Danielle Heijkoop meldt af voor wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Danielle Heijkoop meldt af voor wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:48

http://www.bokt.nl / Persbericht Danielle Heijkoop

Danielle Heijkoop heeft afgemeld voor de wereldbekerfinale in Las Vegas. Haar paard Siro N.O.P. heeft zijn griffelbeentje gebroken.

Danielle Heijkoop: “We waren de training rustig aan het opbouwen richting Las Vegas en Siro verkeert eigenlijk in topconditie. Afgelopen zaterdag was hij wat jolig tijdens het stappen aan de hand. De volgende ochtend zagen we een bultje op zijn been, dat veel gelijkenis leek te hebben met een plotselinge schiefel. Zondag en maandag hebben we nog getraind en dat voelde gewoon goed, maar we hebben het vandaag toch voor de zekerheid laten scannen. De dierenarts concludeerde helaas dat hij zijn griffelbeen heeft gebroken.”

Heijkoop geeft aan dat het ontzettend zuur is, maar dat er altijd een risico kleeft aan het werken met levende have. “Dit is ongelooflijke pech, al baal ik er wel van dat het uitgerekend nu gebeurt. Verleden jaar hadden we vlak voor het wereldkampioenschap ook een blessure, waardoor we niet mee konden naar Normandië. Gelukkig geneest deze blessure vrij snel. We richten nu onze pijlen op het Europees kampioenschap komende zomer. Ik blijf positief vooruit kijken, maar zou het prettig vinden als ik de tijd krijg om dit teleurstellende nieuws te verwerken.”

Voor Nederland komen nu Edward Gal en Hans Peter Minderhoud nog aan start tijdens de wereldbekerfinale in Las Vegas, die 15 tot met 19 april zal plaatsvinden.

meiske1577

Re: Danielle Heijkoop meldt af voor wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:19

wat een harde dat hij niet kreupel liep... :=

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:27

meiske1577 schreef:
wat een harde dat hij niet kreupel liep... :=

Deed die van mij ook niet :+ Je zou bijna liever wel hebben dat ze dat doen.
Je zal t bultje maar net missen.. -O-

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:29

Niet ongewoon hoor dat ze rad lopen ook al er zit er een breukje. Erg vervelend voor haar iig.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:38

Ik vind het zorgelijk dat de huidige sportpaarden iets breken van een beetje jolig doen aan de hand....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:41

Cyrina schreef:
Ik vind het zorgelijk dat de huidige sportpaarden iets breken van een beetje jolig doen aan de hand....

generaliseren is ook een vak!

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 14:45

Cyrina schreef:
Ik vind het zorgelijk dat de huidige sportpaarden iets breken van een beetje jolig doen aan de hand...

Er staat niet dat hij de breuk heeft opgelopen tijdens het stappen aan de hand, dat kan ook terugslaan op zijn topconditie die eerder wordt vermeld. Wie weet is hij die avond wel erg lomp geweest op stal en heeft hij de breuk daar opgelopen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:22

Misschien was de trip naar Las Vegas wat duur als je toch weet dat geen eerste wordt. Is maar speculatie hoor.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:39

Wat ik dan niet begrijp dat als je een bultje ziet dat lijkt op een schiefel, dat je dan nog gewoon gaat trainen. Maar goed, de pech achtervolgt haar wel. Jammer.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 06:59

Zijn wij met 2 ruiters dan uitgesloten van de landenwedstrijd? Of worden Adelinde en Danielle vervangen? Kan dit niet helemaal opmaken uit het artikel :)

En zonde van Siro, combinatie ging erg goed de laatste tijd!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:02

vur schreef:
Wat ik dan niet begrijp dat als je een bultje ziet dat lijkt op een schiefel, dat je dan nog gewoon gaat trainen. Maar goed, de pech achtervolgt haar wel. Jammer.

De mijne heeft ook een schiefel niks mis mee als hij op een goeie plek zit merk je er verder niks van en hoeft geen hinder te geven

Balen voor hun zeg hopelijk is snel genezen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:29

Dat kan wel zijn als ie tot rust is gekomen. Maar als ie net ontstaan is, is ie nog actief en moet je zorgen dat ie tot rust komt om erger te voorkomen. Als een paard op dat niveau niet helemaal top voelt (kuchje, wiebeltje of weet ik wat allemaal voor onduidelijk iets) dan wordt al het zekere voor het onzekere genomen en wordt zo'n paard al met alle zorg omgeven, als je tenminste mag geloven wat in de pers staat, maar met wat lijkt op een verse schiefel, wordt doorgetraind. Schiet mij maar lek.

Trouwens, er is in Las Vegas geen landenwedstrijd.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:48

Oh dat dacht ik, thanks. Met springen ook niet?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:37

Floor_x schreef:
Zijn wij met 2 ruiters dan uitgesloten van de landenwedstrijd? Of worden Adelinde en Danielle vervangen? Kan dit niet helemaal opmaken uit het artikel :)

En zonde van Siro, combinatie ging erg goed de laatste tijd!

Landenwedstrijd???? het is WB finale, das niks met landen te maken, elk individueel voor zich is het rijden daar