Paard lichtgewond na ongeluk op E19, België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Paard lichtgewond na ongeluk op E19, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 17:23

http://www.gva.be
Ingezonden door xAnthea

Zondagmiddag werd op de E19 in de richting van Antwerpen ter hoogte van Wilrijk een jeep met trailer, waarin een paard vervoerd werd, aangereden.

Door de klap begon de trailer te slingeren, waarna hij op zijn zij belandde. Het paard bleef gelukkig kalm en kon met minimale kwetsuren aan een been zelf uit de gekantelde aanhangwagen stappen.

Foto's zijn hier te zien.

Jolene85

Re: Paard lichtgewond na ongeluk op E19, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:20

wow...wat een geluk dat dat paard kalm bleef....zou je ook niet verwachten bij het zien van die foto's!

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:30

Fijne trailers die Ifor Williams... en ik vermoed dat die voorlader, ook van pas kwam!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:33

Tomos schreef:
Fijne trailers die Ifor Williams...

Wat kan het merk trailer aan dit ongeluk doen? Als er een auto tegen je trailer rijdt op een snelweg dus behoorlijk snelheid is het redelijk logisch dat combinatie gaat slingeren en omgaat? Kan met ieder merk trailer voorkomen.
(en dat wil niet zeggen dat ik fan ben van dit merk trailer)

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:36

Wat ik probeer te zeggen is dat het paard (en zijn eigenaar) in zijn hoefjes mag knijpen dat hij in zo'n degelijke trailer stond!! En zo te zien, is hij door het openzetten van de voorlader, netjes naar buiten geklommen, want via de achterklep was dat niet meer gelukt!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:48

Ik heb al vaker gezien dat paarden na zoiets uit een Ifor Williams met alu bodem goed wegkomen.
Die trailers behouden ook met zulke grappen aardig hun vorm en stevigheid.
Een houten of polyester trailer gaat sneller stuk en dan ontstaan er randen waar het paard zicht lelijk aan kan bezeren.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:50

Goed dat het paard kalm bleef. Gelukkig is dit beter afgelopen dan van de week in Spijkenisse!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:34

valt mij ook altijd op met de Ifor Williams, erg sterk en degelijk. Komen niets voor niets altijd als beste uit de test!
Gelukkig valt het allemaal mee voor het paard en de eigenaar, al zal het een hele nare ervaring zijn!