Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hele stoere mannen, maar paarden zijn dan toch best groot.

super fijn dat de mannen leren omgaan met paarden 
, mijn vader is bij de brandweer en dit soort trainingen zijn vrij algemeen en doen ze vaker. Ook over het redden van paarden uit brandende stallen en hoe de paarden reageren op de rook etc. Zelfs met praktijkoefeningen met rookmachine's in manege's. 
Lightielight schreef:Lijkt me een goed plan, al hoewel ik hier boven zie dat het al gebeurt.....maar toch..hoe om te gaan met paarden ..zou niet slecht zijn. Toen wij in december Sinterklaas met paard en wagen door het dorp reden kwam er een brandweerauto met zwaailichten langs (ze gingen nota bene verderop een paard uit de sloot halen..) en wat deden ze toen ze ons gepasseerd waren? ZE TOETERDEN! Nou schrikt ons paard daar niet van, maar dat doe je toch niet...zeker niet als brandweerwagen....
Electra63 schreef:De vrijwillige brandweer heeft hier ook weleens "les" gehad over het omgaan in het algemeen met paarden, lichaamstaal herkennen, paard benaderen enz. Was best hilarisch, sommigen waren toch wel bang van een grote c-pony, laat staan om een paard van 1.70 te pakken.

Bagheera_206 schreef:Electra63 schreef:De vrijwillige brandweer heeft hier ook weleens "les" gehad over het omgaan in het algemeen met paarden, lichaamstaal herkennen, paard benaderen enz. Was best hilarisch, sommigen waren toch wel bang van een grote c-pony, laat staan om een paard van 1.70 te pakken.
Dan zijn die grote stoere mannen opeens iets minder stoer.
Maar de dames op de manege konden iig hun ogen uitkijken.

en die van mij dat wel grappig vonden
en zich dus niet meer liete vangen
Feeestjuh!
Uiteindelijk maar met een emmertje brokjes gelokt terug naar de stal