Holsteiner hengst Quite Capitol overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Holsteiner hengst Quite Capitol overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:49

bokt.nl / www.equnews.nl

De Holsteiner hengst Quite Capitol is afgelopen weekend op zestienjarige leeftijd overleden. De schimmelhengst was een zoon van de vorig jaar overleden topvererver Quidam de Revel en had als moeder de volle zus van de hengst Capitol I.

De hengst, in eigendom van Haras de Talma (Michel Guiot) en Haras de Saint-Lô (Denis Hubert), is vermoedelijk overleden aan een gescheurde aorta. Op zevenjarige leeftijd was Quite Capitol finalist op het wereldkampioenschap voor zevenjarige paarden, waarna hij zijn loopbaan voort zette onder Ulrich Kirchhoff en Jerry Smit.

Ook in de sport presteren Quite Capitol-nakomelingen goed. De hengst gaf enkele goedgekeurde zonen, waaronder Question D’Honneur, Quite Acobat en Quincerot van T&L.

“We zijn allemaal zeer bedroefd op de stoeterij. Het is altijd triest om paard met zulke goede fokproducten te moeten verliezen, maar deze hengst was ook nog eens bijzonder lief”, aldus eigenaar Michel Guiot.

Delphi2003

Re: Holsteiner hengst Quite Capitol overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:16

Wat jammer! Ik kan denk ik niet meer zeggen dan sterkte aan de eigenaren.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:34

jeetje, 16 jaar nog maar.

zonde zeg.

en weer een gescheurde aorta, lees dit wel heel erg veel bij de ggk dekhengsten en sportpaarden, hoe kan het dat die er veel sneller "last" van krijgen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:54

Ze hebben er misschien niet meer last van. Het wordt misschien gewoon meer ontdekt als het zo is.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:08

Ik denk ook dat het hier vaker vast gesteld word omdat het voor Veel particulieren toch een erg dure aangelegenheid is om onderzoek te laten doen. En het is natuurlijk al emotioneel genoeg je geliefde paard te verliezen.

Veel sterkte aan de eigenaren/verzorgers van deze prachtige hengst. 16 is helaas Veel te jong. ..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:18

Jeej, veel sterkte aan de eigenaren en degene die bezig waren met t paardje... 16 jaar is nog zo jong.

Denk dat tegenwoordig ook meer onderzoek gedaan word bij "plotselinge" overlijden van een sportpaard als vroeger.