Veelbelovende resultaten voor vaccin tegen melanomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Veelbelovende resultaten voor vaccin tegen melanomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:38

www.bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

Een Duits onderzoek heeft veel belovende resultaten gegeven over een vaccinatie tegen melanomen.

Zevenentwintig schimmels met melanomen werden onderzocht. Jessica Cavalleri en haar collega's zeggen dat een vaccin gebaseerd op DNA een veelbelovende behandeling zou kunnen zijn tegen melanomen bij paarden.

De schimmels met melanomen werden in drie groepen verdeeld, waarin verschillende behandelingen werden toegediend. Alle behandelingen bevatten een DNA vector die encodeerde voor "equine (eg) IL-12 en IL-18". Afhankelijk van de groep waar de paarden in zaten, kregen zij deze behandeling alleen of in combinatie met humane glycoproteïne (hgp) 100 of humane tyrosinase (htyr). Deze twee behandelingen bleken echter de vaccinatie niet te versterken.

De paarden werden in de spier gevaccineerd op dag 1, 22 en 78. Een melanoom per paard werd behandeld met een injectie direct in de tumor. Maximaal negen melanomen werden gemonitord per paard. De paarden werden drie dagen lang op de kliniek gehouden na de injecties. Aan de hand van klinische controles werd de veiligheid van het vaccin getest. De enige abnormale bevinding was een significante lichaamstemperatuursverhoging op de dag na de injectie.

Er was sprake van een sterke significante vermindering van het relatieve volume van de tumoren na 120 dagen, in vergelijking met het volume op de dag voordat de behandeling startte. Hoe het mechanisme achter de injectie precies werkt, weten de onderzoekers nog niet.

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:13

Interessant.

NathalietjeB

Re: Veelbelovende resultaten voor vaccin tegen melanomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:53

Super om te horen melanomen zijn zo vervelend.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:02

Fijn om te horen. 25 jaar geleden waren ze nog niet zover maar ja dat is met alles zo

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:18

Zou heel fijn zijn als er een vaccin is voor dit probleem.

deleted_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:27

Ik zagdit op de voorpagina en ik dacht: He? Een vaccin tegen meloenen?
Waarom dat? :')

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:41

Marith10 schreef:
Ik zagdit op de voorpagina en ik dacht: He? Een vaccin tegen meloenen?
Waarom dat? :')

Hahahaha lol