Wat een gezellige rondrit met dertien koetsen had moeten worden, eindigde zaterdag even voor de middag in een drama. Tijdens het oversteken van een weg werd één van de laatste aanspanningen door een camper, die over de L43 richting Itterbeck reed, van achteren aangereden.
De 73-jarige bestuurder uit Ommen kwam met de schrik vrij en ook het paard leek ongedeerd, maar een 59-jarige vrouw uit Ane, die op de koets zat, raakte ernstig gewond. Ze is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis in Enschede vervoerd. Een 58-jarige man uit Ane, die ook op het rijtuigje zat, liep ook ernstig letsel op. Hij is per ambulance naar het Röpcke Zweers ziekenhuis in Hardenberg overgebracht.
@maartje1990. Ze werden van achteren aangereden. Heel veel sterkte Sabine.
zimbabwe
Geplaatst: 19-04-15 13:54
De camper zou achterop gereden zijn, dus lijkt me niet dat het aan de koets zou liggen..?
Sabine_95
Geplaatst: 19-04-15 17:34
Bedankt allemaal!
De bestuurder van de camper, wat wij weten. Reed hij te hard en was iets aan het zoeken in zijn auto. Het paard, daar weten wij niet zoveel van. Die is goed opgevangen door de andere mensen die met hun mee waren. Die had geloof ik wond aan zijn been. Maar hoe zo'n wond weet ik niet.
Mijn oom is er helaas wat slechter aan toe dan ze hadden verwacht, hij is van Hardenberg nog overgebracht naar Zwolle. Want hij bleek een hersenbloeding te hebben. Ze hebben hem geopereerd en de artsen zijn tot nu toe tevreden. Mijn tante heeft iets met haar linker schouder en haar linkerbeen heeft ze gebroken. Ze heeft een wond aan haar hoofd en heeft een zware hersenschudding.
he gats wat een rot iets om mee te maken. Sabine, heel veel beterschap voor je oom en tante! Ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komen en het paardje natuurlijk.