Zijn naam, in het Nederlands "stouterd", doet hij met zijn ondeugende karakter alle eer aan, in het parcours is hij een echte strijder en hij heeft een enorme sprongkracht. De achtjarige hengst Glock’s Lausejunge is het nieuwste lid van team Glock en een volgende grote belofte voor Gerco Schröder.
De Westfaalse hengst (Ludwig AS x Cornet Obolensky) komt werd tot nog toe door de jonge Duitse amazone Jana Wargers en de Italiaan Michael Cristofoletti gepresenteerd. Begin 2014 maakte hij kennis met internationale toernooien. Als zevenjarige werd hij door Jana Wargers bij de wereldkampioenschappen voor jonge springpaarden gepresenteerd, daarbij bleef hij bij drie starts ook driemaal foutloos.
Gerco Schröder over Glock's Lausejunge: "Ik was onder de indruk van hem, toen ik hem voor het eerst kon rijden. Hij was zeer opgewekt, een beetje overmoedig maar ook zeer gemotiveerd. Bij de sprong is hij ongelofelijk goed en heeft een goed tempo. Ik verheug me er op om hem in de toekomst te presenteren en langzaam richting grotere opgaven te begeleiden."