Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:31

vilheide schreef:
Aranel schreef:
Ach het eerste kleinkind van Totilas is inmiddels al op de wereld gezet dus


Kleinkind?? Dat gaat wel heel snel zeg. :D :D


Denk dat hij wel degelijk al kleinkinderen (veulens :D ) heeft.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:32

Van Toto jr is het het eerste veulen iig. Een zwarte merrie :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:50

Ja en Tolegro, was geloof ik de eerste veulen van Totilas in Oostenrijk, heeft inmiddels meen ik al 2 veulens rondlopen :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:56

HorseTimeXL schreef:
Ja en Tolegro, was geloof ik de eerste veulen van Totilas in Oostenrijk, heeft inmiddels meen ik al 2 veulens rondlopen :)

Tolegro is in Nederland gefokt bij Blackhorse.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:00

janderegelaa schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ja en Tolegro, was geloof ik de eerste veulen van Totilas in Oostenrijk, heeft inmiddels meen ik al 2 veulens rondlopen :)

Tolegro is in Nederland gefokt bij Blackhorse.


Ja maar als het goed is staat die nu in Oostenrijk. Althans ik ben lid van de Facebook groep, vraag me overigens niet af waarom, en daar staat dat die nu in oostenrijk verblijft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:03

Hij staat in Lastrup bij Boeckmann pferde. Dat is in Duitsland. De eigenaresse is Bernadette Brune uit Monaco.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:09

Floor_x schreef:
Ayasha schreef:
Nou goed gedaan... Ze zijn wel het land uit gevlucht oa door alle commotie. De enige die wérkerlijk "goed geboerd" heeft op de beslissing is Gal...

Maar die zal wel een emotionele klap hebben gehad...

Geld maakt een hoop goed, echt waar ;)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:49

Als er nog wat nakomelingen overtuigend gaan presteren, zal de vraag naar dekkingen van Totilas wel wat stijgen.

Maar als er bij die goed presterende kinderen dan ook hengsten ggk worden, zal men misschien eerder voor die gaan.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:36

Jannepauli schreef:
Tja.. maar wie wil dan al die rietjes als het paard niks presteert? Want zo werkt het toch, de meeste mensen vallen als een blok voor 'kampioenen' en niet omdat ergens een baasje het dier zo lief vindt. Roem verbleekt snel en in dit geval kun je zelfs nog denken aan een uitzonderlijk goede paard+ruiter combinatie die het zo'n topper heeft gemaakt.


Dit is eerste klas onzin natuurlijk. Ten eerste heeft dat paard al alles gepresteerd wat er mogelijk is, op OS na. Ten tweede is er in dressuurpaardenland het een hype om achter de jonge hengsten die nog niets hebben gepresteerd aan te lopen en mee te dekken. Bij de springpaarden wordt beduidelijk meer geselecteerd op welke hengst op het hoogsten nivo mee kan komen en bij de dressuurpaardenfokkerij is het precies andersom, welke hengst kan het grootst lopen op jonge leeftijd.

Toen Ferro eenmaal GP liep dekte hij amper nog..

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:45

Negro heeft amper GP gelopen en daar zijn toch heel wat nakomelingen van.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:59

Er zijn al erg leuke nakomelingen van Toot, als er maar genoeg paarden bij zitten die zeer goede sportresultaten neerzetten dan gaan de aanvragen voor dekkingen wel door. En wat betreft verkopen op het hoogtepunt, als onze pony's het geweldig deden en er werd op kampioenschappen heel goed geld geboden dan gingen ze meestal na goed overleg met de kinderen ook. De meeste van onze dieren liepen dan Z en ook de meesten hebben dat niveau niet weten te evenaren op een enkeling na.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:21

Ik geloof niet dat Totilas echt een slechte investering was. Minder goed dan gehoopt, dat inderdaad. Maar de rietjes zijn nog lang niet op en als Toto Jr straks zo goed blijkt als de Glockjes denken zullen de rietjes van Toto Sr ook nog prima verkopen. Ze houden hem toch maar mooi in het nieuws met al die updates, je ziet wel aan bokt wat voor emotionele waarde het paard nog heeft.

