Bij een ongeval op de A73 bij Beuningen is zaterdagochtend om tien over tien een paard bekneld komen te zitten in de paardentrailer waarin zij werd vervoerd.
Politie, brandweer en ambulance waren snel ter plaatse bij het incident. Geen van de bij het ongeval betrokken personen raakte gewond. Echter, het paard belandde deels buiten de trailer en kwam klem te zitten in de kleine deur aan de voorkant van de trailer.
Een dierenarts heeft het paard een kalmeringsmiddel gegeven, waarna de brandweer een deel van de trailer heeft ontmanteld om ruimte te creëren. Vervolgens is het paard met behulp van een brandweerkraan uit de trailer getild. Het is onbekend of het paard verwondingen heeft overgehouden aan dit ongeluk.
Ai de nachtmerrie voor iedereen met paarden brrrr. Ik hoop dat alles goed gaat komen.
Coloured
Geplaatst: 05-04-15 09:41
Waren er geen andere auto's bij betrokken? Lijkt alsof het paard "alleen maar" door het voordeurtje is gekomen. Drama hoor! Sterkte voor de betrokkenen.
Zolang de eigenaar van het paard zich niet meldt kunnen we naar de oorzaak alleen maar gissen.
Helaas is dit mij vorig jaar ook gebeurt en is ook mijn paard door de brandweer uit de trailer geknipt. In mijn geval was mijn paard gevallen in de trailer en had mijn bijrijder het paard eerder los gemaakt dan dat ik de klep open had. Paard gaat op het licht af en dat is dus door het voordeurtje naar buiten. Doordat ze lag ging ze onder de borststang door... Mijn paard had, op wat kneuzingen na, helemaal niets.
Afschuwelijk......mogelijk weer een paard met een trailer trauma........ Gelukkig was er snel de juiste hulp, maar dit wil je als eigenaar zeker niet mee maken nee.
Hoor net dat een het paard van een bekende van me is. Paard is er goed en zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Weet niet hoe het ongeluk heeft kunnen plaats vinden, maar dit zijn mensen die vaak met trailer op pad gaan, en erg voorzichtig zijn.
ElCamino
Geplaatst: 07-04-15 10:08
Tja...ik zeg niet dat het hier gebeurt is hoor maar de grootste fout die mensen vaak maken is in een 1e reactie gelijk de deur open trekken.....zonder eerst goed te kijken wat er nou precies aan de hand is of hoe het opgelost moet worden. Peniek is er al, en soms moet je gewoon eerst even rustig kijken en observeren, hoe moeilijk dat ook is.
We hebben het idd met een trailerdeurtje gehad maar ook een keer met een paard dat vastlag in de box. Personeel deed de boxdeur open waardoor het paard zicht juist helemaal niet meer kon afzetten om omhoog te komen en er een boel ellende was om het dier weer op de benen te krijgen....