"Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

"Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:19

bokt.nl / www. today.com

Een jonge vrouw smelt voor een veulentje dat haar zachtjes omver duwt voor een knuffel. Het filmpje is intussen viraal gegaan, dus jullie hebben het vast al gezien.

"Dit is de mooiste dag van mijn leven," verklaart Sunny Bayne in het filmpje dat ze vrijdag op Facebook postte. Het filmpje werd intussen meer dan tien miljoen keer bekeken en meer dan 280.000 keer gedeeld. Bayne zit op haar knieën met het veulen te kroelen. Het diertje beantwoordt het gekriebel door aan haar rug te knabbelen. Daarna duwt het haar zachtjes omver, om dan bovenop Sunny te gaan liggen.

Een paar dagen nadat ze het filmpje online had gezet, was Bayne verbaasd over de reacties. "Ik sta er versteld van dat het filmpje viraal gegaan is. Ik hou ongelofelijk veel van paarden," schrijft ze op Facebook. "Paarden hebben iets dat mijn ziel raakt. Af en toe ontmoeten paardenmensen een paard dat hun hart raakt. Dit paard raakte mijn hart en mijn ziel."

Volgens Bayne kwam het veulen op haar af gegaloppeerd en begon het te spelen, net voor alles gefilmd werd. "Ik voelde haar liefde en nieuwsgierigheid. Ze kwam op me af en dat vond ik best," schrijft ze. "We rolden over de grond en speelden als kinderen. Ze liet die dag mijn hart smelten, en ik denk dat ze de harten van miljoenen mensen liet smelten. Ze is er een uit de duizend!"

Anoniem

Re: "Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:19

Ik had hem gezien op Facebook, zoooo schattig! <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:22

oh mijn god!! Wat heerlijk!

Nu maar hopen dat hij dit over twee jaar niet meer doet :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:23

Hopen dat die dat niet blijft doen de rest van zijn leven :')
Wel enorm aandoenlijk natuurlijk <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:24

denice schreef:

Ik hoop voor haar over en jaar al niet meer. Als ik kijk naar mijn jaarling, die wil ik echt liever niet bovenop me. :+

Maar inderdaad wel lief om te zien.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:25

Ooooh ik wil ook!
Nouja, totdat-ie gaat groeien natuurlijk :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:27

Ach wat enorm schattig!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:16

Ayasha schreef:
denice schreef:

Ik hoop voor haar over en jaar al niet meer. Als ik kijk naar mijn jaarling, die wil ik echt liever niet bovenop me. :+

Maar inderdaad wel lief om te zien.

Zelfs op 5 maand is het niet meer leuk. :=

Schattig is het wel. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:20

Deze zag ik gisteren ook op FB. Al 15 miljoen keer bekeken toen :oo

Maar echt super schattig idd, en mams kijkt er ook zo relaxt bij <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:20

Ik zal wel een botte boer zijn, maar dit vind ik gewoon dom.
Bij haast ieder veulen kun je theoretisch zo'n filmpje maken als je zo uitnodigend gaat zitten. Het zit in hun natuur om hun speelkamaraatjes op de grond te werken.
Maar wij zijn geen speelkamaraatje, wij zijn mens.
Nu vind je het eerst goed en dan ineens is het ongewenst als hij over ern werk tegen haar opstijgert.
Hoe verwarrend is dat denk je....

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:22

Sizzle schreef:
Bij haast ieder hengstveulen kun je theoretisch zo'n filmpje maken als je zo uitnodigend gaat zitten. Het zit in hun natuur om hun speelkamarastjes op de grond te werken.
Nu vind je het eerst goed en dan ineens is het ongewenst als hij over ern werk tegen haar opstijgert.

Het gaat hier om een merrieveulen :P

Verder kan ik me voorstellen dat dat tegen de grond duwen er vast wat wilder en speelser aan toe gaat dan dit? Ze blijft zo lekker liggen :)

Overigens ben ik het wel met je eens dat het vervelend en verwarrend zou kunnen zijn voor de toekomst. Dan wordt het misschien ongewenst gedrag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:27

Reliseerde me later dat mijn merries inderdaad ook flinke worstelaars waren :+

Maar reken maar dat dit omslaat in ongewenst gedrag.
Een onwetend stalmeisje wat vroeger meehielp bij een fokker waar ik al jaren kwam heeft destijds ook bij een merrieveulen teveel speelsheid toegelaten. Toen ze 3 maanden was begon ze dus 'tikkertje' te doen. Ofwel vlak langs je rennen, je een ram met het achterbeen tegen jouw denkbeeldige boeg verkopen en dan 10 meter verder uitdagend wachten 8)7

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:44

had het filmpje idd al van het weekend gezien op fb, maar blijft een heel mooi en aandoenlijk filmpje.

