Dressuurruiter Michael Klimke na 10 jaar opnieuw in de ring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Dressuurruiter Michael Klimke na 10 jaar opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:36

bokt.nl / www.eurodressage.com

De Duitse Grand Prix-ruiter Michael Klimke (de broer van eventingamazone Ingrid Klimke) maakt na tien jaar zijn rentree op het internationale niveau. Hij is nooit gestopt met rijden, maar is nu klaar voor de volgende stap in zijn carrière.

De 45-jarige Klimke werd in 1990 tweede in de Wereldbekerfinale en was Duits dressuurkampioen bij de mannen in 2000. In 2000 veroverde hij ook bijna een plaatsje in het Duitse Olympische dressuurteam. De afgelopen tien jaar heeft hij zich gefocust op zijn succesvolle advocatenbureau, terwijl hij nog steeds paarden trainde. Zijn wedstrijdcarrière bleef echter beperkt tot deelname aan wedstrijden op nationaal niveau.

Klimke zegt dat zijn passie voor de wedstrijdsport op het hoogste niveau opnieuw aangewakkerd is. Zijn drang naar succes wordt nog aangescherpt doordat hij beschikt over een aantal dressuurpaarden van internationaal niveau. "Nadat ik me een paar jaar vooral op mijn bedrijf heb geconcentreerd, beschik ik nu weer over kwaliteitspaarden om met succes deel te nemen aan wedstrijden. Ik wil graag zien hoe ver ik in de sport kan komen," vertelt Klimke aan Eurodressage. "Ik ben nog steeds competitief ingesteld en hou ervan om hard te werken en te zien waar dat me brengt."

De eerste stap was zijn deelname aan het Global Dressage Festival 2015 in Florida. Dat bleek een succes te zijn, en ook een grote leerervaring. Klimke werd uitgenodigd door de eigenaren van Harmony Sporthorses, voor wie hij al sinds 2005 paarden traint. Klimke nam vier paarden mee naar Florida: de negenjarige Harmony's Depardieu (v. Calido), de achtjarige Djamba Djokiba (v. Damon Hill), de negenjarige Frascati (v. First Grades) en de tienjarige Fineliner (v. Florencio). De vier paarden werden uitgebracht in internationale lichte tourwedstrijden in januari en februari. Frascati heeft afgelopen maand de overgang naar Grand Prix-niveau gemaakt, in nationale wedstrijden.

Fineliner won zowel de Prix Saint Georges en de Intermediaire I in de eerste week in Wellington, met mooie scores. Djamba Djokiba eindigde de afgelopen twee maanden vijf keer in de top tien, en laat zo alvast een goede indruk na. Depardieu en Djamba Djokiba hebben volgens Klimke ook de capaciteiten voor het Grand Prix-niveau. Klimke benadrukt wel dat goede Grand Prix-paarden niet geboren worden, maar zo gemaakt worden door training.

Eind maart neemt Klimke zijn paarden terug mee naar Duitsland om deel te nemen aan wedstrijden in Europa. Zijn eerste Europese wedstrijd wordt het CDI in Hagen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:39

Duits dressuur kampioen bij de mannen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:45

Jennyj01 schreef:
Duits dressuur kampioen bij de mannen?

Ja. In Duitsland is de kampioenschappen verdeeld in de mannen en de vrouwen. Maar de vrouwen mogen ervoor kiezen bij de mannen te starten. Meredith Michaels-Beerbaum heeft dat een paar jaar geleden met Shutterfly nog gedaan. Maar in principe starten de vrouwen tegen elkaar en de mannen ook.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:48

Oh apart.

Ailill

Re: Dressuurruiter Michael Klimke na 10 jaar opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:56

DHB (Duits Heren Bal), een elitaire groep vooraanstaande mannen uit voornamelijk het zuiden van Duitsland die sigaar roken en whiskey drinken. Daarnaast zijn ze vrijwel allemaal fanatiek ruiter en naast de jaarlijkse slipjacht en het prof. 4-tal voltige rijden doen ze ook aan dressuur.

In 2000 was Michael Klimke de winnaar, dit jaar heeft Frau Adelheid von Beaverhausen gewonnen en Herr Wasserschweine heeft afgelopen november de laatste slipjacht gewonnen.

Raineri

Re: Dressuurruiter Michael Klimke na 10 jaar opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:17

Is het vanwege het 4 tal voltige gescheiden? Of simpelweg vanwege de geschiedenis ervan?

Wel leuk die come back. Bewonder Zijn zusje altijd vanwege haar aanpak. Zo simpel, ongedwongen en positief allemaal.