Echtpaar verdacht van paardenmishandeling dood gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Echtpaar verdacht van paardenmishandeling dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 11:09

http://www.bokt.nl / http://www.chicagotribune.com

Paula en David White, een echtpaar dat terecht stond voor dierenmishandeling, zijn dood gevonden in hun eigen huis.

Ze werden gevonden op 19 maart, de zelfde dag waarop hun rechtszaak voor paardenmishandeling een uitspraak zou krijgen van de rechter. De politie ziet de zaak als een moord-zelfmoord. De vrouw had twee kogels in het hoofd en de man heeft zichzelf daarna in het hoofd geschoten.

De White familie, dierenliefhebbers die hun thuis vonden op een boerderij, kwam al eerder in het nieuws. In 2010 werd er een documentaire over hen gemaakt. In 2013 werden ze aangehouden op verdenking van dierenmishandeling. De politie vond vijf dode paarden in stallen en een groot aantal ondervoede dieren, waaronder schapen, eenden, kippen en een kalkoen. Na verder onderzoek vonden onderzoekers 50 dode dieren, begraven achter in de schuur. Het echtpaar werd aangeklaagd voor elf gevallen van diermishandeling met de dood tot gevolg en twee gevallen van slechte zorg voor dieren.

Afgelopen donderdag, terwijl de juryleden de zaak bespraken, vonden autoriteiten de lichamen van de man, vrouw en een hond in de uitgebrande boerderij. Alle drie overleden aan de gevolgen van kogelschoten.

De jury, die niet op de hoogte was van de situatie, verklaarde het echtpaar schuldig. Volgens autoriteiten was het een vreemde zaak en duurde het lang voor alle levende dieren naar een beter huis konden.

Shirley

Re: Echtpaar verdacht van paardenmishandeling dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:10

Hadden ze veeeeeeeel eerder moeten doen...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:10

Te makkelijk van hun straf af gekomen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:14

is het niet wat makkelijk om aan te nemen dat het moord-zelfmoord was? En niet mensen die in opstand komen en het op die manier willen laten overkomen??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:16

Als het dierenliefhebbers geweest zouden zijn die het daar op hadden willen laten lijken, hadden ze in mijn ogen de hond niet ook afgeschoten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:17

Een moord door buitenstaanders lijkt me sterk, aangezien ook de hond is doodgeschoten.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:18

Woogy schreef:
is het niet wat makkelijk om aan te nemen dat het moord-zelfmoord was? En niet mensen die in opstand komen en het op die manier willen laten overkomen??

Lijkt me dat daar wel een grondig onderzoek aan voorafgaat voordat ze die conclusie trekken, maar dat is voor het nieuwsbericht niet zo interessant.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:25

Tessa_93 schreef:

Mee eens... Laffe actie.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:36

Mensen konden de hond ook hebben dood geschoten zodat het op zelf moord lijkt. In iedergval fijn dat de nog levende dieren zijn opgevangen en nu goed worden verzorgd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:45

En het ergste van alles vind ik nog dat die arme hond het ook heeft moeten ontgelden. -O-

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:47

Kirsha schreef:
Tessa_93 schreef:

Mee eens... Laffe actie.

Zozo, wat een oordeel. -O-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:49

Opgeruimd staat netjes. Sneu voor de hond, beestje kan er ook niks aan doen dat hij zulke beestjes had..

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:56

Vind het zelf ook dat ze te makkelijk onder de straf uitkomen zo...
Als je niet eens je eigen daden onder ogen durft te komen. ALS het inderdaad een moord-zelfmoord actie was (dus dat vind ik over degene die zelfmoord gepleegd heeft). Kan natuurlijk niet meer zien of de vrouw ook dood wilde, dat de man dit alleen besloot, of dat ze dit samen besloten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:58

Jetta schreef:
Kirsha schreef:
Mee eens... Laffe actie.

Zozo, wat een oordeel. -O-

Ach kom op, als zo'n nieuwsbericht naar buiten wordt gebracht als zijnde moord-zelfmoord ga ik er vanuit dat dit ook werkelijk zo is en daar baseer ik inderdaad mijn oordeel op. Ik neem aan dat er uitgebreid onderzoek is gedaan voor deze conclusie werd getrokken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:59

Manon_S schreef:
Mensen konden de hond ook hebben dood geschoten zodat het op zelf moord lijkt. In iedergval fijn dat de nog levende dieren zijn opgevangen en nu goed worden verzorgd.

Wie weet was het wel payback time voor de dieren en heeft de hond de twee neergeschoten :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:02

Ik schrik hier echt van de reacties van sommigen! Misschien konden deze mensen het allemaal wel niet aan. En schaamden ze zich zo erg voor hun daden dat ze dit als uitweg zagen.

