Pilot voor niet-beroepsmatige ruiters in april van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Pilot voor niet-beroepsmatige ruiters in april van start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:16

http://www.knhs.nl

Afbeelding

De Nederlandse Niet Beroepsmatige Ruiterclub (NNBR) is in samenwerking met de KNHS en rijvereniging De Randmeerruiters uit Hierden een pilot gestart voor een wedstrijd voor niet beroepsmatige ruiters. Het doel is om te toetsen hoe groot de behoefte onder wedstrijdsporters is om deel te nemen aan wedstrijden waar alleen amateurs aan deel kunnen nemen.

De eerste pilot vindt plaats op 17 en 18 april 2015 in de Rantrime Hallen in Hierden onder de noemer ‘Kampioenschap indoor springen voor niet beroepsmatige ruiters’.

Andere verenigingen uit de regio kunnen in samenwerking met de KNHS en de NNBR ook pilotwedstrijden voor niet beroepsmatige ruiters organiseren. In het najaar worden deze wedstrijden geëvalueerd en zal de KNHS in overleg met de KNHS Regio’s en de NNBR kijken of er voldoende behoefte en draagvlak is om deze nieuwe wedstrijdvorm op te nemen in het KNHS-reglement.

Anoniem

Re: Pilot voor niet-beroepsmatige ruiters in april van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:23

Ben zeer benieuwd hoe ze precies gaan bepalen of iemand wel of niet beroepsmatig ruiter is? Gaan daar strakke regels voor komen?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:25

Ik ben ook erg benieuwd, leuk initiatief!
Maar waar wordt de grens gelegd tussen beroepsmatig en niet? Een aantal startpassen, verdiensten? Vraag me af hoe dit beoordeeld wordt..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:26

Relaxed schreef:
Ben zeer benieuwd hoe ze precies gaan bepalen of iemand wel of niet beroepsmatig ruiter is? Gaan daar strakke regels voor komen?

Lijkt mij dat het gaat of je je geld ermee verdiend? Dan ben je beroepsmatig.
Vraag me inderdaad wel af hoe ze dat gaan herleiden gezien er vast een gedeelte
is die het zwart doen. Kan je dus ook niet via belasting of dergelijke uitzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:32

Precies leeneliefje, ken genoeg mensen die naast een normale/niet paardenbaan een stuk of wat paarden voor anderen rijden en die hier ook voor betaald krijgen. Dit zal zwart gebeuren en is niet hun hoofdinkomen, imo zijn dit ook profs.. Maar ja, maakt ook nogal uit of je er 1 of 5 rijdt.. Lastig om te bepalen denk ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:45

Binnen de westernsport is dit onderscheid heel normaal.

Onderscheid is daarin heel zwart-wit: als je enige vorm van vergoeding ontvangt (hoeft dus geen geld te zijn) ben je prof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:52

Dat wordt dan nog een hele klus om dat te bepalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:55

Als t in de westernsport kan, waarom niet in deze tak? Gewoon kijken hoe zij dat doen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:58

Joolien schreef:
Als t in de westernsport kan, waarom niet in deze tak? Gewoon kijken hoe zij dat doen.

Dit is inderdaad slim, beetje benchmarken kan geen kwaad *D

FrancisH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:24

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:25

gaucho schreef:

Onderscheid is daarin heel zwart-wit: als je enige vorm van vergoeding ontvangt (hoeft dus geen geld te zijn) ben je prof.

Valt sponsoring daar ook onder dan?

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:29

Ik vind het echt geen probleem dat de "profies" meedoen bij de amateurs en andersom, want vaak in de hogere klasses blijven er weinig over en als je goed bent hoeft het toch niet uit te maken tegen wie je rijd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:29

FrancisH schreef:
Meer informatie op http://www.nnbr.nl.

Pfffff wat ingewikkeld, ik heb geen familie met paarden... ik oefen wel wat harder tussen de beroeps zeg... Des te leuker als je succes oogst. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:30

danique998 schreef:
Ik vind het echt geen probleem dat de "profies" meedoen bij de amateurs en andersom, want vaak in de hogere klasses blijven er weinig over en als je goed bent hoeft het toch niet uit te maken tegen wie je rijd?

Helemaal mee eens...
Je kan het nog zo oneerlijk vinden, maar iedereen werkt er even hard voor. Wil je winnen? Investeer in training.

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:31

Janine1990 schreef:
FrancisH schreef:
Meer informatie op http://www.nnbr.nl.

Pfffff wat ingewikkeld, ik heb geen familie met paarden... ik oefen wel wat harder tussen de beroeps zeg... Des te leuker als je succes oogst. :)

Precies dit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:39

Als ze dan ook eens wat normaler bouwen zou het helemaal fijn zijn, want toen ik daar mijn eerste B wedstrijd startte werd ik niet alleen ontzettend geïntimideerd door de professionele ruiters, maar ook door het op zijn top bouwen van de hindernissen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:42

Janine1990 schreef:
gaucho schreef:

Valt sponsoring daar ook onder dan?

Ja :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:26

1 april?;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:38

Dat kun je nooit goed doorvoeren.
Je kunt in principe een manege eigenaar zijn (dus profi) maar ondertussen zelf nog nooit hoger dan B gestart zijn.
Of een vriendin van mij die meerdere paarden van anderen in de B start maar zelf ook eerder nog nooit hoger dan L gereden heeft omdat ze gewoon eerder geen wedstrijden deed.

Dan is het nuttiger om te stellen dat iemand die boven een bepaald niveau gereden heeft niet op speciaal vernoemde regionale wedstrijdjes mag starten.
Ik heb er zelf geen moeite mee, als ze beter zijn dan zijn ze gewoon beter.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:39

Sizzle schreef:
Dat kun je nooit goed doorvoeren.
Je kunt in principe een manege eigenaar zijn (dus profi) maar ondertussen zelf nog nooit hoger dan B gestart zijn.
Of een vriendin van mij die meerdere paarden van anderen in de B start maar zelf ook eerder nog nooit hoger dan L gereden heeft omdat ze gewoon eerder geen wedstrijden deed.

Dan is het nuttiger om te stellen dat iemand die boven een bepaald niveau gereden heeft niet op speciaal vernoemde regionale wedstrijdjes mag starten.
Ik heb er zelf geen moeite mee, als ze beter zijn dan zijn ze gewoon beter.

Doorvoeren lijkt mij vrij simpel. De bewijslast ligt bij degene die dan mee wil doen met de niet prof sport. Heb je een sponsor maar ben je van mening dat je geen prof bent? Dien een aanvraag in voor ontheffing.

Ik vind het helemaal geen slechte regel als ze het doorvoeren. Kan mij heel goed voorstellen dat het de lol van de amateurs kan bederven als de nummers 1, 2 en 3 in jou regio altijd mensen zijn die eigenlijk thuis horen op de grote concoursen en op tv. Of als je altijd tegen die ene stalruiter van die grote handelsstal moet starten. Voor mij zou het in ieder geval de lol uiteindelijk wel bederven als de strijd op die manier altijd al gestreden is.