Grand Prix paard Whoopy veilig aangekomen in Singapore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Grand Prix paard Whoopy veilig aangekomen in Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 08:19

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Zweistra en Whoopy tijdens Jumping Amsterdam, foto: http://www.sjoert.com

Begin deze maand werd door Stal Hexagon bekend gemaakt dat Whoopy (v. Rubiquil) verkocht is aan Wei Chi Soh. Na een succesvolle carrière in de dressuur onder Thamar Zweistra is de twaalfjarige merrie op 1 mei vertrokken naar Singapore en inmiddels in goede gezondheid aangekomen.

Whoopy werd op 4,5 jarige leeftijd aangekocht door Floortje Maat (Bokker FloortjeM) die haar zadelmak maakte en naar het Z2 reed. Thamar Zweistra was in die tijd de instructrice van haar en is Whoopy gaan rijden door gezinsuitbreiding van Maat. Deze combinatie bleek een succes en Zweistra en Whoopy startten in april 2009 in het ZZ-Licht. Op de Tinello Cup deed de combinatie het goed en wisten ze zich te plaatsen voor Indoor Brabant. Op CHIO Rotterdam startte de combinatie ook meerdere malen.

In 2013 wisten ze zich te plaatsen voor de Lichte Tour op Jumping Amsterdam. Hoge verwachtingen waren er echter niet vanwege het sterke deelnemersveld. Maat durfde het daarom wel aan om Dinja van Liere te beloven de cap te kopen, waarbij van Liere stond te kijken, als Zweistra en Whoopy een podiumplek zouden bemachtigen in de finale. Het werd een dure belofte voor Maat, want het duo werd derde tijdens de kür. De merrie viel niet alleen op met haar goede resultaat, ook haar uiterlijk werd opgemerkt. Zo beschreef voormalig Nieuwsredactie lid Sjoert haar als “het paard dat door kan gaan voor de mooiste merrie van het evenement” in het verslag van Jumping Amsterdam.

December 2013 startte Zweistra meerdere malen in de Grand Prix met Whoopy en behaalde scores tussen de 65% en 69%. Dat was het moment waarop de interesse voor de merrie groter werd vanuit het buitenland en er een koper het juiste bod bood.

Deze koper, of eigenlijk koopster, is Wei Chi Soh, een ambitieuze amazone uit Singapore. Wei Chi zal zich met Whoopy gaan richten op de internationale sport, maar het niveau ligt in Singapore lager in vergelijking met Europa. Voorlopig zal Wei Chi zich focussen op de SEA Games, die in juni dit jaar plaats zullen vinden. Het is nog niet duidelijk of dit ook gaat lukken omdat het paard mogelijk nog in quarantaine zal staan tijdens deze wedstrijden. De amazone behoort tot de top acht ruiters van haar land en toont tot nu toe goede progressie in haar rijden. Na de SEA Games dit jaar zal zij zich vermoedelijk gaan richten op de Asian Games in 2018. Wei Chi krijgt hierbij goede begeleiding van twee trainers en mogelijk zal Zweistra zelf ook een paar keer naar Singapore gaan om de amazone te helpen.

Stal Hexagon wenst de nieuwe combinatie veel geluk op hun Facebookpagina: “Wei Chi lots of luck with her! She is a wonderful horse!!”

peetje82

Re: Grand Prix paard Whoopy veilig aangekomen in Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:27

Fijne en knappe merrie, hopen dat ze het daar net zo goed doet als hier!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:50

Wat vond ik dit een ontzettend knappe merrie in alle topics van FloortjeM met een bijzonder verhaal <3
Gaaf dat ze in het buitenland opgevallen is, hopelijk zien we haar nog eens terug op TV :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:14

Verkocht via DW premium sporthorses, misschien leuk om dat er bij te vertellen! :)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:58

daar staat ze nog eens, mijn once-in-a-lifetime paard. Ze is nu bijna vier weken weg maar het missen wordt nog niet echt minder. Gelukkig stuurt haar nieuwe eigenaresse (die er ontzettend gek mee is) me regelmatig foto's van een Whoopy die met de zon op haar gouden vel van gras staat te genieten ;-) In quarantaine wordt inderdaad top voor haar gezorgd door Jerome, de zoon van Dominiek (van DW Premium Sporthorses idd, die alles met de export ook super hebben geregeld allemaal).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:16

Hoewel het moeilijk is voor je, toch gefeliciteerd met de verkoop Floortje!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:20

Ik vind het knap, ik zou er denk ik geen afscheid van kunnen nemen. Sterkte maar toch ook gefeliciteerd met de verkoop :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:50

Zou toch waanzinnig zijn straks je paard op de tv bij internationale wedstrijden te zien schitteren. Hoop dat het gaat gebeuren Floortje! Ergens sterkte en ergens gefeliciteerd met de verkoop, zal wel dubbel zijn.

Het is een prachtig paard!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:58

FloortjeM schreef:
daar staat ze nog eens, mijn once-in-a-lifetime paard. Ze is nu bijna vier weken weg maar het missen wordt nog niet echt minder. Gelukkig stuurt haar nieuwe eigenaresse (die er ontzettend gek mee is) me regelmatig foto's van een Whoopy die met de zon op haar gouden vel van gras staat te genieten ;-) In quarantaine wordt inderdaad top voor haar gezorgd door Jerome, de zoon van Dominiek (van DW Premium Sporthorses idd, die alles met de export ook super hebben geregeld allemaal).

Even gegoogled op de nieuwe eigenaar, maar begrijp ik nou dat ook zij advocaat is? Dat vind ik nou grappig :D

Fijn dat je op de hoogte wordt gehouden. Lijkt me toch een grote stap, het verkopen van het paard dat je zelf hebt opgeleid. Rijd je zelf nog?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:38

Ja, dat klopt, zij heeft met haar man samen een advocatenkantoor. Dat maakte het opstellen van het contract (al niet zo'n usance in de paardenverkoop, maar een absoluut vereiste van mij) een heel stuk makkelijker. Sterker nog: ze heeft ook een zoontje dat ongeveer even oud is als mijn jongste, dus Whoopy mag ook in de toekomst als kleuterpaard blijven fungeren.
@_carien: als ik had geweten hoeveel verdriet ik er nog van heb, had ik het misschien ook wel anders gedaan. Ik zit er al ruim vier jaar zelf niet meer op, dus had gedacht dat het niet al te lastig zou zijn, maar dat valt knap tegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:33

Ik snap de beslissing van de verkoop wel, op een gegeven moment "moet" je haast wel omdat ze alleen maar minder waard worden..en als je er zelf niet op zit.

Sterkte met het verdriet, blijft altijd moeilijk zulke dingen maar het is in ieder geval heel fijn dat je up tot date wordt gehouden met hoe ze het doet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:19

Oh, gos.... verkocht dus.
Ik moet zeggen dat elke keer toch even ging spieken in je profiel Floortje.. simpelweg omdat ik het zo'n aansprekend paard vind!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:00

Er zijn hengsten die enorm stoer zijn met hun gebrul en dan denk je dat ze van die macho's de meest imponerende paarden die er zijn

en dan zijn er merries zoals deze <3 Wat een pareltje