bokt.nl / www.studforlife.com
De Belgische springruiter Jérôme Guéry krijgt de dertienjarige Papillon Z (Perhaps x Cassini I) onder het zadel.
Na een paar mooie jaren onder het zadel van Rik Hemeryck en een bronzen medaille op het Belgisch Kampioenschap in 2012, werd Papillon Z uitgebracht door Grégory Wathelet. Onder Wathelet ontwikkelde de schimmel zich verder en won hij de GP in Helsinki. Na enkele maanden afwezigheid maakte Papillon Z zijn rentree met ruiter Damien Plume, maar in samenspraak met de ruiters en de eigenaar, komt hij nu op stal te staan bij Guéry.
Guéry zegt: "Het doel is duidelijk commercieel. Niettemin is Papillon een mooie aanwinst. Mijn Spaanse tournee ging erg goed en bevestigde mijn mening over de kwaliteit van mijn jonge en erg jonge paarden. Enkele daarvan hebben het potentieel om op een dag grote internationale wedstrijden te springen en ik wil dat doel voor ogen blijven houden. Op de Sunshinetour heb ik mijn achtjarigen voor het eerst gestart in de hogere klassen. Ze zijn systematisch gekwalificeerd voor de GP-wedstrijden, maar ik vind het nog te nipt voor hen. De komst van Papillon Z is goed nieuws, hij zal zich zeker nuttig kunnen maken in mijn team."