Potentiele koper van dressuurpaard Vingino start kort geding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Potentiele koper van dressuurpaard Vingino start kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:02

http://www.bokt.nl / http://www.horses.nl

Het verhaal over het dressuurpaard Vingino is opnieuw naar een nieuw niveau gestegen. De advocate van de potentiële koper van het paard, Valentijn van Weering, heeft laten weten dat er op 13 april een kort geding procedure zal plaats vinden. Gister werd bekend dat de Amsterdamse dressuurruiter beslag liet leggen op de Polanksy-zoon.

Met wederzijdse toestemming van Visser en van Beelen werd het dier aan van Weering verkocht. Vingino werd gekeurd bij Dierenartsenpraktijk Bodengraven en een aanbetaling volgde. Kort daarna bedacht Margriet van Beelen, mede-eigenaar van de ruin, zich. Zij vond het verkoopbedrag te laag en was bang dat Vingino via de nieuwe ruiter terug zou komen bij de andere mede-eigenaar Tommie Visser.

De website Horses plaatse de volgende verklaring van van Weering: “Vanaf begin 2015 ben ik in onderhandeling geweest met Margriet van Beelen over de aankoop van het eerder door Tommie Visser gereden paard Vingino. Ik heb het paard meermaals proefgereden en had er een goede klik mee. Ik ben met Margriet gaan onderhandelen en uiteindelijk heeft zij mijn bod op Vingino aanvaard, waarna in Bodegraven een keuring plaatsvond. Margriet wilde het paard graag aan mij verkopen.

Daarna hebben wij overeenstemming bereikt over de details van de aan- en verkoop. Ik heb een aanbetaling op de koopsom verricht. Maar toen ik wilde overgaan tot betaling van de restant koopsom, deelde Margriet mij tot mijn grote verbazing mee: ‘Ik zie van een mogelijke verkoop van Vingino aan jou af.’

Hij staat nu al maanden op me te wachten. Ik zou graag beginnen met de training want Vingino is niet makkelijk te rijden. De onderhandelingen en koop hebben al veel te lang geduurd. Ik heb Margriet daarom gesommeerd mee te werken aan de overeengekomen eigendomsoverdracht van Vingino. Dat heeft zij zonder duidelijke opgave van redenen geweigerd. Ik heb daarom mijn advocate mr. Marieke Jansen te Amsterdam ingeschakeld, en ik zal op 13 april a.s. in kort geding bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Haarlem nakoming vorderen van de koopovereenkomst door Margriet.

Ik vind Vingino een heel bijzonder Grand Prix paard en de perfecte match voor mij. Hij luisterde goed en was erg lief. Dat was ook de reden dat Margriet hem aan mij gunde zoals zij zelf vertelde.”

Reageren mag hier:
[VN] Opnieuw beslag gelegd op dressuurpaard Vingino

BarbaLala

Re: Potentiele koper van dressuurpaard Vingino start kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:38

The story continues. Man man wat een soap.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:47

Ik ben benieuwd of dit verhaal ooit een einde gaat krijgen, wat een gedoe allemaal zeg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:47