Donderdagochtend 2 april hebben een aantal ontsnapte paarden voor opschudding gezorgd in Valkenburg.
De dieren kwamen van de de Cauberg en renden door de straten in het toeristenstadje. Er zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen en de paarden staan weer veilig op hun eigen plek. Het is niet het eerste geval van de dag, eerder op de dag waarschuwde de politie al voor loslopende paarden die zouden gesignaleerd zijn in het naburig gelegen dorp Hulsberg.
Bekijk hier de video van de loslopende paarden in Valkenburg.
Pffff gelukkig is het goed afgelopen, ik kreeg al een steen in me maag toen ik het filmpje zag. "dat zou maar fout gaan" nachtmerrie's !! Laten we inderdaad van geluk spreken dat het slecht weer was en de toeristen nog op gang moeten komen.
jorika1986
Geplaatst: 02-04-15 17:28
Die Haflinger kan best mooi lopen! Wel vervelend dat de dieren zijn ontsnapt. Straat ook nog nat, blij dat de dieren niet onderuit zijn gegaan op een putdeksel.
Paardjes lijken er inderdaad zin in te hebben hop-hop-hop,paardje in galop richting het paasweekend, máár dit had veel erger kunnen aflopen. Gelukkig is er niks gebeurt en is de groep weer veilig thuis.
En zo stonden er ineens 8 vreemde paarden achterom in mijn loopstal, haha! Gelukkig meldde de stalhouder zich snel en konden de paarden naar huis gebracht worden.
En zo stonden er ineens 8 vreemde paarden achterom in mijn loopstal, haha! Gelukkig meldde de stalhouder zich snel en konden de paarden naar huis gebracht worden.
ingedreven zo dat ze niet verder er vandoor konden gaan zeker?
mazzel dat ze daar werden tegen gehouden of stopten.. je wil toch niet weten wat er fout kon gaan.
schrikken ook voor de eigenaars of stalhouder als op eens alle paarden weg zijn.
Toren ik de straat op rende, hadden voorbijgangers al twee paarden tegengehouden, de haf en de fjord. Toen we met hun de oprit ip liepen om ze bij ons achterom te zetten, kwam de rest terug gesjeesd. Toen ze hun twee vrienden zagen, zijn ze de bocht om gevlogen, oprit op en toen kwam de boel tot stilstand. We hoefden het hek maar open te maken en met de haf en fjord voorop liep de hele boel zo de stal in. Hek dicht en klaar is kees :-P. Even daarna heb ik ook politie gezien, maar die heb ik verder zelf nieuwe gesproken, die zijn het erf ook niet op gekomen verder.
Nou, van de politie moet je het hebben haha. Geluk dat ze terug naar je stal zijn gesjeesd en niet ook nog Hulsberg in gerend zijn. Of erger.... de autoweg op. Kwamen ze uit Vilt?
Speedster
Geplaatst: 02-04-15 20:42
De waarschuwing voor de loslopende paarden in Hulsberg ging overigens over deze groep paarden. Ze renden in de richting van Hulsberg en dreigden daar de oprit naar de autoweg te nemen, maar gelukkig werden ze daar tegengehouden, waarna ze omdraaiden en de rest is bekend.