Petitie voor paarden in het verkeer in Groot-Brittannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Petitie voor paarden in het verkeer in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:14

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Foto: Flickr

Een Britse amazone heeft een petitie gestart om meer bewustzijn te creeëren voor paard en ruiter in het verkeer.

Stacey Stephenson wil een nationale campagne die ook op televisie te zien is. Volgens Stephenson denken sommige automobilisten dat paarden zoals machines zijn. Zij heeft nu een petitie gestart om de overheid te stimuleren een campagne te beginnen.

"Bestuurders moeten geadviseerd worden hoe zij langs paarden moeten rijden. De wegen zijn groot genoeg voor ons allemaal. Roekeloos rijden terwijl paarden worden ingehaald moet worden gestopt. Ik heb, zoals vele ruiters, ervaringen die ik nooit zal vergeten. Ook al bleven ik en het paard fysiek in orde, het had veel erger af kunnen lopen. Ik heb het geluk dat mijn merrie erg tolerant is op de weg en hierdoor ongelukken zijn voorkomen."

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:19

Goed initiatief.

Heb al jaren dat ik denk het zou goed zijn als Postbus 51 voor in de Lente een spotje maakt van (paarden) vrienden in het verkeer. Zou een hoop ongelukken schelen. Mensen zijn zo vervreemd van dieren.
Het verschil met buiten rijden in NL of hier op het platteland in Frankrijk is zo groot. Al die boeren hier zijn zo voorzichtig, zetten tractor aan de kant, machines uit etc. (terwijl onze paarden daar heel goed tegen kunnen) en in NL reden ze nog net niet de staart van mijn paard af met 80 KM per uur.

drama1

Re: Petitie voor paarden in het verkeer in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:14

Heel goed!! Zo vaak meegemaakt dat ze met een rotgang langs je heen scheuren, mensen hebben werkelijk geen idee hoe gevaarlijk ze soms bezig zijn