Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terpentijn schreef:Het is sowieso ook in Nederland vrijwel onmogelijk om op "gedrag" (verondersteld wangedrag) na koop en keuring zo'n koop te laten ontbinden.
In Duitsland is men door deze uitspraak dus nog strenger dan in Nederland.
bigone schreef:Terecht, als je een paard verkoopt dan word het meestal door een DA van de kopende partij gekeurd. Als dit dan niet goed gebeurt dan kan het toch niet zo zijn dat je het paard vrolijk terug kunt doen??? De koper heeft wel voldaan aan de onderzoeksplicht maar een niet capabele da het paard laten keuren.
Als die da belangrijke zaken heeft gemist dan moet je inderdaad bij hem zijn.
. nine1987 schreef:bigone schreef:Terecht, als je een paard verkoopt dan word het meestal door een DA van de kopende partij gekeurd. Als dit dan niet goed gebeurt dan kan het toch niet zo zijn dat je het paard vrolijk terug kunt doen??? De koper heeft wel voldaan aan de onderzoeksplicht maar een niet capabele da het paard laten keuren.
Als die da belangrijke zaken heeft gemist dan moet je inderdaad bij hem zijn.
Tja als ik vanuit alphen aan den rijn naar friesland ga om een paard te kopen, dan sleep ik mijn da ook niet mee.. Dan bel ik eentje daar in de buurt em doe een schietgebedje dattie zijn vak goed verstaat..
Dus je kunt niet altijd 100% weten of een da we of niet capabel is..