"Dit is erg, wie doet zo iets? Ik ben er kapot van!” Frans de Jong uit Sellingen kan het niet geloven. Het dressuurhoedje op het graf van zijn overleden vrouw Anneke Muilwijk is verdwenen.
Anneke Muilwijk overleed vorig jaar augustus na een ziekbed op slechts 48-jarige leeftijd. De alom gerespecteerde amazone, instructrice, jurylid, echtgenote en moeder werd begraven in Ter Apel.
Onbekenden hebben nu het dressuurhoedje van haar graf gehaald. "Misschien is het baldadigheid geweest, het hoedje opzetten voor de lol en onderweg ergens dumpen… Bah, hoe meer ik er aan denk, hoe meer koppijn ik krijg," schrijft haar man Frans de Jong op Facebook.
Het hoedje is waarschijnlijk op 2 mei weggehaald op de begraafplaats aan de Poortweg in Ter Apel. Frans de Jong hoopt dat de dader tot inkeer komt en het hoedje terugbezorgt.
Respectloos..... Helaas gebeurt dit soort dingen overal....heel erg sneu en ik begrijp zijn gevoel heel goed. Van het plekje van mijn moeder worden regelmatig de bloemen gestolen, stuk gemaakt of liggen de siersteentjes niet meer zoals zij horen te liggen. En nee, dat zijn niet de konijntjes zoals de medewerkers ons graag laten geloven, zo wel ga ik ze vangen en voor grof geld aan het circus verkopen!
Helaas gebeuren zulke dingen vaker. Bij 't graf van m'n opa is al 3x het bloemstuk wat erop lag verdwenen. Heb geen goed woord over voor mensen die dit doen...
Tigra_
Geplaatst: 04-05-15 15:35
Sommige hebben nergens respect voor. Je bent echt een diep triest persoon als je op het kerkhof dingen mee neemt of kapot maakt. Wat bezielt zo iemand. Nare mensen.
Het stond ook al in het plaatselijk nieuws. Echt waardeloos dit. Wie doet nou zoiets. Voor de nabestaanden is het een drama. Het hoedje zou als de steen geplaatst is mee naar Anneke haar huis en daar in de tuin gezet worden. Dat is iets wat Frans niet meer kan doen.
Respectloos en diep triest. Ik snap niet wat sommige mensen bezield om op een kerkhof te gaan stelen. Nou weet ik dat het vaak genoeg gebeurd, maar het blijft gewoon te erg voor woorden. Ik ben altijd bang geweest dat ze van mijn vaders grafje zouden stelen, maar gelukkig *afkloppen* nog nooit mee gemaakt en ik hoop het ook nooit mee te hoefen maken.
Vreselijk...ik heb er geen woorden voor..herken het gevoel. Zeven jarig dochtertje van mijn vriendin is overleden en daar wordt zelfs speelgoed van het grafje gejat..echt ongelofelijk...
Echt. Dat mensen nog überhaupt een cap / bloemstuk / speelgoed aan kunnen kijken zonder zichzelf vreselijk rot te voelen. Ik zou er echt niet mee kunnen leven.