Jockey uit kritiek op eten voor race en krijgt boete

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Jockey uit kritiek op eten voor race en krijgt boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:27

http://www.bokt.nl / http://eurosport.yahoo.com

Afgelopen week was jockey Cathy Gannon niet onder de indruk van het eten dat in de kantine van Newbury Racecourse werd geserveerd aan de jockeys. Ze uitte haar kritiek op twitter, maar dit kwam haar duur te staan met een boete van £290.

Gannon twitterde een foto van gebakken bonen en een pan met inhoud wat door moest gaan voor stukken geroosterde kip. Ze schreef erbij "Lijkt meer op hondenvoer". Vele volgers konden de foto wel waarderen, maar de stewards van Newbury waren hier niet van gecharmeerd en gaven de vrouw een flinke boete.

De boze stewards hadden eigenlijk geen recht om de jockey te beboeten voor haar kritiek op het eten, maar maakten gebruik van een andere overtreding om de vrouw te straffen. Gebruik van een mobiele telefoon is namelijk verboden in de kleedkamers en kantine.

Drievoudig kampioen jockey Richard Hughes geeft aan dat dit een zeer hoge boete is voor een jockey die in de onderste klassen meedoet. Ze verdienen zo weinig dat ze al moeite hebben om de huur te betalen, laat staan iets anders. Ook fans waren niet te spreken over de actie van de stewards en de hoogte van de boete. Gannon zelf accepteerde de boete zonder te mopperen en gaf toe dat het gebruik van een mobiele telefoon tegen de regels is.

Collega jockeys besloten geld in te zamelen om zo de vrouw te helpen met het betalen van de boete. Inmiddels is genoeg geld opgehaald om de boete te betalen en waarschijnlijk blijft er nog geld over voor een fatsoenlijke maaltijd voor Gannon.

7ofhearts

Re: Jockey uit kritiek op eten voor race en krijgt boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:11

Beetje onzinnig dit.
Zowel van de boete als van het artikel.
Sorry.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:29

Ik vind het artikel niet onzinnig. Geeft juist een kijkje in de wereld van jockeys waar ik helemaal geen weet van heb. Ik had geen idee dat het zo streng is en dat ze zo slecht betaald worden. Nu wel. Dus als je het zo bekijkt vind ik het een nuttig artikel.

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:38

Ja die boete is ongeveer een week loon

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:41

MiReRe schreef:
Ik vind het artikel niet onzinnig. Geeft juist een kijkje in de wereld van jockeys waar ik helemaal geen weet van heb. Ik had geen idee dat het zo streng is en dat ze zo slecht betaald worden. Nu wel. Dus als je het zo bekijkt vind ik het een nuttig artikel.

Eens :-)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:43

Heel erg kinderachtig van die stewards om hier voor zo'n hoge boete op te leggen :')
Dat de telefoon verboden is...oke, maar dan vind ik de boete nogsteeds belachelijk hoog.

Is er iemand die trouwens weet waarom het gebruiken van een telefoon verboden is in de kleedkamers en kantine?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:46

lekker kinderachtig van die stewards zeg. Gelukkig voor de dame in kwestie hebben haar collega's het geld ingezameld, want zal voor haar idd een hard gelag zijn geweest anders.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:47

Anoli schreef:
... en waarschijnlijk blijft er nog geld over voor een fatsoenlijke maaltijd voor Gannon.

Hier word ik nou blij van _O-

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:03

Metaxa schreef:
Heel erg kinderachtig van die stewards om hier voor zo'n hoge boete op te leggen :')
Dat de telefoon verboden is...oke, maar dan vind ik de boete nogsteeds belachelijk hoog.

Is er iemand die trouwens weet waarom het gebruiken van een telefoon verboden is in de kleedkamers en kantine?

Voornamelijk zodat jockeys geen tips kunnen geven terwijl ze op de renbaan zijn.

Vind het ook een erg hoge boete. Regels zijn regels maar de kantine van de renbaan moet zich schamen! Hopelijk zorgt deze publiciteit in Engeland wel voor betere maaltijden voor jockeys op de renbaan!

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:12

Ja...kijk...ze moeten de maaltijden ook weer niet té smakelijk maken natuurlijk.
Krijg je weer obesed jockey's! Broodtrommeltje mee?

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:18

Misschien iets voor Jamie Oliver, die nam het ook op voor de maaltijden in de kantine voor schoolkinderen.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:22

benbrink schreef:
Misschien iets voor Jamie Oliver, die nam het ook op voor de maaltijden in de kantine voor schoolkinderen.

_O- _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:10

Misschien maar even in de leer gaan bij de koks van de wielerploegen. Die mannen staan meer dan scherp tegenwoordig. Je kan hun ribben tellen in het volle seizoen.