Nadat de shetlandpony van de familie Flisher mishandeld was met een betonblok bewaken ze de andere paarden constant uit voorzorg voor het geval dat de daders terugkomen.
Taffee, de pony, lag in een weiland met vier andere paarden in Bredhurst toen ze gevonden werd. De pony was meer dood dan levend en bleek een schedelfractuur en gebroken been te hebben. De vijf jarige miniatuurpony moest vanwege de ernst van de verwondingen ingeslapen worden.
Twee andere paarden waren geschoren en de andere twee paarden hadden wonden die erop wezen dat ze beschoten waren met een luchtdrukgeweer. Taffee, die een tien maanden oud veulen had, behoorde tot de zeventienjarige dochter van de familie. De pony werd aangevallen op maandagnacht en gevonden door de familie op dinsdagmorgen. "We wisten niet wat we moesten doen, we konden alleen maar huilen", vertelt mevrouw Flisher. De vrouw heeft geen idee waarom haar paarden zijn aangevallen.
"We blijven nu elke nacht waken in het weiland en als dat een keer niet lukt dan controleren we elke twee uur de paarden om te kijken of ze in orde zijn. We willen dit niet nog een keer meemaken", vertelt Tasha Shearer, nicht van Flisher. "Ze zijn niet alleen paarden, ze zijn ook familie."
De familie heeft een beloning van £1,000 klaarliggen voor de persoon die met informatie komt die leidt tot de veroordeling van de daders.
Vooral het hele waarom vraag ik me elke keer weer af.. Heb je dan echt zo'n gruwelijke hekel aan paarden of hoe krijg je het anders in je flikker om weerloze dieren zo te mishandelen? Agressie uiten, of voor de leuk? Wat het ook mag wezen, ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar het maakt me wel ontzettend kwaad. Keer op keer!