Aan de mishandelingsgolf van paarden, is een nieuw hoofdstuk toegevoegd. In Wenum Wiesel bij Apeldoorn is een paard vermoedelijk met een luchtpistool met twee kogels in het oog geschoten.
De eigenaar van het paard liet afgelopen vrijdag röntgenfoto's en een echo maken, toen het rechteroog van zijn merrie ineens etterde. Uit de foto's blijkt dat het paard twee 5,5 millimeter grote objecten achter haar oogkas heeft. Dat is precies de omvang van kogels die in een luchtpistool worden gebruikt. De echografie laat een bijna zes millimeter brede baan zien waarmee het oog is doorboord.
Een maand eerder had het paard ook al last van haar andere oog. Het dier werd daaraan met succes behandeld, waarbij de dierenarts vaststelde dat het hoornvlies was doorboord. De eigenaar denkt nu dat zijn paard ook toen het slachtoffer is geweest van mishandeling. Door de aanslag van vrijdag is het paard het gezichtsvermogen aan het ene oog kwijt.
In ruim een jaar tijd zijn volgens de politie meer dan tachtig paarden en pony's in Nederland het slachtoffer geworden van mishandeling. In veel gevallen worden de dieren met een stanleymes of een puntige stok in en rond de geslachtsdelen gestoken.
Oh, echt waar, als ik die kl**tzak in mijn vingers krijg.. Bah bah bah!
Tigear
Geplaatst: 31-03-15 11:13
Oké dit is echt te ziek voor woorden. Ik hoop dat de beul(len) naar Amerika verhuizen, daar staat er tenminste garantie op dat ze hard aangepakt worden als ze gepakt woren. In ieder geval veel sterkte voor de eigenaren van al deze merrie's
lisaguus
Geplaatst: 31-03-15 11:14
Waarom moeten ze dat toch doen!
Anoniem
Geplaatst: 31-03-15 11:14
Arm, arm paard, geen woorden voor gewoon!
Indra_S
Geplaatst: 31-03-15 11:15
Ik las het met ongeloof in de krant... Die persoon kan een kogel in zijn oog terug krijgen
Het is te hopen dat er een keer zo'n vaag figuur of zwaargewond of dood in een weiland gevonden wordt omdat er een paard of pony eens een keer flink heeft getrapt.. Dan zou het een goed idee zijn om de regel in te voeren dat dat soort mensen dan ook geen medische hulp krijgen, laat maar lekker creperen
Kirsha
Geplaatst: 31-03-15 11:32
Indra_S schreef:
Ik las het met ongeloof in de krant... Die persoon kan een kogel in zijn oog terug krijgen
Jakkes! Heb het te doen met de eigenaren en het paard zelf..
Knakker
Geplaatst: 31-03-15 11:47
nou ja, wat een zieke geest
AaronYve
Geplaatst: 31-03-15 11:49
Ziek
JoyCiej007
Geplaatst: 31-03-15 11:54
Dit kan gewoon geen 'ongelukje' zijn.......... Ik ben de laatste tijd toch wat sceptisch over verwondingen bij paarden en pony's die vaak vrijwel meteen worden toegedicht aan de paardenmishandelingen, want niet altijd heeft dat betrekking op elkaar.
Maar dit........... dit kan gewoon niet zomaar 'ff' gebeuren. Bah, veel sterkte voor de eigenaar.
Edit; komt nu toch wel steeds een stukje dichterbij, met Empe en Apeldoorn.