Paardenhouder in Nijkerk heeft teveel paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paardenhouder in Nijkerk heeft teveel paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:33

http://www.destadnijkerk.nl

Een paardenhouder aan de Prinsenweg houdt teveel paarden op zijn erf. Hij mag er volgens het bestemmingsplan drie hebben, maar in werkelijkheid heeft hij tien paarden. Bovendien heeft hij illegaal een loods gebouwd buiten het bestemmingsvlak en een illegaal kavelpad naar zijn weilanden aangelegd.

Nadat het gemeentebestuur hem had verteld dat hij een dwangsom tegemoet kon zien, diende hij een verzoek in om de situatie zoals die nu is, te legaliseren. Het college heeft laten weten daar niet aan mee te willen werken, zodat de man zijn illegale loods moet afbreken en het kavelpad moet verwijderen.

Wel wil het college mee werken aan een bestemmingsverandering van 'wonen' naar 'wonen met agrarische nevenactiviteiten'. Daarmee zou het probleem van de te vele paarden kunnen worden opgelost. Dat betekent niet dat hij meer mag bijbouwen, maar wel dat hij meer paarden dan drie kan houden.

ajesca123

Re: Paardenhouder in Nijkerk heeft teveel paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:47

Waarom staat hier als bron rtvdrenthe boven?
Nog coulant van gemeente nijkerk dat ze dat aan willen passen want normaal zijn ze hier toch echt zo flexibel als een looie deur helaas :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:51

Bokt is soms wat slordig met bronvermelding, niets van aantrekken ;)

Enorm lullig dat de man alles weer af moet breken, dit had ie zelf ook wel kunnen bedenken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:52

Belachelijk toch, al die regels.. Dan woon je in een landelijk gebied, en omdat er ergens op papier staat dat het perceel onder wonen valt mag je geen vier paarden houden, terwijl het perceel misschien groot genoeg is voor 20 paarden.. En een straat verderop heb je misschien een klein perceeltje liggen wat als landbouwgrond staat geregistreerd waar het dubbele aantal paarden legaal in een klein modderweitje staat.. Zo'n regels moeten ze gewoon per woning en situatie aanpassen..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:53

Zoiets weet je toch wanneer je een stuk grond/boerderij koopt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:01

Jemig, heb heel scheel zitten kijken geloof ik :+ bron is aangepast!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:08

Ik snap alleen weer niet zo goed waarom dit nieuws is.. Het gebeurt hier zo vaak dat ze van Milleudienst vanuit de gemeente op bezoek gaan bij mensen die paarden aan huis hebben. Gemiddeld mag je slechts zo'n 3/4/5/6 paarden hebben, en dan moeten de stallen ook nog echt bij huis zijn(dus een stal midden in een veld mag ook niet). Zo weet ik van een stal die 16 paarden had en dit terug moest schroeven naar 4. Maar ook dingen als omheiningen enzo die mensen hebben mogen uit slechts draadjes etc bestaan. Geen letters in de bak want dan is het te herkennen als bak terwijl een zelfde zandpiste zonder bakletters dan weer wel mag?

Misschien ligt het aan de regio maar zo zie ik het hier vaak genoeg gaan :P :)

Oké illegaal een loods aanleggen is wel wat extreem maar een kavelpad? Beetje nieuws maken om het nieuws maken? :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:15

Precies lara, zo zijn er een hoop kromme regels.
Heb wel eens gehoord dat je inderdaad niet zomaar een rijbak mag aanleggen, maar wel gewoon zand storten op een wei met omheining en dat dan winterweide of paddock noemen :+
Bij ons mag er geen vaste omheining staan, dus wij hebben doorsteekpalen gebruikt.. Die kun je er gewoon uit schuiven, dus is op papier niet vast :Y)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:34

Mijn gedachte ook wat is het probleem van een kavelpad?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:12

Zo worden de paardenstallen aan de voorkant van de kavel ook gewoon gedoogd bij ons, terwijl er 2 boxen in een kas staan welke dus eigenlijk niet mogen. De logica gaat dan echt mijn pet te boven..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:06

Dit gebeurt toch overal... vind ik weinig nieuwswaarde hebben, maar je moet toch wat

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:27

8nnemiek schreef:
Precies lara, zo zijn er een hoop kromme regels.
Heb wel eens gehoord dat je inderdaad niet zomaar een rijbak mag aanleggen, maar wel gewoon zand storten op een wei met omheining en dat dan winterweide of paddock noemen :+
Bij ons mag er geen vaste omheining staan, dus wij hebben doorsteekpalen gebruikt.. Die kun je er gewoon uit schuiven, dus is op papier niet vast :Y)

Hier was een rijbak aanleggen geen enkel probleem, dat kon zonder vergunning. Maar we mochten geen bakverlichting op palen aanleggen... tenzij we de lampen in de bomen zouden bevestigen want dan was het feestverlichting 8)7 Een keer raden waar mijn bakverlichting zit? :D