Maar ben het zeker eens met diegenen die zeggen dat het niet meer zo leuk is als het veulen wat groter is. Het is idd niet iets wat je maar toe moet laten. Hopelijk is ze wijs genoeg om het bij deze ene keer te laten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:55

Misschien aandoenlijk maar ook ik vind het oerstom. Daarbij is het volgens mij duidelijk dat het veulen dit al vaker heeft gedaan en ze dit speciaal in scene hebben gezet om te kunnen posten. Helm op, duidelijk uitnodigend naar voren om het veulen te bewegen op haar te klimmen?? Mooi al die ontroerende teksten maar ik vind het niet slim.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:05

Die helm was we nog niet opgevallen. Duidelijk dus dat het niet eenmalig is. Niet zo slim dan inderdaad. Zelfs een hoefje van een pasgeboren veulen kan erg hard aankomen als die je onbedoeld raakt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:07

En de helm kan uiteraard he-le-maal niet betekenen (net als de bodyprotector) dat ze gewoon net gereden heeft en daarna nog even is gaan knuffelen met het veulen :roll:

Ik beweeg me ook naar voren als ik met mn shet kroel, zo kan hij beter bij mijn rug komen als hij terugkroelt.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:22

Ik snap niet zo goed waar mensen zich druk om maken :?

Geniet gewoon van het filmpje, zonder vooroordelen te stellen. Misschien was dit wel degelijk eenmalig, nou geweldig toch :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:27

Onali schreef:
En de helm kan uiteraard he-le-maal niet betekenen (net als de bodyprotector) dat ze gewoon net gereden heeft en daarna nog even is gaan knuffelen met het veulen :roll:

Ik beweeg me ook naar voren als ik met mn shet kroel, zo kan hij beter bij mijn rug komen als hij terugkroelt.

Ik dacht eigenlijk ook dat het gewoon iemand was die net had gereden, maar misschien ben ik wel te naïef :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:29

Onali schreef:

Dit dacht ik dus idd ook.

Heerlijk filmpje. Gewoon even genieten. <3

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:57

Onali schreef:

Dit inderdaad.

Verder echt een super schattig filmpje! <3

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:03

Die helm kan van alles betekenen, ik dacht ook aan rijden. Knap dat mensen zo snel hun conclusies trekken :D
Ik hoop alleen ook dat het niet verergerd in de toekomst. Maar goed, eigenlijk alle "schattige" en aandoenlijke dierenfilmpjes zijn vaak onverantwoord.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:04

Sizzle schreef:
Bij haast ieder veulen kun je theoretisch zo'n filmpje maken als je zo uitnodigend gaat zitten. Het zit in hun natuur om hun speelkamaraatjes op de grond te werken.

Helemaal mee eens..... _/-\o_

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:10

In Engeland is het anders gewoon verplicht om ook bij het meest simpele stal werk een cap te dragen voor de veiligheid. Volgens mij was deze vrouw ook een Engelse, dus dat ze een cap draagt is gewoon logisch...

Verder ben ik het volledig met Sizzle eens...
Dit toestaan is gewoonweg oerstom en vragen om problemen... en nu denkt iedereen Oh wat lief... en straks is het die k*tbok die nooit respect voor je heeft en dan heeft het dier er maar onder te leiden, want die snapt niet dat dit gedrag in eens ongewenst is...

Heeft iemand hoor ooit met een flessenveulen gewerkt?
Ik wel, meerdere keren... die dieren hebben ook geen greintje respect voor je omdat ze je zien als soortgenootjes, nou met dat soort dieren kun je je lol op :n
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 22-04-15 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:10

In Bokt zijn ogen moet alles verantwoord zijn, zucht. Jullie huisdieren komen dus ook niet op de bank/bed want dan laat je zo toe een hogere rang in te nemen? Jullie kinderen worden in alle opzichten volledig correct opgevoed, nee is nee en daar is nooit een uitzondering in te maken?

Nou dan zijn al mijn beesten verpest vrees ik :Y) en met mijn eventuele kinderen zal het dan ook wel nooit goed komen :n

Mijn merrie veulen deed precies hetzelfde, ook toen ze ouder werd, maar ze begreep en accepteerde prima dat ik het niet meer toe stond.

Ik kan wel genieten van dit filmpje <3

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:12

Er zal vast een eerste spontane keer zijn geweest dat dit gebeurde, maar dat is niet deze keer geweest.
Ik vind het niet iets om aan te moedigen dat het vaker gebeurd.