Ook al wordt de koningin bijna 89 jaar, het stopt haar niet om nog op een paard te stappen en te genieten van een zonnig ritje.
Elizabeth maakte een ritje op haar Fell pony, Carltonlima Emma. Samen met een groom genoot ze van de rit, maar droeg liever een sjaaltje dan een cap tijdens de rit. Volgens insiders draagt de koningin nooit een cap, ondanks dat ze hier meermaals op gewezen is, vanwege haar kapsel wat ze niet wil verpesten.
Ian Balding, trainer van haar renpaarden, werd vorig jaar tijdens een interview gevraagd naar de cap en vertelde: "De koningin antwoordde op mijn vraag dat ze nooit een cap hoefde te dragen en dat ik nooit mijn haar hoefde te stylen zoals zij moest."
De Britse koningin staat bekend om haar liefde voor paarden en begon met rijden op vierjarige leeftijd op een Shetlander, genaamd Peggy. Later reed ze in de jaren vijftig op Betsy, een zwart paard, maar ook bekend is de schimmel Surprise.
De laatste jaren zit de vrouw minder in het zadel vanwege een knieblessure. Het paardrijden zit in de familie, want ook haar kleinkinderen zijn veel in het zadel te vinden.
Ik heb haar vorig jaar in Windsor een paar keer zien rijden tijdens de Windsor Royal Horse Show. Ook prins Philip heb ik regelmatig met het vierspan zien rijden.