Het paard van de Portugese ruiter Gonçalo Carvalho is positief getest op medicatie tijdens het CDI 5* concours in Vidauban, dat afgelopen maart gehouden werd.
De FEI meldt het volgende:"het paard Butata, gereden door Gonçalo Carvalho, was geselecteerd voor een dopingtest. Het monster testte positief op een geneesmiddel. Een administratieve procedure is gestart tegen de verantwoordelijke persoon. Voorlopig wordt noch het paard noch de ruiter geschorst."
Butata is een negen jaar oude Lusitano merrie. Carvalho zette haar in voor de World Dressage Masters in Vidauban. Ze eindigde daar als tweede in de Grand Prix met 73,140% en won de Grand Prix Special met 77,765%.
Het paard heet Batuta........prachtig dier overigens! Ik hoop dat het meevalt met het dopingverhaal, maar anders is het wel een hele stomme blunder! https://www.youtube.com/watch?v=hJF1PQ6Vkw4
Buah, Batuta had last van haar eierstokken en veel pijn ervan ervaren... Plus ze zou van een trailer gevallen zijn. Er is op het moment een hoop gaande betreft Gonçalo en Batuta, niet betreft hem zelf, maar wel een ander persoon!! Ga mij er verder niet over inwijden, maar heb zo mijn bronnen die dicht bij Gonçalo staan....