Een Clydesdale merrie is in haar weiland aangevallen in Groot-Brittannië. Ze moest geopereerd worden om een scherpe paal van 75 cm te laten verwijderen.
"Ik dacht dat ze getrapt was. Ze had bloed op haar benen toen ik zondagmorgen hun ontbijt kwam geven." aldus de eigenaresse van "Skye". "Toen ik de staartflap van de deken omhoog tilde, zag ik het einde van een vijf centimeter brede paal uit haar vulva steken."
Skye werd gebruikt voor lessen en buitenritten en door kinderen met een leerachterstand van de lokale school. "De aanval maakt mij bezorgd voor de paarden en andere dieren die deze gek kiest als doel." Rob Melloy van de RSPCA: "Dit is een vreselijk incident en een ziekelijke aanval welke deze arme merrie in een erg slechte staat heeft gebracht met ernstige interne beschadigingen. De paal is verwijderd door dierenartsen en de merrie is nu herstellende van de operatie."
hoe haal je het in je hoofd?
Arm paard, hopelijk herstelt het snel en heeft het niet teveel (psychische) schade eraan over gehouden
En ook sterkte voor de eigenaar, als je je paard zo moet aantreffen
hoe kom je op het idee dit te doen. Welke kronkel zit er dan in je hoofd. Hopelijk knapt de merrie goed op zonder blijvende lichamelijk en geestelijke schade.