McLain Ward: "WB-finale met slechtste sport"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

McLain Ward: "WB-finale met slechtste sport"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:48

bokt.nl / Facebookpagina McLain Ward

De Amerikaanse springruiter McLain Ward heeft op zijn Facebookpagina geschreven dat hij tijdens de Wereldbekerfinale in Las Vegas 'de slechtste sport uit zijn carrière' gezien heeft. Ward trok zijn paard terug uit de finale en laat nu op Facebook zijn mening over het parcours blijken.

"Gewoonlijk vind ik Facebook niet het geschikte medium om over controversiële topics te praten. Maar ik moet het hebben over de parcoursen van de Wereldbekerfinale en hoe die de wedstrijd hebben beïnvloed. Voor mij was het de slechtste sport die ik in mijn carrière op kampioenschappen heb gezien.

Ik kijk altijd eerst naar mezelf voor de redenen waarom ik niet kon winnen, maar ik moet zeggen dat ik lang niet zo verslagen heb gevoeld. Veel andere ruiters hadden dezelfde problemen als ik. Zelfs de kampioen crashte in twee oxers op weg naar zijn overwinning. Ik ben ervan overtuigd dat Steve (Guerdat, nvdr) erg gelukkig is met de zege, maar ben er ook zeker van dat hij zich zijn finaleronde anders had voorgesteld.

Ik heb nog nooit zo veel paarden zien weigeren, crashen of de weg zien kwijtraken, of zo veel ruiters zien trekken en schoppen, gewoonweg om op een goede afstand van de hindernis uit te komen. Het probleem was niet de hoogte of de breedte van de hindernissen, maar wel het aanrijden van de hindernissen. De man die het parcours heeft ontworpen was een goede ruiter en een goede ontwerper. Ruiters en trainers moeten echter nadenken over hun job en hun prestaties en dat moeten parcoursdesigners ook doen. Dan kunnen ze een parcours neerzetten dat een uitdaging is voor de beste ruiters, maar ook zorgt voor ongelofelijke en eerlijke sport.

Ik wil Steve feliciteren vanuit de grond van mijn hart, er is niemand die het meer verdient, hij is een geweldige man en ruiter. Goed gedaan. Op naar de volgende!"

_Zsazsa_

Re: McLain Ward: "WB-finale met slechtste sport"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:00

Ben benieuwd of daar meer klachten over gaan komen.

Abercrombie

Re: McLain Ward: "WB-finale met slechtste sport"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:14

Begreep dat er meer ruiters niet te spreken waren over het parcours