Drie politiepaarden gewond bij rellen in Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Drie politiepaarden gewond bij rellen in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 17:52

http://www.rtvoost.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Drie politiepaarden zijn zondag gewond geraakt bij ongeregeldheden in Enschede doordat ze zijn geraakt door kettingen en staven. De paarden werden ingezet bij rellen die uitbraken na afloop van de voetbalwedstrijd van FC Twente tegen AZ.

Na afloop van de wedstrijd die FC Twente verloor, verzamelden een paar honderd ontevreden supporters van Twente zich voor de hoofdingang van het stadion. Ongeveer twintig van hen wisten het stadion binnen te dringen. Nadat ze door de politie weer naar buiten gezet waren, ontstonden er voor de deur rellen waarbij met barkrukken naar de politie werd gegooid.

De politie besloot daarop in te grijpen. Met diensthonden, paarden en de ME werd de supportersgroep weggestuurd. Volgens een woordvoerder van de politie hebben drie paarden verwondingen op hun rug door kettingen en staven. Er raakten geen agenten gewond.

Vijf mensen zijn ter plaatse opgepakt voor openlijke geweldpleging. Eén iemand is aangehouden voor belediging. De politie onderzoekt nog de identiteit van de rest van de groep die betrokken was bij de ongeregeldheden. Mogelijk volgen later nog meer aanhoudingen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Drie politiepaarden gewond bij rellen in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:56

Zal maar niet zeggen wat ik denk, dan heb ik namelijk gelijk een gastvrije "Bokt-Ban" te pakken... :x maar echt, sommige mensen... 8)7

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:12

JPitty schreef:
Zal maar niet zeggen wat ik denk, dan heb ik namelijk gelijk een gastvrije "Bokt-Ban" te pakken... :x maar echt, sommige mensen... 8)7

Precies dit!!!! En dat allemaal voor een potje voetbal wat een onzin :r

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:17

ja echt heel erg, ik wou nog een biscoopje pakken, ben blij dat ik niet gegaan ben (bios zit tegenover het twente stadion)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:19

Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met voetbal.
En zeker met de kosten en in dit geval de dieren.
Te erg voor woorden. Levenslange voetbal ban lijkt me een goed plan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:32

En dat allemaal, om achter een balletje aan te trappen.

( die Twente heeft verloren, losers) :r :r :r :evaw: :evaw:

hoe ziekelijk idioot zijn sommige supporters -:(- -:(- -:(-

ErwinF1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:42

Vreselijk... :/

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:47

Diedelo
Dit was ik ook van plan
Maar aan voorbij gereden
Toen stond er al super veel politie herrie
Ongelofelijk...

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:50

ongelooflijk hé, wat ik wel weet is dat de supporters in opstand kwamen tegen de trainer van FC Twente, Alfred Schreuder. Ze willen dat hij vertrekt maar hij heeft gereageerd dat deze opstand hem niks doet

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:54

Diedelo schreef:
ongelooflijk hé, wat ik wel weet is dat de supporters in opstand kwamen tegen de trainer van FC Twente, Alfred Schreuder.
Ze willen dat hij vertrekt maar hij heeft gereageerd dat deze opstand hem niks doet

maar is dit dan een reden om die paarden aan te vallen met politie erbij? >;) >;) >;)

als ze Alfred Schreuder willen pakken, moeten ze maar naar zijn huis gaan :r :r :r :evaw: :evaw:

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:02

Ketaki schreef:
Diedelo schreef:
ongelooflijk hé, wat ik wel weet is dat de supporters in opstand kwamen tegen de trainer van FC Twente, Alfred Schreuder.
Ze willen dat hij vertrekt maar hij heeft gereageerd dat deze opstand hem niks doet

maar is dit dan een reden om die paarden aan te vallen met politie erbij? >;) >;) >;)

als ze Alfred Schreuder willen pakken, moeten ze maar naar zijn huis gaan :r :r :r :evaw: :evaw:

nee tuurlijk niet, ik praat het ook niet goed, maar dat is wat er aan de hand was

