Kijk mee naar de jongste deelnemers aan Britse jachtritten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Kijk mee naar de jongste deelnemers aan Britse jachtritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 14:09

* http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Nu het jachtseizoen tot een einde komt werpt de website "horse and hound" een blik op de jongste deelnemers van verschillende jachtritten.

De kinderen, vaak nog zeer jong, geven de doorgewinterde oude deelnemers het gevoel zwak te zijn tijdens de rit. Gewapend met een pony, voorzien van een groot ego, zijn deze kinderen volgens de website gezegend met het gevoel van onbevreesdheid, wat volwassen allang verloren zijn. Daarnaast zijn de jonge ruitertjes zeer vastberaden om bij te blijven met de kop van het veld.

Het leverde dit seizoen een aantal mooie plaatjes op van fanatieke combinaties die niet onderdoen voor de volwassenen als het gaat om het springen van hindernissen tijdens de jacht.

Bekijk hier de serie foto's.

Blixem

Re: Kijk mee naar de jongste deelnemers aan Britse jachtritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:10

Wow wat een hindernissen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:13

Om eerlijk te zijn wordt ik van de meeste plaatjes echt niet vrolijk...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:21

Zo wat een sprongen! :wow:
Ik word van de meeste plaatjes ook niet echt vrolijk, maar wat een lef hebben de ruiters en pony's.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:28

Ik vind ze over het algemeen heel netjes springen hoor. Kunnen veel (volwassen) jachtruiters een voorbeeld aan nemen :j

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:33

Ik vind ze ook bijna allemaal erg netjes. Ponietjes hebben bijna allemaal ruimte om te springen en ruitertjes blijven netjes dicht bij hun pony (op de laatste na, maar die hindert ook niet).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:37

Er zitten twee plaatjes tussen waarvan ik denk, auw, zere mond. Maar doe ze het maar na, het is niet voor niets dat de beste eventers uit dit land komen. Crossen hoort er daar gewoon bij, net als hier dressuur en/of springen.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:38

Waarom worden jullie hier niet vrolijk van? Omdat jullie dit zelf niet durven? Ik zie geen een ruiter die de pony in de weg zit! Kan menig ruiter nog wat van leren hoor.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:51

Ik vind de foto van de cob het minst. Maar ik ken ook genoeg slechtere foto's van mezelf.. (zag er net nog wat op fb voorbij komen..)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:53

Ik had eigenlijk gehoopt op een paar vrolijke shetlanders enzo, maar dit vind ik eigenlijk ook niet zo storend. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:54

prachtige platen. ik zie hele moedige pony's en ruiters. dieren die fantastisch kunnen springen en er plezier in hebben. mogen menig ruiters een voorbeeld aan nemen. De meeste heggen daar zijn zo te zien hoger als de pony's....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:59

Niet zo zeer de houding van de ruiters, maar vooral de hindernissen. Ik vind het een te hoog niveau voor kinderen van een jaar of 10/11

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:00

jong begonnen is oud geleerd. als je ziet hoe de pony's springgen en wat een ruimte ze overhouden op 1 na dan. Zie je dat ze prima meekomen. het is vrije keus ze worden nergens gedwongen .

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:03

De meeste kinderen zitten er keurig op, dus geen enkel probleem met de foto's. Menigeen mag het ze na doen :-)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:43

Ik vind het geweldig, superveel vertrouwen tussen kinderen en ponies....Ze doen het toch maar...Ook bij die cob zie ik geen grote problemen, gewoon een wat mindere momentopname. Ik ben onder de indruk, en ook een beetje jaloers op hun lef!!! :D :D :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:50

Het is ook wel een voordeel als je jong bent,dan zie je geen moeilijkheden of gevaar en ga je gewoon. Ervaren pony onder je kont en je rolt er spelenderwijs in.

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:51

kamsel schreef:
Ik vind de foto van de cob het minst. Maar ik ken ook genoeg slechtere foto's van mezelf.. (zag er net nog wat op fb voorbij komen..)

Daar staat bij dat het zijn eerste heg is. Logisch dat hij er dan nog wat gespannen op zit. Dat verbetert wel met ervaring.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:54

Wat Kaus ook zegt, wordt gewoon niet vrolijk van de hindernissen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:08

Kinderen kennen nog geen angst. Geef ze een betrouwbare pony en ze kunnen veel van leren. Jammer dat ik dit gemist heb in mijn jeugd, dan ga ik nu wat meer durf gehad

WesterGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:19

Ach, je went er ook wel aan... Zo'n kleine die over de dikste sloten springt. Soms nog aan het touwtje bij pappa of mamma ook... Gaaf.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:14

little_birdy schreef:
jong begonnen is oud geleerd. als je ziet hoe de pony's springgen en wat een ruimte ze overhouden op 1 na dan. Zie je dat ze prima meekomen. het is vrije keus ze worden nergens gedwongen .

Ik zie niet veel pony's uit zichzelf over zo'n obstakels springen :+
We zien alleen momentopnames en dus niet het eventuele getrek en gesleur om ze erover te krijgen :=
Ze zitten idd wel heel netjes op hun pony, maar ik denk toch niet dat deze dieren met veel plezier over zulke dingen springen...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:25

Volgens mij bedoeld ze dat de kinderen niet gedwongen worden, hartstikke fanatiek die kleintjes. Tevens krijg je een pony echt niet over dit soort sprongen als ze niet willen, die zijn al net zo fanatiek als de ruitertjes. Volgens mij moet je er eens op gezet worden, op zo'n fanatieke springer voordat je begrijpt wat ik bedoel trouwens.

OT: Heel stoer dit! :))
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 06-04-15 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:26

Olivia meestal wordt gewoon een ervaren paard voorop gezet. Weinig getrek en gesleur nodig meestal. Ze gaan gewoon mee id groep. Mooie foto s weer. Deed vroeger ook wel es een jachtrit mee maar had niet bepaald een goede springer haha

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:29

Neocoon, dat het begrijpelijk is en een momentopname maakt niet dat de foto ineens de mooiste is..

Oh echt wel Oliiviia, wat is er nou leuker dan met soortgenoten door de velden en bossen te galopperen met af en toe wat sprongen.. Die gaan echt met de flow mee hoor, denk dat het moeilijker is om er omheen te rijden.

Westerginger: ja hè, om jaloers om te zijn zo mooi zitten en springen..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:29

de kinderen. Dat ik dat nog uit moet leggen . natuurlijk gaat geen enkel paard uit zichzelf direct over zo'n heg heen :+ .....