Glock's Undercover momenteel 's werelds beste dressuurpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Glock's Undercover momenteel 's werelds beste dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:39

http://www.equnews.nl

Afbeelding

Slechts een paar dagen geleden, was het de 14-jarige Glock’s Undercover N.O.P. die officieel benoemd werd tot ‘s werelds meest succesvolle dressuurpaard.

Met een totaal van 2654 punten, is het ‘Fritsie’ ,zoals hij liefkozend op stal genoemd word, die de eerste plaats behaalt in de World Breeding Federation for Sport Horses (WBFSH) in de classificatie van dressuurpaarden. Hiermee wist de Ferro-nakomeling, die gepresenteerd werd door Glock ruiter Edward Gal, zijn concurrenten voor te blijven. Desperados FRH, gereden door Kristina Sprehe uit Duitsland en Valegro met amazone Charlotte Dujardin uit Engeland zijn hiermee overtroffen. De ranglijst is een wereldwijd erkend instrument voor het vergelijken van de prestaties van individuele organisaties en is uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de sport en fokkerij.

Niet alleen Glock’s Undercover, maar ook Glock’s Flirt die wordt bereden door Hans Peter Minderhoud, wordt beschouwd als een van de beste dressuurpaarden ter wereld. ‘Flirty’ staat nu op de tiende plaats in de WBFSH-ranking met 2162 punten.

WBFSH Ranking Dressuur paarden:
1. GLOCK’s Undercover N.O.P. 2654
2. Desperados FRH 2417
3. Valegro 2402
4. Unee BB 2297
5. Siro N.O.P. 2281
6. Herzruf’s Erbe 2213
7. Don Johnson FRH 2173
8. Verdades 2167
9. D’Agostino FRH 2162
10.GLOCK’s Flirt 2162

bliver

Re: Glock's Undercover momenteel 's werelds beste dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:41

Vind dit altijd zo'n vage ranglijst. Undercover heeft nog nooit van Valegro gewonnen en sowieso heeft Valegro alle grote wedstrijden gewonnen. Dat is op dit moment gewoon de beste.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:45

bliver schreef:
Vind dit altijd zo'n vage ranglijst. Undercover heeft nog nooit van Valegro gewonnen en sowieso heeft Valegro alle grote wedstrijden gewonnen. Dat is op dit moment gewoon de beste.

Undercover heeft meer wedstrijden gelopen dus ook meer punten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:59

janderegelaa schreef:
bliver schreef:

Undercover heeft meer wedstrijden gelopen dus ook meer punten.

Ja dat snap ik. Daarom vind ik het ook niet een representatieve lijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:01

Gaat inderdaad over de hoeveelheid punten die het paard opgehaald heeft. Vind dat juist wel eerlijk ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:08

Het laat zien dat Undercover frequenter goed heeft gepresseerd. Terwijl Valegro minder wedstrijden heeft gelopen, maar wel hele sterke wedstrijden. Dus ik snap deze lijst wel. Leuk dat Flirt er ook in staat, vind het een erg leuk paard om te zien in de ring.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:16

Beetje vreemde lijst inderdaad.. Is net zoiets als zeggen "paard X is beter, hij heeft 25 winstpunten gehaald (uit 30 proeven). Daarentegen heeft paard Y maar 24 winstpunten gehaald (uit 6 proeven)". Een ratio berekenen lijkt me dan beter werken.. en dan zal Valegro bovenaan staan..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:31

MacavityL schreef:
Beetje vreemde lijst inderdaad.. Is net zoiets als zeggen "paard X is beter, hij heeft 25 winstpunten gehaald (uit 30 proeven). Daarentegen heeft paard Y maar 24 winstpunten gehaald (uit 6 proeven)". Een ratio berekenen lijkt me dan beter werken.. en dan zal Valegro bovenaan staan..

Dat weet je niet, misschien moeten ze Valegro wel iedere keer oplappen na de wedstrijdnetalsTotilasen dan is Undercover wel het betere paard. Heel hoog scoren is belangrijk maar in een constante tijdspanne ook.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:33

Wat betekent dat FRH achter sommige namen van de paarden eigenlijk ?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:56

Volgens mij zijn dat Hannoveranen die aangekocht zijn door een vereniging om ze te behouden voor de (Duitse) topsport en ter promotie van het ras.
(Verein zur Förderung des Reitsports auf Hannoverschen Pferde)
Laatst bijgewerkt door kamsel op 21-05-15 20:01, in het totaal 3 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:58

kamsel schreef:
Volgens mij zijn dat Hannoveranen die aangekocht zijn door een vereniging om ze te behouden voor de Duitse topsport en ter promotie van het ras.

Is het niet gewoon van het stamboek sowieso. heb in Nederland ook weleens een gezien met FRH erachter.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:03

Nee, niet sowieso van het stamboek, maar er staat inderdaad niet dat het persé Duitse topsport moet zijn, doelstelling is talentvolle paarden te koppelen aan talentvolle ruiters.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:18

Leuk dat Undercover is uitgeroepen tot het beste paard :) Ik ben wel eens MacavityL dat een ratio beter zou zijn, maar neemt niet weg dat dit voor Glock erg leuk is :D