleen niet dat ze 's nachts loslopen