Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:40

http://www.rtvnh.nl

Paarden en ruiters van manege De Hoef in Egmond aan den Hoef zijn donderdag aan het einde van de middag aan een ramp ontsnapt. Een auto die van achteren werd aangereden, schoot door de omheining en kwam midden in de rijbak tot stilstand.

"Het is gelukkig goed afgelopen", vertelt Vincent Erkamp, medewerker van de manege aan de Herenweg. "Soms lopen er op dat moment wel tien paarden met ruiters in de bak." Ook de inzittenden van zowel de auto die de aanrijding veroorzaakte als de aangereden auto kwamen met de schrik vrij.

Een foto is hier te zien.

amber15

Re: Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:45

Wat een wonder dat er op dat moment niemand in de bak was! Gelukkig dat er niemand gewond is geraakt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:47

Autorijden doe je toch op de weg? :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:47

Poh.. dat zal je maar gebeuren hey..
het zou maar gebeuren met ruiters die niet zo vast in het zadel zitten en dat het paard schrikt en ineens weg vliegt voor zo'n auto.. lig je er lekker onder...

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:48

Alleen altijd zo jammer van die nieuwsteksten en overdrijvingen. Want zoals het in de tekst lijkt was er op het moment van de aanrijding niemand in de bak en vinden ze dat "aan een ramp ontsnapt". In mijn ogen is in deze situatie "aan een ramp" ontsnappen als er ruiters in de bak waren en de auto daar rakelings langs ging. Maar dat lijkt er niet op zoals het in de tekst staat....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:56

waar is die auto door aangereden dat hij halverwege de rijbaan staat? >;)

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:07

Wow, gelukkig was er toen niemand in de bak aan het rijden.
Ik heb op deze manege jaren gereden, En de weg die er langs loopt is een drukke doorgaande weg. Het zal me niet verbazen als de aangereden auto uit een van de zijwegen kwam. Maarja ik was er niet bij dus het is alleen maar gissen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:54

oké waarschijnlijk ligt het aan mij, maar waar staat dat er niemand in de bak was?
zie ook nergens staan van wel, maar ik kon het niet opmaken uit de tekst.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:57

Woogy schreef:
waar is die auto door aangereden dat hij halverwege de rijbaan staat? >;)

dat vroeg ik mij al af..

zijn baan staat schuin op de openbare weg, over het fietspad, door de omheining en dan nog 20 meter zand?

zo ver schiet je toch niet door? zelfs niet als je geparkeerd stond (en dan wordt je scheef geraakt om die hoek te maken.. dus impulsverlies).. en als hij op de rijbaan reed.. dan schuif je toch vooruit, niet 45 graden van de weg af? krijg bijna het idee dat de bestuurder het stuur omgooide en vervolgens in plaats van de rem het gas ingedrukt heeft?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:23

Eens met Elena. Ik was ook al aan het kijken of de graad van schade en de hoek van weg tov bak en de afgelegde afstand wel matchten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:56

Was vast van plan om te dressuren afwenden en op X halthouden

Maar ff serieus heb er ook jaren gereden, t moet vrij hard zijn gegaan dat de auto zover in de bak beland.
Gelukkig geen gewonde paarden en ruiters

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:50

Ford Mustang ???? :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:06

Van hand veranderen in uitgestrekte galop ,daarbij op x halthouden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:18

Wellicht is de foto gewoon wat later genomen ....Wellicht waren er wél paarden in de bak en zijn ze al de baan uit en heeft de bestuurder al wat doorgereden richting uitgang.
De fotograaf stond vast niet op het moment van aanrijden met zijn camera in de aanslag....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:20

Een auto met veel pk zo te zien

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:23

De manege liet weten op fb dat er gelukkig op dat moment geen ruiters met paard reden

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:24

Zo, da's schrikken! Moet wel een flinke klap geweest zijn.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:36

In een schrik reactie trappen veel bestuurders op het gas ipv de rem. Dan kun je dus best ver komen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:38

Merel_Brit schreef:
In een schrik reactie trappen veel bestuurders op het gas ipv de rem. Dan kun je dus best ver komen.

Dit dus, en reken er maar op, dat in mijn ervaring (heb grip en slip trainingen gegeven bij de ANWB) bijna een kwart van de bestuurders dit doet.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:29

Rizette schreef:
Van hand veranderen in uitgestrekte galop ,daarbij op x halthouden.

Het is alleen niet netjes op de letter gereden. 2 meter te vroeg.

Gelukkig is er alleen materiële schade.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:19

Je kan ook rijdend van achteren aangetikt worden en de macht over het stuur verliezen.

Overigens wel eens iets soortgelijks meegemaakt, maar dan met een aanhanger die van een auto af was geschoten. (Trekhaak was afgebroken)
Aanhanger met een boot erop was zo bij kennissen de wei in gereden. Gelukkig stonden op dat moment de paarden binnen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:39

Sabbientje schreef:
Je kan ook rijdend van achteren aangetikt worden en de macht over het stuur verliezen.

Overigens wel eens iets soortgelijks meegemaakt, maar dan met een aanhanger die van een auto af was geschoten. (Trekhaak was afgebroken)
Aanhanger met een boot erop was zo bij kennissen de wei in gereden. Gelukkig stonden op dat moment de paarden binnen.

klopt, maar dan gezien de afstand en schade, moet diegene wel op het gas getrapt hebben..
de remweg is veel te lang, zeker als je meerekent hoeveel energie er verloren gaat om de berm tussen de weg en het fietspad te passeren (weerstand) en door een houten hek te rammen.. dan is de remweg een die overeen komt met snelheid van boven de 120 als de berijder op de rem is gaan staan en dat lijkt mij op die plek niet logisch... plus ik denk zelfs dat als 120 de startsnelheid was, dat hij door het gras voor en na het fietspad, het 'opstapje' naar de bak en de bakrand nog steeds eerder stil had gestaan bij remmen..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:58

Ik heb ooit een auto door een metalen heras hekwerk gehad. Die knalde dwars door het 2 meter hoge dubbele harde gaas heen en kwam nog eens een meter of 20 verder tot stilstand tegen een boom in de wei. En daar mocht je niet eens 50 rijden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:18

Wow is dat ding aangereden door een vrachtwagen met straalmotoren??
Is dan wel heel flink door geschoten. Denk inderdaad dat iemand per ongeluk op het gas heeft gestaan ipv de rem. Misschien de achterste auto (die trouwens niet meer op de foto's staan) want diegene die in de bak staat heeft van achteren nu iets weg van een Smart....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:48

Het is alleen maar op bokt dat het slachtoffer van een ongeluk, en dan vooral de capaciteit en de handelingen van deze laatste in vraag worden gesteld en nauwkeurig geanalyseerd worden.. Echt niet te geloven gewoon! :wow: Er is niemand gewond geraakt en de persoon is echt niet expres door die omheining heen gereden. Tegen de tijd dat iedereen hier zijn/haar reacties tijdens en vlak na een ongeluk perfect onder controle heeft, kunnen ze er over praten. Tot die tijd is het veel meer op zijn plaats gewoon sterkte te wensen en het analyseren van het ongeluk aan de politie over te laten. :roll: