Harrie Smolders en Emerald.
Vanmiddag is de startvolgorde van de Furusiyya FEI Nations Cup bepaald door middel van een loting. In het Franse La Baule zal het Nederlandse team als laatste aan de start komen.
Bondscoach Rob Ehrens: "Ik verwacht met dit team hoog te kunnen eindigen. Het is echter niet het team dat ik aanvankelijk had aangemeld. Ik moest wat schuiven omdat op het laatste moment twee paarden niet helemaal fit waren. Gelukkig heb ik een brede selectie, zodat dat snel opgelost was zonder aan kwaliteit te verliezen. Ik wilde in La Baule en volgende week in Rome met de sterkst mogelijke opstelling starten. Zoals het er nu uitziet kan ik in Rome rekenen op Jeroen Dubbeldam, Gerco Schröder, Maikel van der Vleuten en Jur Vrieing, de ruiters van het gouden WK team van Caen, en gaan Nederlands kampioen Leopold van Asten en VDL Groep Zidane mee. Voor La Baule waren Van der Schans en Smolders al eerste keus, daar zijn Gert-Jan Bruggink en Michael Greeve nu bijgekomen."
Het Oranje-team bestaat uit:
Gert-Jan Bruggink (De Lutte), Vampire (v.Marome NW), 12 jaar hengst
Wout Jan van der Schans (Nijkerk), Capetown (v.Oklund), 12 jaar, ruin
Harrie Smolders (Grobbendonk, B), Emerald (v.Diamant de Semilly), 11 jaar, hengst
Michael Greeve (Veeningen), Whitney (v.Nabab de Reve), 12 jaar, merrie
Stefanie van den Brink (Nijkerkerveen), Ace (v.Berlin), 10 jaar, ruin (reserve)
Volgorde:
1. Ierland
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Brazilië
5. Zwitserland
6. België
7. Engeland
8. Nederland
De wedstrijd begint om 14.00 uur en zal live te volgen zijn via de betaalde stream van FEI.tv.