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:15

Je slaat paarden met kettingen en/of staven? Omdat je boos ben op de trainer???
Dan moet je wel een totaal inactief brein hebben.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:18

Paarden moeten niet meer blootgesteld worden aan zulke idioten.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:20

Voor de mensen die meteen klagen over de supporters de tip lees eerst even verder. Ik kom regelmatig bij fc twente en op dit moment word onderzocht of de me de schuldige is. Er gaan meerdere verhalen de ronde en er word onderzocht of de me begonnen is met het uitlokken. Dit is een serieuze beschuldiging die niet zomaar tot stand komt. De supporters van twente zijn inderdaad ontevreden en er zullen altijd zwarte schapen tussen zitten. Maar als de me ook gaat inslaan op ouders en kinderen die er ook tussen staan zijn ze in mijn ogen ook fout.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:30

LBLGypsyCobs schreef:
Paarden moeten niet meer blootgesteld worden aan zulke idioten.

Mijn idee idd :j :j

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:36

Ik ben het met Jodi eens. Mijn man was daar ook aanwezig. Hij zegt dat de ME het erger heeft gemaakt. Tuurlijk waren ze boos en tuurlijk hadden ze de paarden niets mogen doen. Maar de toeschouwers/supporters uit vak P mochten niet eens weg. Ze werden gewoon het home weer ingedreven, terwijl ME busjes de uitgang barricadeerden. Er zitten altijd rotte appels tussen, maar ik geloof dat dit eerst eens goed onderzocht moet worden. Ook ben ik van mening dat als ze paarden gaan inzetten voor dit soort dingen, ze de paarden beter mogen beschermen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:44

Jodi93 schreef:
Voor de mensen die meteen klagen over de supporters de tip lees eerst even verder. Ik kom regelmatig bij fc twente en op dit moment word onderzocht of de me de schuldige is. Er gaan meerdere verhalen de ronde en er word onderzocht of de me begonnen is met het uitlokken. Dit is een serieuze beschuldiging die niet zomaar tot stand komt. De supporters van twente zijn inderdaad ontevreden en er zullen altijd zwarte schapen tussen zitten. Maar als de me ook gaat inslaan op ouders en kinderen die er ook tussen staan zijn ze in mijn ogen ook fout.

Sorry?????? Uitlokking??? :wow:

Dan hoop ik dat deze idioten nooit aan kinderen beginnen. Die halen bij tijd en wijlen OOK het bloed onder je nagels vandaan!

Dan mag je die ook legitiem neerhoeken?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-04-15 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:09

rachellevis schreef:
Ik ben het met Jodi eens. Mijn man was daar ook aanwezig. Hij zegt dat de ME het erger heeft gemaakt. Tuurlijk waren ze boos en tuurlijk hadden ze de paarden niets mogen doen. Maar de toeschouwers/supporters uit vak P mochten niet eens weg. Ze werden gewoon het home weer ingedreven, terwijl ME busjes de uitgang barricadeerden. Er zitten altijd rotte appels tussen, maar ik geloof dat dit eerst eens goed onderzocht moet worden. Ook ben ik van mening dat als ze paarden gaan inzetten voor dit soort dingen, ze de paarden beter mogen beschermen.

Altijd makkelijk, ruzie zoeken en dan de ME de schuld geven als ze hun werk doen :D.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:15

ME straalt natuurlijk wat agressie uit maar als iedereen luisterde en in dat home was gaan staan of op plek waar ze heen moesten van de politie was er niemand gewond geraakt.. Ti's een aktie reactie van hersenlozen welke zich supporter noemen..

En zonder paarden wordt deze veldslag nog groter aangezien de gemiddelde m.e.-er niet zon indruk maakt als een paard

Maar in het kader van de CAO akties zeg ik: alle politie weg en laat ze het lekker uitzoeken met elkaar. Voor dat schijtloontje ga je toch deze shit nie opzoeken

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:20

Ik weet van een vriend van mij, die opleiding beveiliger doet, dat ze op een trainingsdag ook mee mochten met de ME.. de letterlijke tip was: Gewoon van je af slaan zo hard als je kan!
Zegt ook al genoeg over de ME toch?

