18 dressuurpaarden nemen deel aan de Wereldbekerfinale in Las Vegas en allemaal kwamen ze gisterochtend door de veterinaire keuring.
De keuring verliep zonder problemen, op een incidentje na. Painted Black, het paard van de Spaanse amazone Morgan Barbançon, sprong opzij en trok zich los. Daarbij liep hij zijn amazone omver. Hij rende in volle vaart door de arena, maar kon uiteindelijk opnieuw gekalmeerd worden.
Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland, de Verenigde Staten, Denemarken, Zweden, Spanje, Rusland en Finland vaardigen ruiters af. De winnaars van vorig jaar, Charlotte Dujardin en Valegro, verdedigen hun titel. Voor Nederland nemen Edward Gal (met Glock's Undercover) en Hans Peter Minderhoud (met Glock's Flirt) deel.
Vanavond wordt de startvolgorde voor de Grand Prix bepaald door loting. De Grand Prix start op donderdagmiddag. Zaterdagmiddag staat de kür op muziek op het programma, die zal bepalen wie wereldkampioen wordt.
Ik vind die foto van Stefan Peeters en Legolas toch wel erg sweet hoor! Voor mijn gevoel staat die man er echt naast van: vent; wat we er ook van bakken: ik vind je geweldig knap!
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar een livestream, het is wel te volgen via Fei.tv maar ik heb helaas geen zin in een duur abonnement. Iemand toevallig een gratis livestream weten te vinden?