Voormalig Wereldbekerwinnaar krijgt koliek voor finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Voormalig Wereldbekerwinnaar krijgt koliek voor finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:06

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Foto: Franz Venhaus

Voormalig Wereldbekerwinnaar Flexible heeft een koliekaanval gekregen vlak voor de springfinale van de Longines FEI Wereldbeker in Las Vegas.

"Voor de eerste keer in zijn leven heeft hij koliek gekregen en hij was erg ziek." aldus de Amerikaanse ruiter Rich Fellers, welke de titel won met de vos in 2012. "Hij wilde nauwelijks lopen en alleen maar liggen. Nadat de dierenarts hem opgevoeld had hebben we hem aan de longe laten draven. Langzaamaan werd hij beter. Vanmorgen voelde hij zich gelukkig prima."

"Omdat ik hem zo goed ken ga ik er altijd vanuit dat hij er weer bovenop komt, zoals hij altijd doet. Ik was een beetje in paniek toen ik hem zo ziek zag. Ik ken hem erg goed natuurlijk en ik kon zien dat hij veel pijn had."

De negentienjarige ruin zal als nummer 34 in de ring komen vanavond in Las Vegas om 04:00 uur Nederlandse tijd.

FriesWytske

Re: Voormalig Wereldbekerwinnaar krijgt koliek voor finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:00

Waarom niet de gezondheid van het paard voorop stellen. Jammer, dat een paard wat ziek is geweest zo snel alweer op zo'n hoog niveau moet meedoen. Had hem gesierd als hij zich had terug getrokken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:05

Ziek is geweest vind ik wel een groot woord.. paard heeft even buikpijn gehad.
Zou hij nog steeds ziek zijn, zou ik het een ander verhaal vinden.. maar als hij weer fit is, waarom niet starten?

Als wij darmkrampen hebben gehad gaan we toch ook gewoon verder met onze planning?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:31

Ik denk dat hij zijn paard iets beter kent dan wij ;) En hij zoveel vast wel in overleg met zijn dierenarts doen.