In de Duitse stad Heiligenstadt is een pony dood teruggevonden. De zesjarige Hayley werd gevonden met een doorgesneden keel. Er was ook een stuk vlees uit haar flank weggesneden.
De eigenaar van een paard dat samen met de pony op een weide stond, ging vrijdagochtend rond 7 uur naar zijn paard. Hij vond de dode pony in een plas bloed in de schuilstal. Ook de wanden van de schuilstal waren met bloed besmeurd.
Ook het paard van Walter Meß, die Hayley vond, was zwaar gewond. De dader (of daders) had ook geprobeerd om bij haar de halsslagader en de luchtpijp door te snijden, maar zonder succes. Het paard moet zich erg verweerd hebben. Een derde paard, de achttienjarige merrie (van dezelfde eigenaars als Hayley) bleef ongedeerd. Zij is erg op haar hoede voor vreemden en dat heeft haar volgens eigenares Sandra Herche wellicht het leven gered.
De avond voor de feiten hebben Sandra, haar echtgenoot en hun dochter de paarden nog verzorgd. Sandra weet nog niet hoe ze aan haar vijfjarige dochter moet vertellen dat haar geliefde pony dood is. Het meisje had al haar eerste rijlessen gehad met Hayley.
Het is niet het eerste gruwelijke geval van dierenmishandeling in de regio. Volgens een woordvoerder van de politie is er onder andere twee jaar geleden met een kruisboog op paarden geschoten. De daders konden toen gevonden worden. "Maar elke daad is anders," zegt de woordvoerder.
Bah vreselijk Snij de keel van die dader(s) ook maar door
xChanelx
Geplaatst: 24-03-15 16:41
Bah! Arme paarden...Hopelijk redt het zwaargewonde paard het nog en heeft die de dader(s) ook flink pijn gedaan. Zieke geesten zijn er toch...
Shirley
Geplaatst: 24-03-15 16:41
Misselijkmakend dit.
Arme dieren...
Wat bezielt zulke gasten?
Tigra_
Geplaatst: 24-03-15 16:43
Vreselijk dat mensen tot zo iets in staat zijn. Tegen een weerloos wezen. Ze kunnen beter hun rare praktijken op elkaar uitvoeren dan heeft niemand er verder last van.
Delphi2003
Geplaatst: 24-03-15 16:44
Ze mogen idd ook de keel van de dader(s) doorsnijden..
Als je zoiets doet ben je toch niet helemaal lekker? Volgens mij missen zij een heel stelletje hersencellen.
Arme paarden
Xliesje13X
Geplaatst: 24-03-15 16:46
Wat erg, echt niet te geloven. Wat een leven hebben/heeft die dader/ daders Echt te erg voor woorden
romyyxv
Geplaatst: 24-03-15 16:46
Stel je voor dat je je pony zo tegen komt... Wat verschrikkelijk... Ik ben die van mij al een keer helemaal onder het bloed in de wei tegengekomen en daar werd ik al flink misselijk van, laat staan zo... Ben benieuwd of ze de daders ooit gaan vinden
Arashah
Geplaatst: 24-03-15 16:49
Ik ben misselijk.. Gadver... Hoe ziek wordt deze wereld? Om weerloze dieren te mishandelen... Ik hoop dat deze mensen snel gevonden worden..
Fearlien
Geplaatst: 24-03-15 16:54
KoudbloedKim schreef:
Van mij mogen ze dezelfde straf bij de dader(s) uitvoeren.
+1. Dit is toch te gek voor woorden, er is dan echt iets mis in de bovenkamer.
Walgelijk... en waarom?... ik begrijp het niet.. die arme pony... laat zich braaf pakken en dan doen ze dit met haar.. en wat een trauma voor de andere paarden, en eigenaren. Wat een wereld..