Nieuwe film over slachtpaard als springkampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Nieuwe film over slachtpaard als springkampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:12

http://www.bokt.nl

Afbeelding

De trailer van een documentaire van het springpaard Snowman is gepubliceerd op het internet. De documentaire zal als eerste op twee filmfestivals in de Verenigde Staten en Canada worden getoond en los op DVD verkocht worden.

De documentaire gaat over de Nederlander Harry de Leyer die eind 1950 naar de Verenigde Staten verhuist en daar een paard van de slacht redt voor $80,-. Dit paard blijkt geweldig te kunnen springen en de Leyer besluit om het dier uit te brengen op wedstrijden waarbij het duo niet onsuccesvol bleef.

Bekijk hier de trailer

Wil je meer lezen over dit verhaal? Klik dan hier:
[AG] [AG] De springkampioen van tachtig dollar: Snowman

PetraHenstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:29

Waauw!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:34

Hhahaha wat een prachtige houding tijdens die sprongen, volgens mij is dat de inspiratiebron van Roger Yves Bost :') _O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:36

Krijgen we dadelijk weer 100.000 penny's die sielughe paardjuhs van de slacht willen "redden".. :')

Edit: pardon.. Reddun.. :p

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:38

nine1987 schreef:
Krijgen we dadelijk weer 100.000 penny's die sielughe paardjuhs van de slacht willen "redden".. :')

precies mijn eerste gedachte

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:42

nine1987 schreef:

stiekem denk ik dat ook, met de bijbehorende topics of anderen ook zo'n belofte zien in de bouw en of iemand oplossingen weet voor de problemen.. drie jaar later volgt er een verhaal over hoe ze het paard waar niemand wat mee kon met een pan groentensoep konden temmen en dat niemand anders erop kan en durft :')

zonder gekheid.. leuke documentaire, ik houd m in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:42

Awww! Voel mij anders ook gelijk weer een 40+pennymuts en als een moeder zo trots op mijn eigen 2 meiden (paarden) hoor, heerlijk toch zon verhaal?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:49

ohjajoh6 schreef:
Awww! Voel mij anders ook gelijk weer een 40+pennymuts en als een moeder zo trots op mijn eigen 2 meiden (paarden) hoor, heerlijk toch zon verhaal?

absoluut dat zeker..

de andere kant van de medaille is natuurlijk wel dat het dus om een leuk paard gaat waar iemand wat in zag, voor een paar tientjes (toentertijd, dus pak m beet zo'n 450-500 euro nu) gered van de slacht, zonder zelf ook maar een cent te hebben.

ben wel bang dat wel weer een hoop mensen zullen zijn met een paardendroom die voor een paar honderd euro een paard gaan kopen. want waar een wil is, is een weg, zo'n verhaal 'bewijst' dat immers?
Maar dat paard blijkt geen topper, maar blijkt na enige weken chronisch hoefbevangen, of dampig. En dan beginnen de problemen.

hopelijk blijven mensen zelf nadenken over de gevolgen van het aanschaffen van een paard en wat je ervoor nodig hebt..

zo'n verhaal is prachtig, maar het is een absolute uitzondering natuurlijk.. Ondanks dat ook mijn pennyhartje sneller gaat slaan.. Maar dat gebeurde ook bij Seabiscuit, Secretariat, Velvet en International Velvet :D

Anoniem

Re: Nieuwe film over slachtpaard als springkampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:54

Maar mensen die dat doen zijn nog altijd (jong) volwassenen, de echte penny's zijn toch over het algemeen nog te jong om dit soort beslissingen zelf te mogen nemen?
En wees nou eerlijk, dat soort lui zoeken overal een reden in om op hun manier "de wereld te redden" daar maakt 1 zon documentaire echt niets meer op uit hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:02

Nou ik kocht een pony op de markt,ze stond er voor de slager,samen met een paar oudjes.Pony was doodsbang,zou gevaarlijk zijn,enz. Ik heb haar gekocht,terwijl ze me echt afrade om de pony te kopen,heb ik haar toch mee genomen.Na 3 maanden kon ik haar pakken in de wei,was ze minder bang.Toen is ze verkocht naar een meisje [van toen] 13 jaar!] na vele twijfels van mijn kant,omdat ik dacht dat ze de pony niet zou aan kunnen.Maar de moeder en het meisje wilde haar heel graag hebben.Het meisje heeft haar nu zo ver dat ze er kampioenschappen mee rijd,ze dressuren en springen nu in de M zover ik weet.Miss. zijn ze ondertussen nog hoger.En ik ben blij die pony toen tóch gekocht te hebben.Dit heb natuurlijk nix met een penny verhaal te maken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:41

"De slacht" hier en "de slacht" in Amerika en andere landen is natuurlijk een wereld van verschil. 90% van de paarden die hier naar de slacht gaan mankeren het e.e.a. Paarden worden (behalve op de markt) nauwelijks opgekocht voor de slacht.

Vroeger en nu in soveel andere landen worden paarden veel meer geslacht omdat ze ervoor gefokt zijn of als ze overbodig zijn (opgekocht ervoor). tja dan heb je ook een grotere kans dat er onontdekte juweeltjes tussen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:45

Wat een dier joh , kippenvel voel me even helemaal penny

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:20

Ja hoor.......laat maar komen, wordt vast weer janken |(

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:23

Zal ik 'm dan maar maken ... een docu over Harry's Horse ...

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:47

Drico schreef:
Hhahaha wat een prachtige houding tijdens die sprongen, volgens mij is dat de inspiratiebron van Roger Yves Bost :') _O-

Jaaaaa! Echt he, zie z'n benen naar achter wapperen! :=

heb laatst het AG topic ook gelezen, ben benieuwd naar de film.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:53

Ik heb net het boek uit. Het is een hartverwarmend verhaal.

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:38

echt super verhaal. jammer dat er zoveel paarden naar de slacht gaan die nog gezond zijn..