Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, zou denk ik maar een Anatolische herdershond erbij zetten! (deze beschermen in Zuid-Afrika de schapen tegen de cheeta's.) Citaat:http://www.bokt.nl/wiki/Ezel#Karakter
De ezel is, in tegenstelling tot het paard, geen vluchtdier. Een ezel blijft bij gevaar stilstaan en wacht tot er een reactie van de andere kant komt. Gebeurt dit niet, dan loopt de ezel door en zal de volgende keer zonder al te veel moeite langs het vreemde voorwerp gaan.
Ezels zijn over het algemeen slim, aanhankelijk, leergierig, trouw, sober, sterk en voorzichtig. Dit kan natuurlijk per dier verschillen. Wel is er vaak een verschil tussen de geslachten: een ezelhengst is van nature een enorm dominant dier. Hengsten zijn dus niet zo geschikt voor kinderen en onervaren mensen. Ze hebben een rechtvaardige hand nodig, anders kunnen ze onhandelbaar worden. Jonge dieren zijn erg leergierig en hebben enorm veel geduld en tijd nodig. Merries zijn vaak het meest geschikt voor kinderen; ze zijn vrij rustig en lief. Maar nogmaals, dit kan per dier verschillen.
D_Desteny schreef:Bah vreselijk zeg.
hopelijk was het veulentje snel dood.
Maar als paarden eigenaar ben je toch zelf verantwoordelijk voor goede omheining. Ik zou niet weten waarom je financiële mogelijkheden daarvoor moet krijgen.
geerke schreef:waarom een drachtige merrie die op bevallen staat buiten laten lopen op een plek waar wolven zijn?
sasja0705 schreef:Dribbel: ok... dat met de wasbeer is mischien geen goed voorbeeld maar er wordt daadwerkelijk in Duitsland nog steeds onproportioneel gejaagd (berschermde tijden overtreden en uit trofeezucht te veel "gezond " wild gejaagt(en geloof me,de jagdopzicht is in Duitsland superberoerd). Dit heeft de lynx al bijna de das omgedaan in bepaalde gebieden en dus als het die al niet kan halen hoe kan je dan leefruimte en natuurlijkr buit voor de wolf creiren? So simpel is het:zolang de mens daar te veel konijnen/herten/zwijnen jagd kan de wolf niets anders als op alles ze jagen wat er "even" voor t oprapen is.zei het schapen/kippen of nu even het arme veulen.
Waarbij ik ook nog mijn vraagtekens heb over een degelijke omheining ( ook n wolf gaat niet door stroom) en ook hier in NL worden schapen gedood door vrijlopende honden. Bij ons nog 2 weken geleden gebeurt. ..