Parcours cross country Burghley dit jaar achterstevoren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Parcours cross country Burghley dit jaar achterstevoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 23:07

http://www.equnews.nl / http://www.bokt.nl

Dit jaar zal de viersterren Burghley Horse Trials van 3 tot en met 6 september verreden worden. Maar het belooft nog een interessante cross country te worden. Het traject zal dit jaar namelijk in de tegenovergestelde richting verreden worden. Dit betekent dat de zware hindernissen als de Lion Bridge en de waterhindernis Anniversary Splash, die normaal vrijwel aan het einde van het parcours zitten, nu als hindernis vier en vijf al op het programma staan.

Parcoursontwerper Mark Phillips vond het tijd voor een verandering, na drie jaar dezelfde cross country te hebben gevolgd. Ook gelooft hij dat met dit vernieuwde concept de cross country nieuwe uitdagingen zal bieden, waardoor de te verrijden tijd met name weer de belangrijkste factor zal zijn.

In 2014 wist geen enkele combinatie foutloos en zonder tijdfouten door de cross country te komen. De winnaar, Andrew Nicholson met Avebury, was met 5.6 tijdstrafpunten de snelste. Doordat het laatste galopdeel nu niet meer aan het einde zit, zullen de ruiters dus slim moeten rijden om binnen de toegestane tijd de cross country rond te komen.

ikkedus

Re: Parcours cross country Burghley dit jaar achterstevoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:08

Nog gevaarlijker dus. Ik ben geen fan van deze wedstrijden vrees ik.

Katja

Re: Parcours cross country Burghley dit jaar achterstevoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:10

Naar mijn mening juist veiliger want de paarden zijn nog fit als de zware hindernissen te komen. Alleen is het voor de ruiters mentaal een stuk moeilijker want je moet gelijk in je ritme te komen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:14

Katja schreef:
Naar mijn mening juist veiliger want de paarden zijn nog fit als de zware hindernissen te komen. Alleen is het voor de ruiters mentaal een stuk moeilijker want je moet gelijk in je ritme te komen.

Daar ben ik het wel mee eens!
De paarden zijn nog het fitste als ze pas beginnen en dan kunnen ze ook makkelijker die zware hindernissen aan.
Voor de ruiter zal het inderdaad wel lastiger zijn omdat de ruiter meteen zijn paard goed voor elkaar moet hebben.
Ze kunnen niet nog even groeien in de wedstrijd/in het Wedstrijd ritme komen. Daar hebben ze nu geen tijd voor.