Paardenbeul in Katwijk blijkt vals alarm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paardenbeul in Katwijk blijkt vals alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 09:42

http://www.dichtbij.nl

Toen woensdag op Facebook een bericht verscheen over een brute mishandeling van een paard in de wei bij paardensportcentrum Stal van Paridon, gingen alle alarmbellen af. Ten onrechte, zo laat de eigenaar weten aan dichtbij.nl: “Dat de verwondingen komen door menselijk handelen, daar geloof ik niks van. Een dierenbeul is dan ook volledig uitgesloten.”

“Bij de stal waar mijn dochter staat hebben ze vannacht (dinsdagavond 21 april, red.) een paard van achteren bewerkt”, schreef Anne op Facebook in de groep ‘Je bent Kattuker als…’. “Wat voor mensen heb je toch tegenwoordig om dieren te mishandelen, hele vagina van het paard was kapot, aldus de dierenarts die gelijk aanwezig was.”

Omdat het paard in de wei stond en er enkel camera’s hangen in de stallen was er niet meer bekend. Uit navraag blijkt dat de paniek op Facebook overdreven was. De politie liet gelijk weten aan dichtbij.nl er ernstig rekening mee te houden dat de verwondingen van het paard zijn toegebracht door andere paarden.

De dierenpolitie heeft de zaak nog in onderzoek, maar de eigenaar van de manege verwacht weinig schokkends. “Dat menselijk handelen de oorzaak zou zijn van deze verwondingen, daar geloof ik niks van. Ook de vee-arts dacht hier niet aan. Een paardenmishandelaar in Katwijk? Volledig uitgesloten. Als paarden een beetje hengstig zijn kunnen ze overal wel op springen, dit kan ook door een tak komen”, aldus de eigenaar.

Celine_Famke

Re: Paardenbeul in Katwijk blijkt vals alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:51

Apart verhaal

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:53

Hmmm raar verhaal.
DA zal de verwondingen wel kunnen verklaren lijkt mij, maar dat een paard zichzelf zo erg verwond vind ik wel apart.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:55

Dus de veearts ziet een kapotte achterkant, en vindt het waarschijnlijker dat het paard zelf op een tak is gaan zitten :?
Je zou haast denken dat die eigenaar er meer van weet

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:02

Ik ken 'die' eigenaar en die is integer en heeft alle goeds voor met haar paard!!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:04

Ik sta op de stal waar dit gebeurd is en het is niet de eerste keer dat zoiets is gebeurd. Het is inderdaad gewoon een ongelukje.
Beetje raar om te zeggen dat de eigenaar er meer van weet.. er heeft al eerder een emrrie bij ons zich opengehaald aan een paal o.i.d.

De eigenaar in kwestie is gewoon goed voor haar paard..

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:11

Ik sta ook met mijn paarden op dezelfde stal. Ik vind het ook nogal schandalig om nu direct weer het - juiste - bericht van de eigenaar in twijfel te trekken. Paniekzaaierij die nergens voor nodig is en helemaal geen zin heeft. Ik heb geen enkele aanleiding om aan de bevindingen van veearts en eigenaar te twijfelen, en maak me absoluut geen zorgen over een paardenmishandelaar. Overigens heeft de eigenaar direct de veearts en de politie erbij gehaald om een en ander uit te sluiten. Wat nu dus gebeurd is.

Overigens heeft mijn bijrijdpaard zich enkele jaren geleden in een hengstige bui wel degelijk op een dergelijke manier verwond. Die had haar hele vagina opengehaald aan een paaltje. Ook toen gingen er direct allerlei speculaties rond, terwijl het voor ons en de veearts volledig vaststond wat er was gebeurd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:15

Wat een nare insinuatie :n
Dat zoiets alleen al in je opkomt...

Sterkte voor paard en eigenaresse!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:24

Ook ik heb op deze stal gestaan en de eigenaar van stal is zeer begaan met zijn pensionspaarden.(ik sta hier niet meer tot mijn spijt omdat ik verhuisd ben) Kan me dan ook niet voorstellen dat de eigenaar van de stal hier iets meer van weet. Als een DA aangeeft dat deze verwonding niet door mensenhanden gemaakt is wie zijn wij dan om daar aan te twijfelen?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:32

Ah mijn stal! Onze stal is erg groot en de paarden staan in grote groepen niet dichtbij de openbare weg. Onze stal baas houdt de boel ontzettend goed in de gaten en zegt niet zomaar iets.
Ooit viel hier een paard in de sloot en kwam er met een mega diepe bilwond weer uit. Paarden kunnen gewoon gekke brokken maken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:04

Fijn he facebook. Hoop geouwehoer om niks

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:06

bliver schreef:
Fijn he facebook. Hoop geouwehoer om niks

En hier gaan de geruchten vrolijk verder.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:18

Kaus schreef:
Hmmm raar verhaal.
DA zal de verwondingen wel kunnen verklaren lijkt mij, maar dat een paard zichzelf zo erg verwond vind ik wel apart.

Ken een merrie die bij de hengstigheid zichzelf helemaal kapot maakte op de waterbak en het kraantje wat eronder zat. Bloed liep langs haar benen maar stoppen deed ze niet.

Mensen zijn bang door alles wat er gebeurd is, dan is het een 'veilig' idee om te roepen dat het een beul is geweest

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:16

gelukkig dat er geen mishandelaar is! wel naar als je je merrie zo aantreft, hopelijk knapt ze gauw op!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:58

Merrie heb ik gezien vanmiddag en stond er fris en vrolijk bij. Ze heeft wel vaker brokken gehad, het is gewoon een brokkenpiloot.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:43

Dat heb ik nog nooit gehoord of gezien dat een merrie zichzelf zoiets aandoet?
Wel dat ze enorm sjaggie kunnen zijn maar zichzelf zo toetakelen?
Je schrikt je wel suf als je je paard zo vind zeg poehee!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 04:02

Denk dat wel meer 'mishandelde' paarden gewoon een ongelukje hebben gehad. Soms snap je niet hoe ze eraan komen, maar kan zeker

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 04:15

Kwam daar vroeger weleens, raar om dit nu te horen wel raar verhaal inderdaad. Hoop dat het paard snel opknapt

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:28

Sterkte voor paard en eigenaar