Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:10

http://www.bokt.nl / http://www.horses.nl

Afbeelding
Tineke Bartels

De uitspraak in de rechtszaak tussen het topmodel Lonneke Engel en de familie Bartels wordt met zes weken uitgesteld, zo heeft de rechtbank van Den Bosch bepaald. De exacte datum van de uitspraak is nog niet bekend.

Engel daagde familie Bartels en amazone Mischa Koot voor de rechter, omdat zij van mening is dat Koot haar paard U2 onherstelbaar letsel heeft aangebracht tijdens de training. In maart 2014 deed zij aangifte van mishandeling, nadat ze het paard op had gehaald bij de Brabantse dressuurstal. Professor Vlaminck van de faculteit van Gent zou het letsel bij het dressuurpaard hebben vastgesteld. Hij kwam echter terug op zijn bevindingen tijdens de eerste hoorzitting. Tijdens die zitting eiste het topmodel €247.500,- wegens de verminderde waarde die haar paard heeft gekregen door de training van Koot.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:11

Dit wordt volgens mij echt zo'n gebed zonder einde.

MaraYvette

Re: Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:27

maar waarom trok de arts v erklaring terug is dat gevvraagd door stal bartels of is hij bang voor n naam of is er toch meer aan de hand??
verder ken ik lonneke niet dus of t echt n top model is? doet er ook niet toe natuurlijk ik hooop dat haar paard intussen happy en gezond is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:52

Tss, dat is ook wat zeg, als een professor tijdens een eerste hoorzitting terugkomt op zijn eigen bevindingen, aparte show...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:08

ohjajoh6 schreef:
Tss, dat is ook wat zeg, als een professor tijdens een eerste hoorzitting terugkomt op zijn eigen bevindingen, aparte show...

ik vind dat ook raar snap niet waarom

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:13

Crypto schreef:
maar waarom trok de arts v erklaring terug is dat gevvraagd door stal bartels of is hij bang voor n naam of is er toch meer aan de hand??
verder ken ik lonneke niet dus of t echt n top model is? doet er ook niet toe natuurlijk ik hooop dat haar paard intussen happy en gezond is :)

niet dat het iets zegt over de rechtzaak als ze geen topmodel zou zijn..

even googlen zegt natuurlijk ook voldoende:
Lonneke Engel (Eindhoven, 14 juni 1981) is een Nederlands model.

Engel begon op dertienjarige leeftijd als model en werd ontdekt door fotograaf Bruce Weber. Ze werkte dertien jaar voor Ralph Lauren en liep in 1995 haar eerste modeshow voor Chanel. Ze stond in verschillende bladen en is sinds 2008 ook gediplomeerd gezondheidsdeskundige.

ze is dus geen kleintje..

En dat we iemand niet kennen wil natuurlijk niet zeggen, dat ze iets niet is..
ik ken geen enkele top curlingspeler, maar ze zullen er allicht wel zijn
(noch ken ik top volleyballers van dit moment.. maar ik zweer dat er nog steeds wk's gehouden worden, dus er zullen vast wel topvolleyballers zijn ook al ken ik ze niet :') )

-----------

vind het vreemd dat de arts zijn verklaring intrekt..
zet je je eigen naam wel flink te kakken als arts zijnde

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:19

Volgens mij kwam de proffessor niet helemaal terug op zijn bevindingen maar werden er een aantal dingen wat genuanceerd. Ik weet het niet helemaal zeker meer. Weet iemand dit?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:01

Ongelooflijk dit...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:43

Tja, ze kunnen natuurlijk ook contra-expertise laten doen, als arts moet je dan wel heel zeker van je zaak zijn wil je dan zo sterk je mening vasthouden, Misschien eerst wat meegesleept door de emoties van de eigenaresse en nu wat meer met de voeten bij de grond?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:06

Het woordje "zou" is in dit verhaal de clou. De professor heeft nooit eerder publiek een verklaring gegeven, tot nu toe was het de verklaring van Lonneke Engels en haar advocaat dat hij bepaalde dingen gezegd zou hebben. Nu bleek bij navraag van de rechter dit niet te kloppen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:08

Ik vind dit inderdaad een gebed zonder einde. Wat een genemmer zeg.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:30

Waarom zou de professor dit in het openbaar moeten hebben verklaard ?
Ik mag toch aannemen dat de verklaring in het dossier gevoegd is ?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:47

@elenaMM77 je neemt t iets te letterlijk denk ik mn tekst :) ze kan btw best model zijn en ook redelijk groot maar bij top modellen uit nl denk ik aan n vroegere daphne deckers doutze kroes en aan n yfke sturm (nu minder ) en een lara stone , Maar dat doet aan deze vervelende rechtzaak niets af is voor haar vervelend ik gaf enkel aan dr niet te kennen googelen had gekund maar zo belangrijk vind ik dat niet Het gaat om de zaak

bliver schreef:
Volgens mij kwam de proffessor niet helemaal terug op zijn bevindingen maar werden er een aantal dingen wat genuanceerd. Ik weet het niet helemaal zeker meer. Weet iemand dit?