Ik was gister zelf bij twente, velen kwamen ontevreden maar rustig het stadion uit, terwijl de politie en de ME er al helemaal klaar voor stond... Dus ik sta er niet raar van te kijken als de ME dit uitgelokt heeft...

Verder te trend: Voetbal afschaffen...
Iedereen zijn eigen hobby, van de +/- 24.000 mensen die in dat stadion zaten, met daarbij nog spelers medewerkers e.d. hebben zich er maar enkele misdragen, moeten we het daarvoor meteen afschaffen?
Laat iedereen lekker in zijn waarde en respecteer elkaars hobby/sport/passie.
De helft van de wereld zal het er ook niet mee eens zijn dat wij op de rug van een paard klimmen en het paard "kunstjes" laten doen... wij willen toch ook respect? geef het dan ook aan hun!

En ga niet heilig doen dat dit in paardenland nooit zou gebeuren...
Er zijn er zat die paard lief even met de benen aan elkaar knoopt en op de grond legt om m tot zinnen te laten komen, of mensen die met stijve paarden op pad gaan of onrechtvaardig met een zweep slaan of het paard tot bloedens toe open halen met de sporen...

Ik maak me liever druk om de verwaarloosde/mishandelde paarden in het buitenland, waar dit alles bewust gebeurd door mensen die bij zinnen zijn, dan om 3 paarden die door , de ME, opgefokte supporters die blind zijn van woede een hoogst waarschijnlijk lichte verwonding hebben, want media wil het nog wel graag opdrijven en erger maken dan het is...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:34

Adrienne93 schreef:
Ik was gister zelf bij twente, velen kwamen ontevreden maar rustig het stadion uit, terwijl de politie en de ME er al helemaal klaar voor stond... Dus ik sta er niet raar van te kijken als de ME dit uitgelokt heeft...

Goed gedrag komt vanuit jezelf. Deze types wilde fout en gingen fout.

Als ik in mijn auto zit. Ik heb haast en ben een beetje geërgerd omdat mijn baas op me heeft zitten vitten. Dan ga ik toch ook niet als er een politie controle is vlug door rood rijden en dan roepen,...Uitlokking!!!!?

Ik wil snel toegeven dat het dreigend kan staan om die ME paraat te zien staan. Het geeft een onveilig gevoel. (maar ja,...ze tuigen die lui van de ME ook niet voor niets op he?)

Maar dan nog is dat never nooit een excuus om op iets of iemand in te gaan beuken.

Echt,...hersendood noem ik dergelijke types.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:39

Uitlokking. Right.

Nu zal ik ook maar niet zeggen wat ik daar van denk. :+

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:40

nu krijgen dieren dus eigelijk gewoon de schuld door een spelletje.

het is een sport niet je leven. Echt ziek dit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:43

Maar goed,...als uitlokking het argument is,...dan begrijp ik dat pissen in een monumentale Romeinse fontein ook ineens veel beter.

Dat was gewoon terug pissen :+ :7 :Y)

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:44

Gea99 schreef:
Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met voetbal.
En zeker met de kosten en in dit geval de dieren.
Te erg voor woorden. Levenslange voetbal ban lijkt me een goed plan.

Ja want het is de schuld van het voetbal :')
Weet je hoeveel duizenden mensen er ieder weekend naar een wedstrijd gaan zonder dat er iets voorvalt? Ik kan je vertellen dat dat er heel veel zijn. Daar lees je alleen zelden iets over.

Voor de paarden vind ik het sneu, die kiezen er niet voor om dit werk te doen. Maar de fout ligt niet bij voetbal, maar bij de mensen die hun emoties niet in de hand houden. Die verpesten het ook voor mensen zoals ikzelf die iedere week zonder problemen willen genieten van het mooiste spelletje dat er is. Dankzij dat soort mensen worden voetbalsupporters als criminelen behandelt en zitten we aan veel verplichte buscombi's vast.