Met haar zeventien jaar moet Jil-Marielle Becks eigenlijk nog bij de junioren starten. Maar met haar nieuwe ster onder het zadel, de hengst Damon Hill, zal ze zich proberen te vestigen op het Duitse S-niveau. De eerste wedstrijd is in zicht voor de combinatie.
De twee zullen deelnemen op 18 en 19 april bij een wedstrijd in Vechta, het zal de eerste wedstrijd zijn waar het duo aan deelneemt. Het eerste publieke optreden is het echter niet, tijdens de hengstenshow van Equitana is Essen showde de combinatie zich al voor het publiek. Het was echter tot op heden niet duidelijk of de hengst weer zou verschijnen in de sport, nadat hij vorig jaar goed presteerde onder Helen Langehanenberg. Het was een grote verrassing voor het publiek in Essen, maar Becks doorstond de vuurproef glansrijk en toonde een Damon Hill die in topvorm was.
Jil-Marielle Becks heeft nu doelen gesteld voor zichzelf en de hengst, waarvan de eerste belangrijke doelstelling het winnen van "de prijs van de beste" in Warendorf. Dit is van oudsher een van de belangrijkste junioren toernooien in Duitsland en een maatstaf voor het EK, het hoogtepunt van het jaar in deze leeftijdsgroep. Combinaties die zich goed presenteren worden zeer waarschijnlijk uitgenodigd om deel te nemen aan de "Horse Show" op Pinksteren en de Duitse Kampioenschappen in Balve.
Ik vind het zonde van het paard, veel te goed voor een juniorenpaard, deze hoort in de internationale top te schitteren. Desalniettemin wens ik ze veel succes natuurlijk.
Lara_Silver
Geplaatst: 08-04-15 18:44
Hartstikke fijn voor haar! Die komen vanzelf wel aan de top, niks zonde, paard merkt er niets van.
vur
Geplaatst: 08-04-15 18:50
Urielle schreef:
Ik vind het zonde van het paard, veel te goed voor een juniorenpaard, deze hoort in de internationale top te schitteren. Desalniettemin wens ik ze veel succes natuurlijk.