Ooit las ik in een interview dat Totilas zoveel bekijks trok dat Gal het idee had dat hij met een filmster op pad was. Nou was één van zijn fans toevallig een pennymeisje (Ann-Kathrin) die genoeg geld in de beurs had om haar eigen filmster op stal te zetten.

Er zijn ook zat mensen die 8 miljoen voor een auto uitgeven om daar zelden in te rijden, en op ebay is er ooit een comic van superman geveild voor 3,2 miljoen dollar. Als je het geld hebt en je wilt het er voor uitgeven, why not? Paul heeft zijn vrouw er dolgelukkig mee gemaakt. Dat is veel meer waard dan de inkomsten voor zo iemand lijkt mij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:45

Het probleem van de Totilas verkoop is dat een deel vd Nederlanders dachten recht op zeggenschap te hebben over wie die knol reed en kocht want het was 'hun' Toot.

vilheide

Berichten: 1481
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:43

sallandval schreef:
Paul heeft zijn vrouw er dolgelukkig mee gemaakt. Dat is veel meer waard dan de inkomsten voor zo iemand lijkt mij.


Ik heb geen idee of Paul zijn vrouw hier nu dolgelukkig mee is. ;)

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:23

vilheide schreef:
sallandval schreef:
Paul heeft zijn vrouw er dolgelukkig mee gemaakt. Dat is veel meer waard dan de inkomsten voor zo iemand lijkt mij.


Ik heb geen idee of Paul zijn vrouw hier nu dolgelukkig mee is. ;)


Ach, geluk is een tijdelijk iets en meestal maar van relatief korte duur, ook bij een prachtige en dure aanschaf. Die vrouw heeft vast nog heel veel meer dure spullen waar ze een tijdje dolgelukkig mee was en die nu in de kast liggen te verstoffen.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:25

Ik denk meer dat Vilheide erop doelde dat Schockemohle helemaal niet getrouwd is met mevrouw Linsenhoff :+

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:27

Aranel schreef:
Ik denk meer dat Vilheide erop doelde dat Schockemohle helemaal niet getrouwd is met mevrouw Linsenhoff :+


Oh ja, ben een beetje moe dus de exacte Dallas opbouw ontging me even }>

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:29

sallandval schreef:
Aranel schreef:
Ik denk meer dat Vilheide erop doelde dat Schockemohle helemaal niet getrouwd is met mevrouw Linsenhoff :+


Oh ja, ben een beetje moe dus de exacte Dallas opbouw ontging me even }> Zakenpartner dus.
Overigens weten we natuurlijk niet hoe de vork in de steel zit qua geld, wie heeft welk bedrag betaald? Geen idee.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:48

Exact is het niet bekend maar Schockemohle ongeveer 15 miljoen en Linsenhoff 2 miljoen voor de sportrechten.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:53

Aranel schreef:
Exact is het niet bekend maar Schockemohle ongeveer 15 miljoen en Linsenhoff 2 miljoen voor de sportrechten.


Okee, dan is het in elk geval duidelijk dat zij het betere dealtje had. :o

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:59

sallandval schreef:
Aranel schreef:
Exact is het niet bekend maar Schockemohle ongeveer 15 miljoen en Linsenhoff 2 miljoen voor de sportrechten.


Okee, dan is het in elk geval duidelijk dat zij het betere dealtje had. :o

Uit alles blijkt dat je er niet van snapt.

En het betere dealtje heeft ze zeker niet want het paard presteert niet. PS heeft ondertussen alweer 4 miljoen aan dekgeld op zijn rekening kunnen bijschrijven.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:56

janderegelaa schreef:
En het betere dealtje heeft ze zeker niet want het paard presteert niet. PS heeft ondertussen alweer 4 miljoen aan dekgeld op zijn rekening kunnen bijschrijven.


Klopt, ik snap vrij weinig van het hele circus, daar schaam ik me niet voor :+

Waar haal je die 4 miljoen vandaan dan? Zijn er al 500 Totilas veulens?

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:21

Plus hij hij heeft de 2 miljoen sportrechten van mw linsenhoff ook binnen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:28

En ik maar denken dat niemand precies wist hoeveel ie neer geteld heeft. :D

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:20

5,- en een krat Jupiler denk ik.