Ik vind het sneu om te lezen dat dit hun keuze was. Ze zijn schuldig, en nee, ik praat niks goed, maar het is te triest om dit goed te keuren onder het mom van "vergelding", "net goed" etc.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:11

Vind dit zelf een te grote dierenmishandeling-zaak om het zelf te zetten onder het mum van "ze konden het niet meer aan". 50 dieren begraaf je niet zomaar in je eigen achtertuin. Daar moet toch wat tijd overheen zijn gegaan om tot zo ver te komen. Nou sorry, dan klopt er toch echt niet wat in de hoofden van die mensen. Daarvoor hoor je gestraft te worden. Daarom werden ze ook schuldig verklaard. En dan komen ze ermee weg zonder iets zelf daar echt aan "geleden" te hebben. Denk dat de dieren meer pijn gehad hebben die verwaarloosd waren, dan een snelle kogel door het hoofd. Als je mij laat kiezen tussen verwaarlozing en een langzame dood of een kogel, kies ik zelf voor een kogel. Maar die dieren hadden die keuze niet.

Dus zelf vind ik het inderdaad laf dat ze eraf komen met een snelle kogel i.p.v. een opsluiting.

Maar dat is mijn mening. Iedereen mag (gelukkig maar!) een eigen mening hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:20

Caesar schreef:
Ik schrik hier echt van de reacties van sommigen! Misschien konden deze mensen het allemaal wel niet aan. En schaamden ze zich zo erg voor hun daden dat ze dit als uitweg zagen.

Ik vind het sneu om te lezen dat dit hun keuze was. Ze zijn schuldig, en nee, ik praat niks goed, maar het is te triest om dit goed te keuren onder het mom van "vergelding", "net goed" etc.

dan roep je hulp in en laat je niet je dieren een hongersdood sterven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:24

Leprycorn schreef:
Vind dit zelf een te grote dierenmishandeling-zaak om het zelf te zetten onder het mum van "ze konden het niet meer aan". 50 dieren begraaf je niet zomaar in je eigen achtertuin. Daar moet toch wat tijd overheen zijn gegaan om tot zo ver te komen. Nou sorry, dan klopt er toch echt niet wat in de hoofden van die mensen. Daarvoor hoor je gestraft te worden. Daarom werden ze ook schuldig verklaard. En dan komen ze ermee weg zonder iets zelf daar echt aan "geleden" te hebben. Denk dat de dieren meer pijn gehad hebben die verwaarloosd waren, dan een snelle kogel door het hoofd. Als je mij laat kiezen tussen verwaarlozing en een langzame dood of een kogel, kies ik zelf voor een kogel. Maar die dieren hadden die keuze niet.

Dus zelf vind ik het inderdaad laf dat ze eraf komen met een snelle kogel i.p.v. een opsluiting.

Maar dat is mijn mening. Iedereen mag (gelukkig maar!) een eigen mening hebben.
Mee eens. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:25

Precies...het gaat hier niet om een incidentje, maar om een jarenlange kwelling voor tientallen dieren!
Dat is toch op geen enkele wijze te rechtvaardigen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:26

En we hebben het hier ook over een mensen leven...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:32

Dus?
En een bewuste keus!
Van mij hadden ze dit mogen doen voordat ze al die dieren zo lieten creperen...die hadden geen keus :n

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:43

Als je lichamelijk in staat bent om dode dieren te verslepen en te begraven, ben je ook lichamelijk in staat om boxen uit te mesten en je dieren te voeren. Dat is heel wat lichter werk namelijk.

En ja je gebruikt machines met het verslepen, maar dan nog komt er aardig wat lichamelijke inspanning bij kijken. Zeker als ze bv in hun box waren gestorven. Dus dat ze niet in staat waren de dieren te onderhouden gaat er bij mij niet in. En al zou dat wel zo zijn geweest; dan schakel je hulp in die je helpt totdat alle dieren de deur uit zijn.

En als het financieel niet lukte; ook daar is hulp voor te vinden.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:46

Shirley schreef:
Hadden ze veeeeeeeel eerder moeten doen...

Wat dacht je van, dit had veel en veel eerder ontdekt moeten worden en die mensen hadden toen al direct hulp moeten krijgen? Je kan bijna niet anders denken dan dat die vent compleet van het padje was, maar misschien was er voor de vrouw nog hoop.. Hoe veel verhalen zijn er wel niet van vrouwen die hun leven lang door hun man aan het lijntje worden gehouden en gehersenspoeld worden. Dat is maar éen van de mogelijkheden, god mag weten hoe deze situatie is ontstaan. Wij weten het in ieder geval niet, want we waren er niet bij.

In plaats van denken 'opgeruimd staat netjes' zouden we ons beter met z'n allen af kunnen vragen hoe die verschrikkelijke situatie voor mens en dier zo ver heeft kunnen komen, hoe kan het dat het jaren heeft moeten duren voor dat er werd ingegrepen, hoe hebben de hulpverleners kunnen missen dat deze man zo ver heen was dat hij tot deze laatste gruweldaad in staat was, en hoe kunnen we voorkomen dat het ooit nog zo ver moet komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:46

Caesar schreef:
En we hebben het hier ook over een mensen leven...
Daar hebben ze toch zelf voor gekozen?
N.a.v misdaden die zij zelf hebben begaan.