Grote zadeldiefstal op CSI4* Eibreichsdorf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Grote zadeldiefstal op CSI4* Eibreichsdorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 14:55

http://www.equnews.nl / http://www.bokt.nl

Zaterdagochtend zijn heel wat ruiters op de 4 sterren wedstrijd van Eibreichsdorf (Oostenrijk) geschrokken toen ze aankwamen bij de stallen. Van meer dan de helft van de ruiters bleek tuigage te zijn gestolen. Het zou gaan om bijna 50 zadels, hoofdstellen, singels en andere materialen.

De organisatie liet aan de ruiters weten dat er wel beveiliging aanwezig is, onduidelijk is nog hoe de zadeldieven dan toch hun gang hebben kunnen gaan. Voorlopig gaat de wedstrijd nog steeds door, tot grote verbazing van de ruiters, want meer dan de helft van de ruiters kan niet starten.

Update: er is besloten om de wedstrijd voor vandaag af te gelasten.

Anoniem

Re: Grote zadeldiefstal op CSI4* Eibreichsdorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:57

Wat onwijs vreemd!
Ook heel vreemd dat de wedstrijd gewoon doorgaat.

Een diefstal van 50 zadels + ander tuigage moet toch opvallen?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:00

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:05

Bizar dit...was de beveiliging in slaap gevallen? Zoiets kan echt niet onopgemerkt gegaan zijn..

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:18

Heeft de beveiliging er niks mee te maken??
Kan me niet voorstellen dat dit kan gebeuren met goede beveiliging...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:20

Zag op facebook ook een foto voorbij komen waarbij de piste een groot zwembad is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:35

50 zadels? Dat zie je niet snel over het hoofd denk ik. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:43

Misschien speelde de beveiligen en de dieven onder een hoedje? Wel bizar zeggen. Zaten de zadels wel achter slot en grendel?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:45

Heel bizar dit. 50 zadel. Dit is niet in 5 minuten gedaan. En dat terwijl er bewaking zou moeten zijn. Dat kan nog wel eens een staartje gaan krijgen.m

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:37

Ehhh ja als mensen 50 zadels mee nemen ga je er van uit dat dat op valt. 1 of twee ok. Iemand die zegt groom te zijn en het zadel mee te nemen voor reparatie oid. . Maar 50!!!!! Benieuwd wie er moet opkomen voor de AANZIENLIJKE schade. ..

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:29

Ik vraag mij ook af hoe je in hemelsnaam bij 50 zadels kunt komen als buitenstaander. Lijkt me toch dat die wel in een afgesloten kast/vrachtwagen liggen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:33

Was toch al eerder zoiets? Toen was tim ool zn zadel kwijt..

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 05:22

Vergeet niet dat het in totaal om zo'n 50 items gaat. Niet 50 zadels. Je krijgt uit één kast zeker 10 items, misschien nog wel in 1x lopen. Bijvoorbeeld een zadel met twee/drie singels, twee hoodstellen, twee martingalen, beschermers etc.

Dat klinkt al heel anders dan 50 zadels. Blijft nog steeds belachelijk natuurlijk en zou niet moeten mogen lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:24

Citaat:
Het zou gaan om bijna 50 zadels, hoofdstellen, singels en andere materialen.
Ik las dit als bijna 50 zadels + de rest.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:44

Blijf het vreemd vinden dat er wordt gesuggereerd dat meer dan de helft van de ruiters slachtoffer zijn geworden en het maar gaat om 50 zadels, hoofdstellen etc. Iedere ruiter heeft toch wel minimaal 2 zadels, hoofdstellen, singels, martingalen in de kist liggen. Daarnaast is het nou niet bepaald een klein concours? Desalniettemin heel vervelend dat mensen nog steeds niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Die kisten zitten op slot, maar echt een degelijk slot is het ook niet. Ik had dan ook een extra ketting om de kist om dit te voorkomen, maar een goede crimineel heeft daarvoor ook z'n spullen bij zich.
Betreft de beveiliging; je hebt met een nogal groot terrein te maken waar vaak hekken op heen staan en alleen beveiliging aanwezig is bij de in/uitgangen. Als je het zou willen kan je eventueel wel over die hekken heen klimmen. Ik zou er persoonlijk niet van uit gaan dat de beveiliging in het complot zit.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:47

Schijnbaar is er nogal gestructureerd gewerkt. De dieven wisten wat ze deden. Alleen zadels van populaire merken (CWD, Butet) en alleen de kisten in een bepaald deel van de stallen geopend.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:14

Ik ben gister avond terug gekomen van het concours, ook bij ons is er 1 zadel uit de kist gestolen, het nieuwe cwd zadel, de oude hebben ze laten liggen.
In totaal zijn er 50 kisten open gebroken, ze hebben de verkoopbare zadels eruit gehaald en de oudere laten liggen. Het gaat om 47 zadels, enkele hoofdstellen, martinglen en singels.
Op de camera beelden is te zien hoe 5 mannen om 2.31u de stallen binnen zijn gegaan en hoe ze om 5u met 5 kruiwagens vol zadels en tuig vertrokken zijn. Dat wil dus zeggen dat ze 2,5 uur binnen zijn geweest zonder dat iemand er iets van gemerkt heeft... Merkwaardig! Op de beelden is ook de woonmobiel en kenteken te zien.
Wij zijn allang blij dat het alleen om tuig is gegaan en onze paarden allemaal nog gezond en wel in de boxen stonden.
Dat de wedstrijd werd afgelast zaterdag was inderdaad met de reden dat de pomp van het eb en vloed stysteem in de bak kapot was en de bak vol water stond en had met de diefstal niets te maken, cwd was ook op het concours aanwezig en heeft de ruiters die geen enkel zadel meer hadden een zadel geleed voor het weekend.
We wachten nu af hoe het verder verloopt of we iets terug krijgen van de verzekering oid. Staat nog niet vast al is er wel goede hoop omdat bij een 4* concours de organisator normaal gesproken een verzekering voor dit soort dingen moet hebben. De kans is ondanks kenteken en camera beelden klein dat we onze spullen ooit nog terug zien. Balen en verbazingwekkend dat je spullen en dus ook je paarden niet veilig staan op een concours als dit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:19

Wel fijn van cwd dat ze zadels geleend hebben. Zou toch dik zonde zijn als een dik aantal ruiters voor zo'n wedstrijd moet opgeven voor zo iets. Dat komt er dan nog boven op.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:21

Wat ik me afvraag....Waar gaan al die zadels heen? Ja, doorverkopen, maar aan welke landen dan? Bedoel, veel luxe zadels zijn toch ook geregistreerd of en chip of i.i.g. een nummer? Dus verhandelen binnen de Benelux is dan toch niet heel interessant? bedoel je gaat niet 50 zadels stuk voor stuk via marktplaats verslijten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:22

Ik vermoed dat er met zulke diefstallen al wel kopers zullen zijn.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:24

Dan zou de hele top 4 in de grote prijs niet meer gereden hebben en zouden wij gewonnen hebben ;-) zou ook niet slecht geweest zijn hahaha

Chips zijn maar in een heel enkel zadel ingebouwd en de nummers kunnen ze eruit branden... Hoe ze te werk gaan weet ik ook niet, maar blijkbaar is het wel de moeite als je ziet hoeveel zadels er gestolen worden per jaar...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:41

Ja dat er een markt voor is kan niet anders, maar ik vraag me af waar dan. Kan inderdaad best wat Ayasha zegt