Politie onderzoekt overlijden van pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Politie onderzoekt overlijden van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:00

bokt.nl / www.hln.be

De politie onderzoekt het overlijden van een pony in het Belgische Zelzate. Het dier werd vrijdagnacht dood gevonden in zijn weide. Zijn achterbeen zat verstrengeld in draad.

Volgens eigenares Chantal Van De Velde is er opzet in het spel: "Jerommeke stond in de weide van mijn stiefpapa, die ervoor zorgde. De buren hebben wel iets gehoord, maar wat er precies is gebeurd, is onduidelijk. Ik vermoed dat de daders de draad rond zijn pootje hebben aangebracht en dan de elektriciteit hebben aangezet. Wie doet nu zo iets? We hebben nochtans geen vijanden."

De politie onderzoekt nog volop de doodsoorzaak. "Zaterdag zijn onze mensen vaststellingen komen doen", bevestigt korpschef Koen Van Poucke. De politie sluit niet uit dat de pony zelf in de draad is verstrengeld geraakt en zo om het leven is gekomen.

Chantal en haar gezin blijven voorlopig met vragen achter. Het bericht en de foto van haar Jerommeke werden ondertussen al volop gedeeld op sociale media door vrienden en familieleden. Ze hopen om zo de daders terug te vinden. "Mijn tienjarige zoontje mist zijn pony, maar we gaan Jerommeke niet vervangen."

Shirley

Re: Politie onderzoekt overlijden van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:01

Heel triest voor het diertje, maar opzet lijkt me vergezocht, eerlijk gezegd...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:03

Shirley schreef:

Mij ook. Dan pak je het wel anders aan.
Dier is gewoon zelf met zijn been in het draad blijven hangen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:11

Dus het is als volgt gegaan:
- vermeende daders halen stroom van draad af
- vermeende daders vangen de pony
- vermeende daders zetten de pony bij de draden
- vermeende daders wikkelen de draad rond het pootje
- 1 van de vermeende daders houdt pony in bedwang (die braaf blijft staan met draad om zijn pootje) en vermeende dader nummer 2 zet de stroom er weer op
- vermeende daders gaan ????

Mijn eerste reactie: dan heb je een grote duim / rijke fantasie. Althans ik mag toch hopen dat het zo niet is gegaan.

Maakt niet uit wat er is gebeurd, het is sneu voor Jerommeke (en zijn eigenaren).

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:24

Denk dat het de eigenaren troost door zich voor te houden dat de schuld van derde is dat hun pony zo triest aan zijn einde gekomen is.
De waarheid dat het een stom ongeluk en mogelijk nalatigheid betreffende controle van de pony en materiaal zou kunnen zijn is dan vaak "te moeilijk "

Jammer hoor, voor het zoontje en de pony......misschien ook maar goed dat er geen nieuwe komt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:26

Ik denk eerlijk gezegd dat t dier misschien zichzelf heeft vast gerold in t hek werk, vind ook dat je wel een hele grote fantasie moet hebben om te zeggen dat mensen dit gedaan hebben

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:29

Wat sneu voor Jerommeke. Denk alleen ook dat hun verklaring een beetje ver gezocht is.
Maar erg dat het dier zo aan z'n einde heeft moeten komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:31

Shirley schreef:

Vergis je niet hoor,hier hadden ze beide achterbenen van mijn Haflo aan elkaar gebonden met ijzerdraad! Gelukkig was het draad aan 1 been los geraakt en kon de pony wel gewoon lopen en raakte de pony niet in paniek.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:59

Dat diertje kan door de zwakstroom die op een schrikdraad staat niet overlijden. Het is geen hoogspaningskabel. Triest is de dood van zo'n dier natuurlijk wel..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:59

Jannepauli schreef:
Dat diertje kan door de zwakstroom die op een schrikdraad staat niet overlijden. Het is geen hoogspaningskabel. Triest is de dood van zo'n dier natuurlijk wel..

En daar bij komt nog heel veel stress en constante stroom wat op zijn been staat.
Mijn gok, dat het dier uit eindelijk een hartaanval of hartstilstand heeft gehad.
Wel erg dat een pony dan zo aan zijn einde moet komen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:15

Best apart, ik zou het niet 1,2,3 geloven wat er beweerd word maar eigenlijks zal ik ook niet meer gek op kijken als het wel zo gegaan is.
Tegenwoordig lijkt het heel normaal om dieren te mishandelen en elke keer word het weer gekker.....

Zwakstroom zal niet een directe oorzaak zijn maar de stress die zo'n dier dan krijgt.... blijft een gek verhaal :? .

Maar wel sneu voor de pony ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:21

Ik kwam de foto gisteren tegen op Facebook; had het liever niet willen zien. :n
Het lijkt ook niet op opzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:22

RaafSmits schreef:
Denk dat het de eigenaren troost door zich voor te houden dat de schuld van derde is dat hun pony zo triest aan zijn einde gekomen is.
Dit is denk ik inderdaad wat er speelt. :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:35

Ik heb de foto ook gezien (zie link van het nieuwsbericht). Sorry maar dit lijkt mij totaal geen opzet. Hoe makkelijk kunnen paarden wel niet met hun benen achter of in de draad haken? En dan juist nog meer verstrikt raken door paniek?

Gezien de foto lijkt het mij ook een omheining waarbij dit makkelijk kan gebeuren, en die nauwelijks breekt bij zware krachten (= dus gevaarlijk).

Het lijkt me dan ook zéér onwaarschijnlijk dat dit door iemand is gedaan......

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:38

Had de foto nog niet eens gezien, maar als ik die foto zo zie lijk het wel of de pony een poging heeft gedaan er overheen te springen.
Lijkt me onmogelijk dat dat door mensen is gedaan.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:27

Mijn pony is ook op zo'n kl***! manier aan zijn einde gekomen. Reken maar dat die stroom hard aankomt als het hele lichaam op de grond ligt. Daarbij de pijn en de paniek. .. het idee geeft me nog nachtmerries. Toen hij gevonden werd was hij al dood maar had hij nog geleefd denk ik niet dat het was goed gekomen. Draad was een slag alleen nog om het bot zo hadhij er aan gescheurd. En ik snap nog niet hoe het kon gebeuren. Hij was een hele rustige pony en het draad stond echt netjes. ...

Lovetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:24

sneu!...

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:32

Het lijkt mij ook meer een triest ongeluk dan boze opzet...

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:12

Een hele goede kennis van mij heeft ook een pony verloren toen het heel hard ging racen door de weiland en daarbij uitgleed.de pony schoof door en kwam ook vast te zitten in de draden. Door de klap brak de pony zijn been.

Ik vind het een heel apart verhaal. Ik ben benieuwd of we het nog te horen krijgen wat er echt is gebeurt. Ik zal het vreemd vinden als de eigenaar zoiets ga verzinnen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:47

Blijkbaar hebben mensen uit de buurt uit ongerustheid naar de lokale politie gebeld, en die vertelde hen dat er geen kwaad opzet mee gemoeid was. Echter geeft de eigenaresse wel aan dat de politie het tegendeel beweert? Een vaag verhaal...