en

horseyfries schreef:
Het woordje "zou" is in dit verhaal de clou. De professor heeft nooit eerder publiek een verklaring gegeven, tot nu toe was het de verklaring van Lonneke Engels en haar advocaat dat hij bepaalde dingen gezegd zou hebben. Nu bleek bij navraag van de rechter dit niet te kloppen.

nou zo word t niet duidelijker blij dat ik geen rechter ben zeg lijkt me lastig
Anderzijds als er gelogen is dan is dat geen pro voor degene die loog

hopelijk gaat t met paard n stuk beter nu :)

@ulissa ik dacht ook als ze daar is geweest heeft de arts toch aantekeningen gemaakt etc

best n warrige zaak zo heb ik t idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:14

Lijkt mij dat je als advocaat zijnde geen zaak gaat beginnen op basis van zgn "hear say" van de proffesor en dat er toch eea op papier moet hebben gestaan?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:20

Waarom niet ohjajoh6: Zolang de eisende partij netjes de advocaat rekening betaald....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:42

Punz schreef:
Waarom niet ohjajoh6: Zolang de eisende partij netjes de advocaat rekening betaald....

Hahaha, daar heb jij ook een punt, leek mij niet zon beste reclame voor de advocaat zelf, eigenlijk.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:36

Pfoe, er zijn toch redelijk wat soaps gaande in paardenwereld met alle rechtszaken :+
ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Denk dat het model de bekende naam van Bartels wel tegen zich heeft, maar aan de andere kant, dat zou natuurlijk niks moeten veranderen aan hoe een rechter naar deze zaak kijkt. Ik ben heel benieuwd hoe deze rechtszaak gaat aflopen!

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:03

Kijk eens bij Lonneke Engel op haar FB site bij het betreffende artikel "uitspraak etc." Bij de reacties onderaan staat van Virginie van Walgraeve (stagiair van prof.Vlaminck) kennelijk bevriend met Lonneke Engel, zij verdedigd alles met hand en tand, vind ik heel vreemd. Wel is het een feit dat bij de rechtszitting werd gemeld dat het paard na een operatie mogelijk weer de sport in kan en er waren nog meer tegenstrijdigheden. De rechter zal het wel bepalen, die ziet gelukkig beide kanten. !!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:32

Uitdeuken en overnieuw beginnen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:56

bliver schreef:

Zoals ik het begrepen heb uit alle berichtgeving:

De professor heeft in eerste instantie aangegeven met begeleidende foto's dat de kaak onherstelbaar beschadigd bleek volgens hem.
Later tijdens de rechtszaak werd er gesteld door de partij van Bartels dat middels een operatie herstel gedaan kon worden aan de kaak. (Tenminste zo heb ik het toen gelezen). Dus toen kwam de professor terug op zijn eerdere "onherstelbare schade" uitdrukking.

Dus het is een kwestie van interpretatie, zo lees ik het dan. Want ik vind het wel kloppen dat als iets niet meer op een natuurlijke manier hersteld kan worden we spreken over "onherstelbare schade" en de advocaat van Bartels vindt dus dat als er middels operatie hersteld kan worden die term niet klopt. Volgens mij valt dit dan onder een juridisch steekspel van interpreteren van begrippen.

Maar voor alle duidelijkheid, ik was niet bij de rechtszaak en ik heb dit zelf zo begrepen vanuit de nieuwsfeiten zoals hier op Bokt en elders weer gegeven zijn. Dus pin me er niet op vast.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:01

@ pien_2010, da's verhelderend zoals je het nu uitlegt. Hoe dan ook, paard is de sjaak en ik vraag me af in hoeverre zoiets onomstotelijk 'bewezen' kan worden, zal wel een schikking worden o.i.d.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:05

Crypto schreef:
ohjajoh6 schreef:

ik vind dat ook raar snap niet waarom

Snap jij dat niet? Ik wel...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:20

Babootje schreef:
[Snap jij dat niet? Ik wel...

leg maar uit waarom je dat snapt als t daadwerkelijk terugkomen op is is at raar

is t aangedikt onjuist wat de aanklaagster heeft gezegt is t n ander verhaal

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:25

Wow op de facebook pagina van Lonneke Engels wordt ook flink (terecht of onterecht, dat laat ik even in het midden) uitgehaald naar Bokt :oo

Het is in ieder geval een echte soap aan het worden. Ik ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:35

waarom uithaalen naar bokt?

edit gewkeken zie niets over bokt hoor