Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gentlegiant schreef:Niet elke verhuurder gaat maandelijks bij t pand kijken
Opzich is de afstand te overzien van beide plekken
Vind het apart dat hij d'r voor moet opdraaien
Andersom gezien is dat t risico van verhuren... Kan die man niet iemand laten komen en de rekening sturen na de hurende partij
Lynn_Nikita schreef:Volgens mij mag je zelfs niet eens zomaar op een terrein komen als verhuurder
Gentlegiant schreef:Lynn_Nikita schreef:Volgens mij mag je zelfs niet eens zomaar op een terrein komen als verhuurder
Hoe het in Nederland zit weet ik niet
Maar in Duitsland is het huisvredebreuk
Heb toevallig 1,5j terug een geschil gehad met mijn verhuurder
Wbt Tommie visser en het gedoe daar rond om die wiet was niet van hem maar van een huurder die in een apart gedeelte zat meende ik me te herinneren
En zoals je al zegt totaal niet van toepassing hier
Wat maakt het ook uit eigenlijk?
Lynn_Nikita schreef:Volgens mij mag je zelfs niet eens zomaar op een terrein komen als verhuurder
Deliana1993 schreef:Gentlegiant schreef:Niet elke verhuurder gaat maandelijks bij t pand kijken
Opzich is de afstand te overzien van beide plekken
Vind het apart dat hij d'r voor moet opdraaien
Andersom gezien is dat t risico van verhuren... Kan die man niet iemand laten komen en de rekening sturen na de hurende partij
Dan is het nog de vraag of er een huurcontract is. Zo niet heeft meneer geen poot om op te staan helaas...
beatje schreef:Lynn_Nikita schreef:Volgens mij mag je zelfs niet eens zomaar op een terrein komen als verhuurder
In Belgie is dat ook niet.Ik verhuur ook een eigendom en mag dat niet betreden zonder toestemming van de huurder.
Voor het zelfde geld hebben ze ook een wietkwekerij.Dat kan ik niet weten je krijgt ook geen afrekening van de stroom of zo.Huur word netjes betaald.Dus dan ga ik er van uit dat alles in orde is.
Daantj__ schreef:Dan is zo uitspraak helemaal raar eigenlijk.
Ik had er persoonlijk al mijn twijfels over omdat ik het ten eerste logisch vind als de eigenaar in Duitsland woont dat hij niet ziet wat er allemaal gebeurd en naar binnen en naar buiten wordt gesjouwd. Daarnaast vind ik persoonlijk dat ik als verhuurder echt niet het recht heb om mij met alles wat de verhuurder doet bezig te houden. Stel ik verhuur iets en ik zie dat de huurder allemaal dozen naar binnen sjouwt. Tja is dat dan verdacht. Ik vind van niet maar in die dozen kunnen ook benodigdheden zitten om drugs te maken of wiet te laten groeien. Zegt de rechter dan ook je had het moeten weten? Stel dat die man zo type was die bang is dat de wereld een keer aan het einde komt en allemaal jerrycans verzameld met drinkwater om te overleven (je hebt toch zo programma ergens op tv) dan had die man niks strafbaars gedaan maar volgens de rechter had hij het dus toch ergens moeten melden. Ik zou mij als verhuurder helemaal niet bezig willen houden met wat er wel en niet naar binnen wordt gesjouwd en of ik mij daar druk om moet maken of niet.
Maar nu je het zo zegt dat staat in de wet kan ik mij nog wel herinneren dat er in het huur contract van mijn kamer toen der tijd ook stond dat de verhuurder niet zomaar de ruimte mocht betreden. Vond ik toen wel een prettig idee. Maar dan had die man het toch nooit kunnen weten dat ze wat strafbaars aan het doen waren.